prietpraat

Haha!!

Heerlijk :lol:

Zo zei Thomas laatst tegen mij toen ik niet meteen zijn kant op keek toen hij me iets vroeg: “Ja zeg!!! Kijk me aan als ik tegen je praat”

:shifty:

Oeps… daar hoor ik weer een bekende :shifty:

Mijn zoon (5) slikte vanmorgen tijdens het melk drinken per ongeluk zijn wiebeltand in.

Dat hij weg was en in zijn buik zat, dat snapte hij wel en na enige uitleg van ons, begreep hij ook dat hij hem morgen of overmorgen vanzelf weer kwijt zal raken als hij moet poepen.

Een half uur later … met grote paniekogen: “Mama, als mijn keutel een tandje heeft, bijt hij dan niet in mijn billen” ?

Gelukkig hebben we met hem een deal gesloten om een briefje voor de tandenfee neer te leggen om uit te leggen waar zijn tandje is. Dan krijg je vast wel een centje … gelukkig accepteert hij dat. Anders werd het morgen roeren met een stokje :sick:

Dochterlief had van de week een tekening met 2 poppetjes gemaakt die ze ons trots kwam showen. Sowieso is dit de eerste keer dat ik haar poppetjes (romp, hoofd en streepjes met nog wat streepjes er aan) heb zien tekenen, dus dat vond ik al leuk!

De uitleg erbij was dat het papa, mama en zijzelf was, maar ik zag toch echt maar 2 poppetjes :think: Dus nog een keer gevraagd en toen wees ze het aan: Dit is papa bij het grote poppetje met bruin potlood getekend, en dit ben ik bij het kleine poppetje ook met bruin potlood getekend en dat ben jij op een groot “leeg” vlak! Dus ik toch maar gevraagd waar ik dan was!

“Maar mama, jij bent toch wit!!” :lol:

Heeft ze dus met een wit potlood mij getekend, want ja… papa en zij zijn bruin :inlove: :thumbup:

Geweldig :mrgreen:

@juulke wrote:

Mijn zoon (5) slikte vanmorgen tijdens het melk drinken per ongeluk zijn wiebeltand in.

Dat hij weg was en in zijn buik zat, dat snapte hij wel en na enige uitleg van ons, begreep hij ook dat hij hem morgen of overmorgen vanzelf weer kwijt zal raken als hij moet poepen.

Een half uur later … met grote paniekogen: “Mama, als mijn keutel een tandje heeft, bijt hij dan niet in mijn billen” ?

Gelukkig hebben we met hem een deal gesloten om een briefje voor de tandenfee neer te leggen om uit te leggen waar zijn tandje is. Dan krijg je vast wel een centje … gelukkig accepteert hij dat. Anders werd het morgen roeren met een stokje :sick:
:lol: :lol: :lol:

Ach gos, die wiebeltand. En dan idd bedenken dat je in je billen gebeten kunt worden :lol: :lol:

Sam wilde weten waar ik van gemaakt was. Nou vond ik vlees en bloed een beetje een antwoord waar ik zelf visioenen van zou krijgen dus ik zei dat ik van 'mens’gemaakt was. Ow, zei hij, ben ik dan van kindermens gemaakt? :inlove:

Mijn dochtertjelief en ik zaten gisteren in de auto.

Ze vroeg me iets en ik keek niet op/om, maar zei: Ja Marith.

Waarschijnlijk hoorde ze dat niet want toen zei ze:

Mamaaaaaaaaa wakker worduuuuuuuuh :lol:

Haha wat kunnen kinderen toch heerlijk logisch nadenken en leuke uitspraken doen. Haha, dat tandje wat in de billen gaat bijten is echt meesterlijk :mrgreen:

We kwamen vanmiddag op de fiets terug van het kdv, jongens wilden graag nog even op het glijbaantje spelen dat in de tuin staat. Prima, lekker weer, dus ga je gang. Komt Loek naar binnen gerend: ‘beetje vies, even poetsen!’

Blijkbaar was de glijbaan vies (wat natuurlijk best kan, ding staat de hele winter al buiten :oops: ) dus hij wilde een handdoek pakken om de glijbaan te poetsen. Hij rent naar de handdoekhaakjes, maar daar hing geen handdoek, die had ik net allebei in de was gegooid. Kijkt hij helemaal verbouwereerd, wijst naar de lege haakjes en met een hoog stemmetje alsof er een grote wereldramp heeft plaatsgevonden zegt 'ie ‘ohhhhh néééééééééééééé…!’

