Al sinds ik op baby’s, dreumessen en peuters pas (vanaf mijn 12e ongeveer) krijg ik te horen dat je moet oppassen met kleine dingetjes, vanwege het gevaar dat het gegeten wordt.
Wessel doet dat bijna niet. Hij geeft eigenlijk alles wat hij vindt aan mij en als ie al eens een plastic dingetje “proeft”, dan is het gelijk “mama, bah”.
Mijn buuf heeft een kindje van 4 weken jonger dan Wessel en zij vertelde dat ook hij nooit iets in z’n mond stopt dat niet eetbaar is.
Haar veronderstelling is dat dat komt door Rapley. Dat de kids al vroeg leren “proeven en tasten met hun smaak” dat ze heel snel doorhebben dat het geen “eten” is…
:think: :think: :think:
Is het herkenbaar onder de Rapley-mama’s… of stom toeval???
Uhm mijn oudste heeft geen rapley gedaan, en nooit de behoefte gehad iets in zijn mond te steken. Mijn jongste steekt tot nu toe alles in haar mond…
Het zegt dus mi niet alles.
toen lucas aan vast voedsel begon was er zelfs nog geen rapley bekend… maar hij heeft tot op heden nog niks in zijn mond gestopt(ow wacht een keertje, een muntje :oops: en daar heeft ie ook gelijk vet van geleerd)… maar als dreumes zijnde had hij die behoefte gewoonweg niet… hij gaf ook alles van de grond of wat ie vond aan mij, bah mamma zei hij dan… ben benieuwd hoe frutsel het gaat doen…
Nou Lana steekt alles wat los en vast zit in haar mondje :naughty: maar aan rapley doe ik niet. Wel krijgt ze gewoon haar eten in stukjes maar ik geef het haar zelf, anders komt er gewoonweg niets van eten terecht. Ze gooit gewoon haar bord op de grond of het stukje wat in haar handje zit en ik heb ook nog zo’n lieve hond die het dan niet kan laten om het gelijk op te eten :lol:
Hoi,
Hier geen rapley, en Veron stopt niks in zijn mond: eten of geen eten–> alles gaat naar de grond…
Gr patricia
Hier een Rapley-kindje dat werkelijk bij alles test of het eetbaar is…
Ze spuugt het wel weer uit als het niet te kauwen valt, of na een tijdje sabbelen nog niet is opgelost :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :lol:
ik zie het al… toeval dus…
:lol: :lol: :lol: :lol:
Ik denk dat dat per kind verschilt.
Mijn oudste jongens hebben nooit iets raars in hun mond gestopt, Lis kauwt vrolijk op krijtjes…dat ze niet proeft dat het vies is. We hebben bij Lis wel eventjes ge-Rapleyt, maar dat mag geen naam hebben. Bij de jongens hebben we nooit aan Rapley gedaan.