Wie heeft er ook een premaxx babybag?
Als ik Thijmen er in leg, ligt hij in zo’n knik. Z’n lijfje ligt horizontaal en z’n hoofdje staat veel meer rechtop. Met z’n kin op z’n borst zeg maar. Is dat de bedoeling? Lijkt me niet echt lekker liggen en misschien ook wat moeilijk ademen?
Dat is idd niet de bedoeling. Een baby kan het op die manier benauwd krijgen. Op deze pagina van Doekentheek vind je een foto van een kindje dat in de juiste houding in een sling wordt gedragen (even naar beneden scrollen naar het onderwerp Slings-buidelsling of pouch)
Bedankt voor je reactie. Ik denk als ik naar de plaatjes kijk dat Thijmen nog te klein is voor de babybag. Hij verzuipt er in, hoe ik de doek ook over m’n schouder hang. We hebben net een Binana knoopdoek besteld online, dus ik hoop dat die snel binnenkomt. Thijmen heeft waarschijnlijk reflux en in die doek kunnen we hem rechtop (kangoeroeënd) dragen.
Een knoopdoek is ook ergonomisch gezien beter, zowel voor je kindje als voor jou. De kin op borst positie zit een goede ademhaling in de weg en is dus erg gevaarlijk.
Hier heb je nog wat linkjes met instructiefilmpjes en foto’s:
Kangaroo
http://www.youtube.com/watch?v=51ZyENazDzk
Simpele draagmethode voor kleine baby’s
http://www.didymos.de/html/bindeanleitungen/wiege/anleitung.htm
Voor pasgeborenen
http://www.didymos.de/html/bindeanleitungen/kreuzwiege/anleitung.htm
Ik stuur je ook een pb met een link voor een draagdoekenforum. Kun je lekker rondneuzen en eventuele vragen stellen.
Moirah
Moirah, dank je wel! Ik ga straks op een rustiger moment op m’n gemak even kijken!
ik heb hem voor dylano ook gehad, maar vond het een onding, ten eerste om wat jij zegt… hoe ik hem erin legde, hij lag altijd in een knik… ten tweede ik vond hem veeel te zwaar dragen.
ik heb toen van mijn vriendin een draagdoek geleend en men wat een uitkomst!
hij lag er perfect in en heerlijk mee te dragen.
Blij dat ik niet de enige ben die niets met de premaxx kan… ik voelde me al zo onhandig…
Mijn draagdoek wordt vandaag verstuurd. Ik laat jullie weten hoe het bevalt!
Foto! Foto! Foto! :mrgreen:
@Moirah wrote:
Foto! Foto! Foto! :mrgreen:
Je wilt zien of ik beter ben in knopen dan in premaxxen? :mrgreen:
Ik zal een foto maken!
Hahahahaha! :mrgreen:
heb hem zelf bij de middelste best veel gebruikt.
Niet voor lange einden lopen, daar had ik een doek voor, maar wel voor even korte stukjes of even snel kind ‘kwijt’ en handen vrij voor de oudste.
EN ik heb hem veel gebruikt in de heuppositie.
Op vakantie kon vaak de buggy niet mee/ mocht ergens niet naar binnen en dat ging echt perfect.
Bij de jongste wou ik graag veel dragen, maar is het er door bekkenklachten niet van gekomen… zag me al met de doek weer aan de sjouw, vooral makkelijk naar school lopen enzo, maar doeken 2x gebruikt ofzo :?
@Hupsakee wrote:
@Moirah wrote:Foto! Foto! Foto! :mrgreen:
Je wilt zien of ik beter ben in knopen dan in premaxxen? :mrgreen:
Ik zal een foto maken!
Mijn eerste poging… Speciaal voor jou op foto vastgelegd!
Wat gaat dat makkelijk! Hij sliep al voor hij goed en wel was vastgeknoopt en nu (2 uur later) nog steeds. Alleen moet ik hem voortaan wat minder warm aankleden als hij de doek in gaat.
Ziet er goed uit voor een eerste keer! :thumbup: Ze slapen altijd zo lekker in de doek. Het ziet er superlief uit :inlove:
Let alleen wel echt goed op voor kin-op-borst probleem. Op het andere forum staan nog meer knopen die je kunt doen. Bijvoorbeeld zo dat zijn beentjes in de doek zitten. Er staat ook een sticky met wat je hem aan kunt trekken in de doek op basis van de temperatuur.
Liefs Moirah
@Moirah wrote:
Ziet er goed uit voor een eerste keer! :thumbup: Ze slapen altijd zo lekker in de doek. Het ziet er superlief uit :inlove:
Let alleen wel echt goed op voor kin-op-borst probleem. Op het andere forum staan nog meer knopen die je kunt doen. Bijvoorbeeld zo dat zijn beentjes in de doek zitten. Er staat ook een sticky met wat je hem aan kunt trekken in de doek op basis van de temperatuur.
Liefs Moirah
Beentjes in de doek heb ik inderdaad net geprobeerd en dat is fijner. Ga even bij de sticky kijken. :thumbup:
Edit: kan de sticky niet vinden. Niet bij vragen over dragen en niet bij het doekenhoekje. Via zoeken kom ik er ook niet. Help… waar kan ik het vinden?
Ik pb je wel even daar.