Hallo allemaal,
wie weet raad? Ik had gister (vrijdag) dus 2 eitjes van 17 mm. Vanochtend pregnyl laten zetten. Van gyn “moeten” we morgenavond(zondag) rond 23.30 uur klussen. Spannend, wnat dit is sinds september weer eens ene echte kans! Maar nu vraag ik me af (je kunt maar ergens over nadenken) pregnyl zorgt ervoor dat je na 36 tot 40 uur een eisprong hebt. Dat zou dus betekenen dat mijn eieren tussen 21.30 en 1.30 zondag springen. Maar…kunnen ze ook eerder springen? Ze zeggen om de dag te klussen, dus wij braaf woe, vrij gedaan. Maar ik dnek dan van, zou ene keertje extra vanavond niet helpen? Maar dan zijn het 3 dagen achter elkaar en dat is weer niet goed voor de zwem kwaliteit. Dus wat denken jullie? vanavond wel of niet voor de zekerheid (stel je toch eens voor dat ze eerder springen, dna zijn we zondag te laat! Als mijn eieren gister 17 waren en ze groeien 2 per dag dan zijn de zondag 21 en dan kunnen ze toch ook al uit zichzelf springen? Of stopt pregnyl dat proces van mijn eigenlichaam???
Advies gevraagd dus!!!
Thanks!
Hoi Wienie,
Ik had afgelopen keer een beetje dezelfde vraag…
Ik moest toen vrijdagmiddag de pregnyl zetten en 's avonds en die avond daarop vrijen… In het kader daarvan zeg ik dat vanavond ook een keertje extra geen kwaad kan. Dus voor jou wordt dat dan vanavond en morgen avond. Dan heb je voldoende voorraad binnen en zijn de zaadjes vast onderweg, zodat als zondag avond ongeveer je ei springt er al zaadjes liggen te wachten. Of vanavond en morgen aan het einde van de dag zal ook wel prima zijn hoor. En zo twee keer achter elkaar vrijen valt best mee voor de zaadkwaliteit. Als je het maar niet de hele week al elke avond hebt gedaan Dus doe wat je niet laten kan en geniet ervan…
En over het eerder springen van de eitjes… die mogelijkheid is er idd. (eitjes die met Puregon zijn gestimuleerd kunnen ook uit zichzelf springen…dat was mijn vraag toen ook) Maar als het goed is hebben ze vrijdag ook bloed geprikt bij je? Dan zien ze namelijk aan het LH gehalte of je lichaam al aanstalten maakt om zelf het eitje te laten springen? Zo niet dan kun je gewoon de pregnyl zetten en de eisprong na ongeveer 40-48 uur verwachten.
Succes vanavond em morgen maar ook heel veel plezier en liefde!
liefs Gabby
thanks gabby, dit was precies het duidelijke antwoord wat ik zocht!
ik heb mijn gevoel gevolgd, (daar zit ik namelijk d elaatste tijd steeds goed mee) en d eboeken erop nageslagen. Die zeggen dat om d edag het beste is, maar dat je als je gerichter wil klussen, dat je enkele dagen voor je eisprong de frequentie kan verhogen naar elke dag, als t maar niet vaker op een dag is. En aangezien mijn gyn niet heeft gezegd dat ik zaterdag niet mocht klussen, hebben we er dus lekker van genoten, en 3 dagen achter elkaar lijkt me alleen maar genoeg zaadjes op voorraad!
Dus nu maar wachten!
Groetjes wienie
Hahahaha
Heel goed!
Als je er maar van hebt genoten!
Nu maar duimen!
liefs Gabster :zwaaien: