Prei doet PIJN.... spoedvraagje

Zo zielig, liam heeft duidelijk last van de heerlijke prei-a-la-creme die ik gisteren heb gehad.

Het ging zo goed, hij spuugde nauwelijks en vanmiddag kwamen er hele golven uit. Het zat zelfs achter mijn bh!

En even later lag hij in 'n plas spuug, in de box.

Hij is ook grotendeels ontroostbaar, huilt met veel spanning in z’n lijfje en kan amper slapen.

Ook bij de voeding van zeven uur kwam er weer 'n golf uit. Hij heeft sinds de voeding van 15.00 uur amper geslapen, soms een hazenslaapje wat door 'n pijnscheut verstoord wordt.

Om half 7 ben ik 'm in bad gaan doen en zodra hij 't water raakte, schonk hij me vele lachjes! Godzijdank, mijn geduld-halte wordt weer op peil gebracht, ik kan er weer tegen!!

Maar zodra hij uit 't water komt, gilt ie weer alles bij elkaar. En niet van de kou…

Ik heb 'm al zo’n 40cc venkelthee gegeven, hij vond 't heerlijk maar 't heeft nog niet echt geholpen.

Wie heeft er nog meer tips voor ons?

En, mag ik in geval van nood hem 'n paracetamol van 60mg geven, zodat hij vannacht toch wat kan slapen en z’n lijfje wat tot rust kan komen?

Liefs,

Kaatje

Ha Kaatje,

Wat maakt dat je denkt aan de prei? Ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Er heerst momenteel veel spugen en diaree. Misschien is hij gewoon ziek?

Ik zou hem gewoon lekker BV geven wanneer hij wil (is het allerbeste, zeker als ze ziek zijn).

Paracetamol 60mg mag dacht ik gewoon (even de bijsluiter lezen?). En als hij pijn lijkt te hebben, zou ik dat dan zeker doen.

Beterschap voor je manneke! :hug:

Even opgezocht:

Kinderen van 3-12 maanden: 2-3 x per dag 120-125 mg paracetamol.

NB. Tenminste 4 uur wachten tussen de opeenvolgende doseringen.

NB. Niet langer dan 2 dagen gebruiken.

http://www.consumed.nl/medicijnen/2108/Paracetamol_Zetpillen_zelfzorg

Manlief is tegen medicatie (als t niet perse hoeft), maar ik denk dat je m best wel die paracetamol kan geven. Heb je al Infacol geprobeerd? Kun je nu niet meer even in de winkel gaan halen, maar het is wel fijn om in huis te hebben voor misschien een volgende keer. Ik heb t idee dat t wel helpt en het is niet echt een medicijn (homeopatisch is het volgens mij).

Maar ik hoorde laatst van een verpleegkundige van de baby-afdeling dat ze in het ZH adviseren om paracetamol op voorhand te geven als ze de 1e vaccinatie krijgen. Ze weten dan nog niet eens of het kind er wel met verhoging op reageerd! Dat vind ik wel overdreven, Maar in dit geval, voor zijn en jullie rust, zou ik die paracetamol gewoon geven.

:hug: :hug:

Heeft hij koemelkallergie dan?

Want dan kan ik me voorstellen dat hij pijn heeft en zo spuugt!

Ik zou hem een pcm geven en ik hoop dat het helpt.

Maar het zal de pijn wat verlichten, maar niet zijn (ws) geirriteerde maagje.

Ik hoop voor je dat dat helpt.

Sterkte met je zielige mannetje!

@hupsakee, ik kon niets anders verzinnen dan prei. Iets waar ik zelf nu ook erg winderig van ben :oops: . Verder heb ik niets geks gegeten! Wist ook niet dat er een virus als buikgriep heerst op 't moment.

@Ellisss, Ik ben ook niet zo van 't op voorhand geven/nemen van medicijnen, maar vind 't wel 'n fijn idee dat áls 't zover komt dat ik 't wil geven, ik dan weet dat 't mag. Niet dat ik dan nog moet uitzoeken of 't wel mag.

Toen hij z’n eerste prik kreeg, mochten we 'm 60mg (halve zetpil 120mg) geven om de pijn te verzachten. Dus dan lijkt 't me ook geen kwaad kunnen om 't vannacht te geven in geval van nood.

