Peter vroeg maanden terug waarom mensen op een motor of brommer een helm ophadden. Onze uitleg was “Omdat dat beter is voor hun hoofd, als ze dan vallen, valt hun hoofd niet zo snel kapot” Oke duidelijk.
Loop ik van de week bij de appie en neem ik Robijn wasmiddel mee.
Staat het op de lopende band, zegt Peter…“Mama, waarom heeft die wasmiddel een helm op? is dat dan voor als hij uit het karretje valt, dat het dopje niet kapot gaat?” :lol: De kassiere riep gierend van de lach… “dat is een wasbolletje leukerd!”
:mrgreen:
Ruben is weer van de “geniale” opmerkingen de afgelopen dagen.
Vertelden we een paar dagen terug dat we zaterdag naar Borkum gingen en dat dat in Duitsland ligt. Vraagt ie even later:
R:“waar lag het ook weer waar we heen gaan?”
Wij:“Duitsland”
R (ineens huilen):“maar daar wil ik niet naar toe!”
Wij (verbaasd):“waarom niet dan”
R: omdat je daar volgens mij met stokjes moet eten…"
:mrgreen:
en gister, helemaal uit het niets:
"mama jij bent zo oud… dat je al bijna dood gaat. :shock: :?
Goed, smakelijk eten verder… we zaten net aan de lunch.
As is geen kleuter meer maar ze vroeg zich vandaag wel af of er in kaassoufle’s vlees zat.
Denk na…
kaas souf fleeeees.
:roll: :mrgreen:
Chris had vandaag ook ergens de klok horen luiden :mrgreen:
We zaten in de auto en we hadden hem een ijsje beloofd als hij zich zou gedragen.
Toch zat hij Abby even te plagen dus zei mijn man: “Op deze manier loop je je ijsje mis hè”
Waarop Chris heel nuchter zegt: “Nee papa, ijsjes kunnen niet lopen”
:inlove:
tja, breng daar maar eens wat tegenin :mrgreen:
en As :lol:
Ruben is weer van de "geniale" opmerkingen de afgelopen dagen.
Vertelden we een paar dagen terug dat we zaterdag naar Borkum gingen en dat dat in Duitsland ligt. Vraagt ie even later:
R:"waar lag het ook weer waar we heen gaan?"
Wij:"Duitsland"
R (ineens huilen):"maar daar wil ik niet naar toe!"
Wij (verbaasd):"waarom niet dan"
R: omdat je daar volgens mij met stokjes moet eten...................."
en gister, helemaal uit het niets:
"mama jij bent zo oud....................... dat je al bijna dood gaat.
Goed, smakelijk eten verder............... we zaten net aan de lunch.
Geweldig Annemarie :lol:
leuk leuk leuk
Tejo heeft regelmatig ook van die leuke opmerkingen :lol:
Gisteren bv in de auto zag ik een heleboel koeien in de wei en ook een hele groep witte koeien. Zeg ik tegen Tejo: Kijk, koeien en ook een heleboel zonder vlekken.
Antwoord: Koeien zijn schoon. :inlove:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Vanmorgen legde Rinse uit aan Tejo waarom Siep nog geen tanden heeft en door Siep te laten lachen kon hij het ook zien dat hij nog geen tanden had.
10 minuutjes later komt Tejo weer langs bij papa en Siep en herhaalt dat Siep geen tanden heeft ed. En zegt vervolgens:
Tanden kopen :mrgreen:
Oja en gisteravond aan tafel zei Tejo netjes dankjewel mama, dankjewel papa. (geen idee eigenlijk waarom, vaak is het ook een soort van spelletje van hem)
Ik antwoorde steeds met alsjeblieft Tejo of alsjeblieft lieverd (Tejo zegt ipv alsjeblieft ook dankjewel)
En opeens antwoorde Tejo met dankjewel SCHAT :think: :lol: :lol: Ik lach dubbel van het lachen, dus de rest van het aan tafel zitten werd er steeds dankjewel SCHAT gezegt :mrgreen:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
:inlove: Heerlijk he, die ukken. Sophie roept ook wel eens zomaar: “Haai, schatje!”
