Prenataal luisterapparaat.

Ik heb bij Babywalz een ‘Dopler’ besteld.





Nu heb ik hem eindelijk binnen na 1 week.



Maar… ik hoor heel veel geruis (volgens het boekje de Bloedcirculatie) maar waar moet ik opletten om het hartje te horen?

Waar kan ik het beste die ‘Dopler’ opzetten.



Ik ben nu 24 weken en 5 dagen zwanger.

Hey sweet!

Ik heb ongeveer zo’n zelfde apparaat. (ander merk en kleurtje alleen ;))

Je moet er op letten dat je je buik nat maakt, met speciale gel, water of olie, (ik doe altijd water; werkt prima) en dan dat apparaat op je buik zetten.

Als het goed is moet je dan binnen een paar seconden het hartje gevonden hebben! Het ligt wel een beetje aan de ligging van de beeb waar je het het best kunt horen.



Bij mij doet ie het erg goed!

Ik luister niet zo veel, omdat er nogal tegenstrijdige berichten rondgaan over de schadelijke effecten die er misschien zijn… Maar af en toe kan volgens mij geen kwaad.



VEEL PLEZIER ERMEE!!!

:mrgreen: :-*



EDIT Bij mij doe ik het apparaat onder de navel, daar hoor ik het het best. Onze beeb ligt met het hoofde bij de uitgang en de beentjes naar boven.

Ik ben aan het zoeken en zoeken, maar kan niet vinden :frowning: :cry:

Ik hoor me eigen hartslag wel er door heen. Maar hoor verder niets (ook niet ver weg.)

Mag ik je vragen waarom je zo’n ding hebt gekocht?



Volgens mij word je er alleen maar onzeker van! :hug:

Dat is het 't niet waard!!!

Om het hartje te luisteren, mijn vriend gaat niet altijd mee naar de verloskundige, en wil daarom ook het hartje luisteren.



Ik word er niet onzeker van, want hij schopt nog steeds, dus weet wel dat ie er is, maar vind het zo raar dat ik geen hartje kan horen.

probeer eens een andere gel…( ik gebruik bodylotion…)



en rustig hele buik afscannen…wel liggen he…

begin bij je schaambotje en dan langzaamaan omhoog werken…



( heb je wel volle batterijen erin?)

Heb volle batterijen er in :mrgreen: Nieuw gekocht.



Ga zo nog is proberen… lekker op bedje liggen en kijken…(luisteren.)

Bodylotion is een goeie tip, dat werkte hier heel goed! En af en toe een beetje ‘morrelen’ aan het snoertje, ik had het idee dat dat stekkertje niet altijd goed contact maakte ofzo…

Maar heb je wel ervaring met hetzelfde apparaat?

in neem aan dat als je voor controle naar de vk gaat, deze ook het hartje beluisterd. Waar zet hij/zij de doptone neer? Je zou dan een beetje in die positie moeten zoeken :slight_smile:

Soms moet je echt een beetje duwen en wrikken wil je het vinden.



Staat je volumeknop wel aan? :wink: (weet niet of het op dat ding zit hoor)

Volume knop staat aan ja, maar ze probeerde het toen links onder in me buik, maar daar hoor ik hem niet…ik hoor wel tikjes, maar dat is mijn eigen hartslag hoe ik dat weet omdat hij rustig is, en ik 1 hand op me borst leg om te voelen.Ik weet het verder ook niet, want hij is daar ook met zijn handjes of voetjes, want hij vind het wel nodig om tegen dat ding aan te schoppen op meerdere plekken soms links onder soms recht boven, soms rechts onder…ik heb nu even genoeg van het zoeken… word er alleen maar gefrustreerd door, niet onzeker want ik weet dat ie er is. (door het geschop.)



Toch maar is dinsdag vragen/zien. Neem hem evt wel mee. (moet naar de VK)

je moet wel iets harder duwen niet gewoon erop leggen…

dan pakt hij wat meer op zeg maar…



en dinsdag meenemen kan ook…ze wil je vast wel helpen…

ik heb ook zo’n ding en bij alle kinderen heb ik nog nooit het hartje gevonden alleen mijn darmen en mijn eigen hart en ik hoorde de buurvrouw bezig zijn want je hoord letterlijk alles.

ik hoorde dus alles behalve het hartje.



ik huurde een doptone via een site.

Volgens mij kun je het beste luisteren aan de kant waar je kindje met zijn rug ligt. Dan zit je het dichtst bij het hartje, want aan de voorkant heeft hij zijn armpjes en beentjes er nog tussen.

Het is mij destijds maar een keer gelukt om het hartje te vinden, maar ik vond de geluidjes van het schoppen ook al heel lief… :inlove:

Ander merk, wel zelfde apparaat.

De eerste keer (met 13 weken) kreeg ik het eerst ook niet voor elkaar.

Meer gel (ons bin zuinig) en lager luisteren was bij mij de oplossing.



Niet te bang zijn om een beetje druk uit te oefenen helpt ook.



Wat Dijanka al schreef, probeer bij de plek waar de VK ook luisterd :slight_smile:



Nog veel belangrijker misschien, neem er de tijd voor, ga lekker liggen en speur je buik af :wink:



Moet wel zeggen, het geluid bij de VK was vele malen duidelijker dan via dit apparaatje bij mij.

Succes!

ik heb er ook één, vorige week voor 't eerst het hartje gehoord via dit apparaatje (alleen ander merk).

Ik had eerst ook alleen m’n eigen hartslag te pakken, maar later vond ik 'm toch. Kwestie van geduld, lekker ontspannen liggen, en bij mij deed baby-olie wonderen! :mrgreen:

Ik heb bij de kijkshop een angelsound gekocht (zelfde ding, ander merk), en ik hoorde al bij 8 weken het hartje!!! :inlove: Na miskramen en onzekerheid vond ik het een prettig idee en de gyn bevestigde dat het echt geen kwaad kon. Naarmate je de baby zelf gaat voelen ga je vanzelf ook minder luisteren. Ik gebruikte wel speciale gel die je ook bij de kijkshop kan kopen voor iets van 4 euro per tube. Met bodylotion hoor je toch meer ruis vind ik!

Succes ermee.