:lol:

Haha geweldig die moppies :inlove:

We hadden laatst een spin in huis. Die moest maar naar zijn pappa en mamma, vonden wij.

Bo: ‘‘En naar z’n opa en oma’’

Ik: ‘‘Wat doen die opa en oma spin dan?’’

Bo: "Luieren en praten, want dat doen opa’s en oma’s’’

Dat ze 4 gepensioneerde grootouders heeft, is jullie wel duidelijk! (En die zitten echt iedere dag achter de geraniums :liar: :mrgreen: )

Bij het slapengaan las ik een gedichtje voor, het ging over een tweeling die zò erg op elkaar leek. Er was maar 1 dingetje waar je ze aan kon herkennen: de een had de scheiding in zijn haar links, de ander rechts. Ik legde uit wat een scheiding was, ik liet mijn scheiding zien en voelen. Oké prima. We lazen verder en daarna praatten we wat. En toen kwam ineens de vraag: ‘‘Waar zit mijn scheur eigenlijk?’’ Ik moest héél even nadenken waar dit nu over ging… :lol:

En het ging nog verder…De volgende dag vertelde ik dit verhaal aan Pappa. En dus moest Bo ook even Pappa z’n scheiding bekijken. Mijn man buigt zijn hoofd en het rake commentaar was: ‘‘Jij hebt een ronde scheur!’’ Ai, die kale plek bovenop z’n bolletje is nu echt duidelijk aanwezig :mrgreen:

Hahaha een ronde scheur :lol: Heerlijke compliment :wink: :mrgreen:

Sam zei een keer over een man met een kale plek; "heee mama, die mijnheer heeft een gat in zijn haar! :lol:

Damian klom van de week in zijn autostoel en toen zat zijn gesp onder zijn billen, dus hij keek een beetje moeilijk en kreunde wat. Ik zo: zit je ergens op?? Damian: Jaha op mijn komt :mrgreen:

Tygo houdt vanmorgen zijn buik in en zegt, “als je veel fruit eet word je dun” “net zo dun als jij mama”

een beter compliment kan je toch niet krijgen op de maandagmorgen :inlove:

Ahhhh lief zeg van Tygo! :inlove:

Ilja gisteren: mama, ik wil straks thuis een sardientje omdat ik ziek ben (hij bedoelde een ‘aspirientje’ oftewel paracetamol :wink: :mrgreen: )

Nikkie werd gisteravond huilend wakker, niet te troosten etc. Na veel gedoe, belandde ze dus bij mij in bed. Toen we lekker naast elkaar lagen zei ik: ‘‘Zullen we nog even een kusje doen?’’ Een diepe zucht en toen, uit de grond van haar hart: "Alsjeblieft niet’’

:lol: :lol: :lol:

Sofie heeft net leren fietsen zonder zijwieltjes en wou vandaag (zo enthousiast als ze is) mee fietsen naar het werk van papa…

Papa: “Dat lijkt me nog niet zo’n goed idee Sofie, dat is best ver”

Sofie: “Ik vind dat we dat even moeten overleggen”

8)

We gingen afgelopen zaterdag bbq’en en toen mijn vriend het vuur aan had gekregen zei onze dochter: pappa je bent nu een echte vader!

We waren bij een autodealer om een nieuwe auto te kopen.

De verkoper biedt ons koffie aan en vraagt of de jongens een glaasje water willen (ze hadden geen fris ofzo).

Kijkt Amy hem misnoegd aan en zegt: Water drink je alleen als je ziek bent!

Ik piestte zowat in mijn broek van het lachen :mrgreen: :mrgreen:

Damian zei gisteren tegen mijn moeder toen ze zich aan het aankleden was: Oma veel tieten

:oops: :mrgreen:

Sofie was in haar slaapkamer ongein aan het uithalen ipv rusten, ze heeft haar soyamelk (had de beker in de badkamer laten staan :wall: ) in het playmobil zwembadje gedaan en de poppetjes hebben heerlijk in het soyazwembad gepeeld :sick:

verder al het speelgoed uit de kasten getrokken, in haar bed verzameld en waarschijnlijk kom ik vanavond bij het naar bed brengen nog wel wat tegen wat niet deugd 8)

Maar goed… ik was redelijk pissed… heb haar naar beneden gestuurd (kind heeft nu haar zin bedenk ik me nu :think: :doh: ) en na het opruimen kom ik bij haar zitten en benoem nogmaals hoe stout ze is geweest.

Sofie: “Maar vrijdag ben ik wel lief hoor… want als ik lief weest als jij dat wil, dan ben ik dan wel lief… als jij dat wil”

Slijmjurk 8)