pregnyl

Hooi,



Ik heb gisteravond mijn 1ste pregnyl injectie gehad en moet donderdag voor de 2e IUI.

Ik heb alleen dus vandaag al de hele dag last van mijn been en buikpijn. Beetje menstruatieachtige pijn. Is dit normaal? Volgens mij moet je hier toch niets van voelen?



Pebble

heb je in je been gespoten?

kan zijn dat het gewoon wat gevoelig is he.



en mbt je buik; kan zijn dat je de eisprong, die de pregnyl opwekt, voelt.

dat heb ik altijd wel na de pregnyl

Ik heb zondag ook voor het eerst Pregnyl gespoten. Als je de vloeistof wat opwarmt tussen je handen dan is het minder pijnlijk.



Ik had ook buikpijn en dacht ook dat het kwam dat de eisprong goed in gang werd gezet. Heb dit ook gevraagd aan de gyn en dat klopte.



Wij hebben dinsdag onze eerste IUI gehad,erg spannend dus.

Het was alleen niet echt pijnloos.Mijn eigen arts was er niet en de andere gyn deed dit niet erg vaak.(wisten we al van tevoren),nou dat was wel te merken. De "eendebek"bracht hij niet echt rustig in en hij drukte hem te hard naar beneden. Maar ja je moet er wat voor over hebben. Hoop dat het gelukt is ,dan hoef ik dat in ieder geval niet meer.



Nu is het aftellen tot over 2 weken. We mogen nl pas testen 17 dagen na de iui ,hoop dat we het redden.



Groetjes Claudia

Nou Claudia, kunnen we samen in spanning afwachten.

Wij zijn donderdag voor de 2 poging geweest. Gelukkig heb ik tot nu toe steeds hele fijne vrouwelijke arsten gehad.

Ben trouwens naar zh geweest, ik zou mezelf echt niet durven injecteren!

Heb toch nog steeds last van mijn been.



Ik hoop dat je over een week of twee goed nieuws hebt, en natuurlijk hoop ik dat ook voor mezelf.

Neem je ook clomid of niet?

Ik zal voor je duimen. :pray: :pray: :pray:



Groetjes

Pebble

Hoi Pebble,



Ik gebruik geen clomid.Is niet nodig. Bij mij is er niks aan de hand,het zaad van mijn man is het probleem. Maar met de iui bleven er 4 miljoen over en 20% bewoog.



Ik spuit mijzelf dus wel,ik ben verpleegkundige maar ik moet zeggen dat het wel tegenvalt om jezelf te spuiten,durfde telkens niet de spuit in mijn buik te zetten,wat een schijterd he?

Mijn man zei ik jens hem er wel even in,nou dacht het niet he.



Voel jij je al anders?

Ik ben wel vaak duizelig en het rommelt in mijn buik. Ik probeer er niet te veel aandacht aan te schenken,maar onopgemerkt doe ik het toch. Ben ook echt al aan het aftellen tot do 9 mrt.



Hoop dat we allebei goed nieuws hebben.



Fijn weekend

Claudia

Hoi Pebble



Ik heb 1x een pregnyl spuit gehad en toen was ik helemaal niet lekker en inderdaad ongi klachten dat zal dan wel je eisprong zijn die eraan komt…je voelt dat je lichaam aan het werk gezet wordt. Ik had ook buikpijn. Ik heb trouwens’die spuit in m’n buik gehad in het zkh.



Claudia voor jou ook suc-6 met de wachtweken die tijd duurt zo lang vindt ik altijd het ergst van alles dat wachten



gr marientje

Ik voel me helemaal niet anders ofzo.

Heb alleen last gehad van mijn buik en been na die injectie.



Wij hadden 9 miljoen afgelopen keer, en het was van goede kwaliteit.

Het zegt me allemaal vrij weinig, als het maar werkt.



Mijn NOD is ook 9 maart, dus ik tel met je mee. Kan iets eerder zijn, maar ik ga uit van de langste cyclus.

Sterkte…



Pebble

Hallo,



Helaas is de eerste iui niet gelukt.

Ik ben zondag al ongesteld geworden.Vroeger dan normaal. Het begon zaterdag met licht bloedverlies,dacht misschien is het wel een innesteling ,want zaterdag was 11 dagen na de iui.



Moet volgende week woensdag weer voor echo en wil dan overleggen voor een extra echo,zelf heb ik het idee dat we misschien wel te vroeg hebben gespoten. Baal er wel van,want ik had er wel een goed gevoel bij.Had vorige week ook al buikpijn en dat heb ik normaal nooit voordat ik ongi moet worden.



Hoop dat het bij jullie beter gaat.



Ik hou jullie op de hoogte



Groetjes CLaudia

Hoi Claudia,



Balen dat je IUI niet is gelukt! :cry: :wall:



Het hoeft niet perse zo te zijn dat de inseminatie te vroeg is gedaan, omdat je al 11 dagen daarna ongi geworden bent. Bij de ene persoon duurt het minder lang tot de ongi, dan bij een ander. Bij mij is het meestal 14 dagen, maar soms ook 13 of 15 dagen na de IUI. Maar heb je voordat je de Pregnyl moest spuiten dan niet meer een echo gehad? Bij mij is het zo dat als er op de echo een follikel te zien is van minimaal 17 mm, dat dan bepaald wordt wanneer ik de Pregnyl moet spuiten. Maar soms kunnen ze het ook berekenen wanneer de eisprong zal zijn, want een follikel groeit 2 mm per dag. Dus dan kunnen ze het (aan de hand van een eerdere echo) vaak ook wel goed inschatten wanneer je het best de Pregnyl kunt zetten.