Moest ook erg om Emma lachen dit weekend. Papa was de auto aan het inparkeren op een nogal krap plekje; na tien keer heen en weer steken hoorden we Emma vanaf de achterbank: “Ik weet niet wat papa aan het doen is, maar het duurt wel lang!”
Papa kon er achteraf ook wel om lachen gelukkig.
:lol: :lol: geweldig he die kleintjes
Luna had net ook weer wat leuks
Luna komt bij mij staan (terwijl ik de laptop op schoot heb) en drukt stiekem op een (onschuldig) knopje op het toetsenbord
bijna direct krijg ik een msn berichtje binnen (bij mij verschijnt er dan rechtsboven in de hoek een venstertje)
dus Luna hey kijk mama en drukt nog een keer op het knopje
:lol: :lol: :lol:
Luna: huh?!?
drukt nogmaals op het knopje
tikt tegen het beeldscherm aan
hahahahaha ik lag helemaal dubbel ze dacht dat zij dat deed :inlove:
:lol: Luna.
En Tejo :inlove:
Lev zegt de hele dag: Nie goed idee of: Goed idee!!
En hij wil graag kinderkaas op brood. Van Calve
Kinderkaas :mrgreen:
Zo zong mijn stiefdochter altijd toen ze kleiner was dat er 7 kindertjes in de boerensloot zaten :oops:
En volgens Nathalie gaat het straks heel hard winden
haha grappig
mijn dochtertje vraagt altijd om een blowtje fokken.
(broodje met vlokken dus)
vergeet de rest van de opmerkingen eigelijk helaas.
owja mijn zoontje denkt dat ik een baby heb opgegeten. (ben zwanger)
Ik ving net een gesprekje op tussen Chris en zijn vriendinnetje Jules.
Het ging om een voetbalshirt met het getal 11 er op:
Chris: “Dat is een elf.”
Jules: “Dat is een één”
Chris: “Neeee, dat is een elf”
Jules: “Nee Chris dat is een één”
Chris: “Nee Jules, een elf is twee enen en een één is één één”
Hij vertelt het je wel ff :mrgreen:
Onze kleine man over groene aardbeien aan de plant, “Die kan je nog niet plukken mama, die zijn nog niet genoeg gesapt”
En volgens de kleine man hebben mensen met een dikke kont (waaronder mama) een bofkontje!! :lol:
Ze blijven leuk!
Wij hebben sinds kort een pup in huis…Serina vind dat helemaal geweldig…en wat doet hondje…woefen :lol: i.p.v. blaffen
Zo waren we laatst in de dierenwinkel en wilde ze naar de papegaai kijken roept ze “mama kijk! een papavogel” :mrgreen:
Wat een leuke uitspraken!
Gisteren zat de kat hier op de wasmachine van het eten!
Onze dochter in gesprek met haar papa…
Emma: Emma heeft kleine billen.
Papa: Oh ja? Wat voor billen heeft papa dan?
Emma: papa heeft grote billen.
Papa: En mama dan?
Emma: Mama heeft dikke billen!
En bedankt van je dochter moet je het hebben :lol:
En gisteren zaten we in de auto en we gingen een scherpe bocht door. Roept ze ineens: Oh nee… we gaan door de hoek! :mrgreen:
We gaan een rondje wandelen in het Sterrebos. Vraagt jelmer:“zijn daar ook manen”? :mrgreen:
't is een doordenkertje, het koste mij tenminste even :lol:
We zijn aan het oefenen met de dagen van de week:
mama: “wat komt na woensdag?”
Emma: “aardbeien!” :mrgreen:
Mogen jullie raden welk boek we vaak lezen…