@Sylvia!, Hij heeft reflux en krijgt medicijnen (Nexium). Hij reageert dat super op, tot vanmiddag…

Nu ligt hij overigens heerlijk te slapen in z’n wipper. Het is haast sonde om 'm wakker te maken. Maar ja, wij willen zo ook gaan slapen :wink:

kaatjes dat jij winderig van de prei bent komt gewoon doordat jij het in je darmen hebt en daar nogal wat gassen uit kunnen ontstaan

dat babies bij bv dit ook zouden hebben is achterhaald, ze kunnen uiteraard krampjes hebben maar dat is dan meestal omdat de darmpjes nog niet helemaal rijp zijn, ik denk eerder dat het of een virus is of iets anders ( kma?)

maar niet die prei hoor…dat denk ik echt niet :slight_smile:

wel ontzettend sneu hoor…ik hoop dat je kindje zich snel weer beter voelt :hug:

Zojuist even met de HAP gebeld. In geval van nood mag ie 'n pcm van 30mg hebben.

Hoe gaat het met hem?

Hij heeft van 01.00 tot 06.30 uur geslapen :dance:

En nu lijkt 't stukken beter, hij ging om 7.15 uur weer lekker in z’n eigen bedje slapen!

De pcm was niet nodig, gelukkig maar!

:thumbup: dat is fijn

Gisteren om 13.00 en 14.00 uur gigantische poepluiers :shock:

Omdat ik BV geef, houd ik bij wanneer hij poept. het was 9 dagen geleden

dat ie 'n poepluier had. Lijkt me logisch dat 'm dat in de weg zat. Nu gaat 't

stukken beter!

Och arme… :hug: Dat zal wel dwars gezeten hebben ja!

Ik dacht trouwens dat BV-kindjes elke dag een poepluier moesten hebben… of is dat alleen in het begin? :think:

@marieke_dm wrote:

Ik dacht trouwens dat BV-kindjes elke dag een poepluier moesten hebben… of is dat alleen in het begin? :think:

Hoeft niet, ze kunnen soms juist wel heel lang geen ontlasting hebben. Een teken dat het lijfje echt zo veel mogelijk voedingsstoffen opneemt.

Overigens denk ik in tegenstelling tot mijn voorgangers dat het wel aan de prei ligt. Ik kan daar zelf niet tegen (maag-en darmklachten) en ik heb 2 keer prei gehad tijdens de bv-periode. Dat was ook echt spugen, krampen en flinke poepluiers.

Gelukkig dat het beter gaat nu!

@marieke_dm wrote:

Ze kunnen best 10 dagen niet poepen, maar idd de eerste dagen komt 't er bijna elke keer wel uit :roll: Kai kon ook lang niet-poepen, zonder er last van te hebben. Maar 9 dagen heeft ie nooit gered, geloof ik.

Ben benieuwd wanneer we de volgende “lading” krijgen en of dat weer zo lang duurt en met huilen vooraf gaat…

Hier soms ook zo lang er tussen (laatste 2 weken gelukkig niet meer).

En dan huilde ze tijdens/na het drinken heel hard!

Maar verder gelukkig niet.

Zo zielig he, je ziet gewoon dat 't pijn doet en kunt zo weinig doen.

Ik temp dan wel es met olie van neutral, zo weet ik meteen dat ie geen koorts heeft en dan wil 't wel es wat makkelijker gaan… niet helemaal de goede methode, denk ik :think:

Sylvia, denk je dat 't nu beter gaat omdat ze ruim 4 maanden is?

Juul poept ook 1x per 7 dgn en altijd op de maandag, en veeeeeeeeeeeeel :sick:

Hier hielp temp. niet.

Idd niet echt de goede methode. Eens een keer geeft niet denk ik. (bij mijn 2e heb ik het ook wel gedaan, toen hielp het wel).

Ja, mss omdat ze nu 4 maanden is en alles helemaal volgroeit is in de darmen? Ik hoop dat dat het is, want dan blijft het zo !!!

Ik had het er 3 weken geleden juist op het cb over dat ze er dan zo’n last van had. Maar daar kun je dus echt niets aan doen.

Hier heeft er wel 2 keer ruim 1,5 wk tussen gezeten. Maar nu is het om de dag om de 2 dagen zoiets (ik hou het niet bij). Maar wel regelmatig dus. En dan geen hele volle luiers.

Om 11.00u weer raak, lekkere smurrieluier :dance:

Geen pijl op te trekken, dus, maar wel 'n ubervrolijke beeb :inlove:

Fijn gelukkig dat hij vrolijk is!!

Dat deed Corinne trouwens ook vaak. De dag erna nog een luier en dan weer heel lang er tussen.

Ik ben benieuwd wat hij doet!