Helaas is er weinig over te zeggen hoe het bij jou gegaan is, of jullie inderdaad te vroeg zijn geweest of niet. En dat valt ook niet meer te achterhalen. Maar als er op een eerdere echo een bijna rijpe follikel te zien was, dan heb je vast wel goed gezeten met de Pregnyl. Hoeveel Pregnyl moest je spuiten, 10.000 IE? Sommige mensen krijgen ook maar 5.000 IE en dan is het niet altijd zeker of er wel een eisprong volgt, bij 10.000 IE kun je daar wel vanuit gaan.



Als je nog meer vragen hebt, dan stel je ze maar.

Wij zitten nu in onze laatste wachtweek na de 5e IUI-poging, dus helaas heb ik er wel wat ervaring mee…



En voor de rest wil ik je heel veel sterkte wensen & ik hoop dat de volgende poging wel raak zal zijn!



Groetjes,

Jippie



ps Wil je niet meeschrijven op het IUI-topic? Daar zijn meer meiden met ervaring te vinden. Je bent van harte welkom, hoor!

He Claudia,



Goh, welkom bij het clubje! Hier ook geen goede berichten.

Bij mij kwam het vanmorgen gezellig binnenvallen.

Vorige keer was ik erg overstuur, maar had me nu wel ingesteld op een mislukking. De kans is zo klein, maar ooit horen wij met zun allen ook bij die 15-20% waar het wel bij lukt! DAT MOET!!!

Ik twijfel alleen of ik het zh zal bellen, voor een nieuwe afspraak, of dat we een maandje weer zelf aan de slag gaan.

Hoe doen jullie dat? Iedere maand IUI of om de maand? Ik gebruik verder geen hormonen, behalve pregnylspuit, dus op zich heeft mijn lichaam niet veel te verteren.



Sterkte allemaal.

Pebble

Hoi Pebble,



Wat balen zeg!!!



Ik heb maandag direkt met het ziekenhuis gebeld en moet as woe weer voor echo. Voorlopig gaan we gewoon elke maand door. Ik gebruik ook alleen Pregnyl dus dan valt het herstel volgens mij wel mee.



Het was wel een teleurstelling,maar hou me vast aan de gedachte dat het ooit gaat lukken.



Succes deze maand.



Groetjes Claudia

Hoi,



Ik had na pregnyl ook last van steken of pijn in de onderbuik en een vriendin van mij klaagde ook over buikpijn nadat ze pregnyl had gekregen.

Groetjes,



Linda

hoi

Ik lees dat jullie pregnyl in het been moesten spuiten? ik moest het rond mijn navel wat is daar dan het verschil tussen.

Bij ons is ook de I.U.I niet gelukt ( de 1ste keer). Dus ik kan me bij jullie aan sluiten. Wij zitten ook te dubben wel weer een afspraak maken of toch nog een maand wachten. Ik leef met jullie mee. Ik had nog wel een vraagje hebben jullie toch voor de zekerheid een zwangerschap test gedaan, of gaan jullie ervan uit als je ongesteld bent geworden dat je dan ook niet zwanger bent.

ik hoor graag

PS ik had trouwens niks geen last van het spuiten ook niet om ze zelf te spuiten en inderdaad als je het flesje al iets eerder uit de koelkast haalt doet het niet zo zeer.

Poohpooh

Hoi Poohpooh,



Het maakt niet uit of de Pregnyl in een spier in het bovenbeen/bilspier gespoten wordt of onderhuids in de buik. Het effect is hetzelfde! Toen ik de spuit liet zetten in het ziekenhuis, kreeg ik hem meestal in m’n bovenbeen. Nu ik zelf spuit, belandt 'ie in mijn buik. Beide kan, hoor!



Zelf doe ik alleen een zwangerschapstest als ik overtijd ben/zelf het gevoel heb dat ik zwanger ben. Als ik gewoon 14 dagen na de IUI ongi word, doe ik geen test. Of dan zou het heel erg weinig bloedverlies moeten zijn, dat het een twijfelgeval is. Maar anders test ik niet. Maar sommige mensen testen standaard elke keer 14 dagen na de inseminatie, ook gewoon voor hen zelf om te weten waar ze aan toe zijn (ookal kun je dan te vroeg testen en wel zwanger zijn als de test negatief is…)



Heb je trouwens zin om mee te kletsen op het IUI-topic? Ikzelf schrijf daar ook mee en nog een aantal meiden.

Je bent van harte welkom, hoor!



Succes met alles!

Ik hoop dat je snel zwanger zult worden!



Groetjes,

Jippie

hoi allemaal

ik heb een vraag, jullie schrijven over I.U.I topic wat is dat en hoe kom ik daar.?

Poohpooh

IUI staat voor; intra uteriene inseminaties.

oftewel inseminatie in de baarmoeder.



hier kun je het vinden;

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=14446&start=450

ging iets verkeerd :oops: sorry

Bij: Wanneer zwanger worden langer duurt. En dan helemaal boven aan, IUI-topic deel 5.

Dus je hebt eroverheen gekeken! Want het staat hier vlak boven! :wink:



Ik hoop je snel daar te zien!



Groetjes,

Jippie