Een beetje laat om nog te posten, maar vooruit.
Ik werk ook met jonge kinderen, en we hadden vlak voor sinterklaas een grote geschrilderde zwarte piet in de gang.
De kinderen vonden hem geweldig. Toen stelde mijn collega voor om een naam te verzinnen voor die zwarte piet.
kind 1 zei: " kadootjes Piet"
kind 2 zei: “Wegwijs Piet"
kind 3 zei:” Snoep Piet"
kind 4 zei:" Zeur Piet!"
;D ;D ;D ;D
Ik snapte er gisteren maar niks van toen ik Madelief liet zien hoe de aardappeltjes aan het koken waren. “Poep,” zei ze. “O, moet je poepen.” “Poep, poep,” ??? wijzend naar de pan met aardappelen. Tot ik weer mezelf helemaal omschakelde naar haar babytaaltje. Hoe zat het ook al weer. :-/ O ja, poepa was poepen en poep is soep. En soep, voor haar poep, is eten in een hoeveelheid water. He, he, de zijn communicatieverbinding is weer ingeschakeld.
Haha! Ja soms moet je idd even omschakelen naar de babytaal!
Cheyenne begint alle woorden met een k dus lisa is kika… poes is koes bob de bouwer kok de kouwer etc.
Vanmorgen moesten we naar de bakker,dus zij steeds zeggen mama kakker mama kakker…
loopt er net een deftige meneer voorbij… Die keek niet vriendelijk naar mij… ;D
;D ;D ;D
Whahaha, en die meneer maar denken dat je een ontaarde moeder bent!
Vandaag zei Tim opeens hey mama je buik is dikker dan eerst…Ik geloof dat er een baby in zit die over 245 nachtjes een kindje wordt dan zijn we met 5 kindjes…
wist ff niet wat ik moest zeggen…Hij is 5 :o
maargoed nu zeggen al mn kids dus mama dikke buik ::)mama baby buik terwijl ik nog niks heb verteld…tegen niemand,op mn ma na dan.hoop dat ze verder hun mond houden ;D
Das knap van Tim…ik heb het niet nagerekend trouwens…245 nachtjes…kinderen hebben dan toch weer meer door dan we denken he
we lopen naar het huis van beppe(oma) die is vandaag jarig.
jan die vroeg hoe oud beppe (oma) nu was geworden en ik zeg 58.
zegt jan; 58? dan gaat beppe bijna dood verdorie ;D
;D ;D ;D ;D
Jelle was van de week in een filosofische bui. Hij vroeg aan me:
"Mama, had God nu de eerste baby in zijn buik, en daarna pas alle andere mensen?"
Over scheppingstheorieen gesproken…
haha Rianne die Jelle is er ook 1 hoor!!! ;D Kzie het zo voor me :o
We liepen net naar huis van de winkel, ik de kou brrrr. Maar Maro liep maar niet door (voor mijn gevoel) ik begon al bijna te mopperen. Komt ie aanlopen kijkt me met dat snoetje aan en zegt: “Ik kan goed doorlopen hé mama, ik ben een grote jongen!” Nou ik had het niet meer, want hij had gelijk, dat hij mss niet zo hard liep als ik zou willen in die kou, hij liep wel door!! Maar dat zag ik door mijn irritatie niet in, errug!!! :-[ Nee ik moet proberen geduldiger te worden heb ik nu door!!
mijn nichtje van 5 kwam langs en ik zag dat ze een pluk haar uit haar pony miste…jee hoe is dat gekomen vroeg ik
nou zei de hoor blonde n9ichtje ik had stro nodig voor het bedje voor jezus!!!
hahaha en haar haar was precies goed daar voor dus schaar er in en klaar…
groetjes ferdi
ja wendy laatst ook iets ,
lopen we ergens zegt ze jezus, das mooi ik zeg dat is niet netjes te zeggen dan zeg je jeetje ofzo,
nu zegt ze jezus is echt hoor , dat mag toch?
tja tis wat he die kids logica,
jaaaaaa, eindelijk kan ik ook een leuke uitspraak vertellen van onze kleine man.
Ik ging vanmiddag brood pakken uit de diepvries (die staat in de schuur) dus als ik in de schuur ben hoor ik heel hard van binnen geroep: mamaaaaaaaaaa, mamaaaaaaaa klonk zo komisch. dus ik kom binnen en zeg jaaahaaaaa mama is hieeeer. Hij grote lol natuurlijk
Even later vraag ik aan hem: kan je mama nog een keertje heeeeeel hard roepen?
zegt ie: roeeeeeeepen roeeeeeeepen hahahahaa vond het zo ontzettend lief :-*
Die Niels is een knapperd!
Jullie mogen raden wat er hier in huis een belangrijk onderdeel is van ons leventje ;D
Anna Sofie is gek op aardappelpreek…
;D
aardappelpreek??
hahaha klinkt heel grappig maar ik snap eigenlijk niet wat ze bedoelt? hahaha
Ik zie zo een plaatje voor me van aardappelpreek.
Ze staat de hele dag achter haar eigen fornuisje, aardappelpreek te maken