pregnyl

hello lady´s!!!

even een vraagje tussendoor…

ben al een paar dagen pezig met gonal_f injecties, wat allemaal goed gaat!!!

nu kijk ik in mijn (hormonen)tas!!!

zie ik die ampullen van de pregnyl!!!,kan iemand mij vertellen wat de bedoeling hiervan is en hoe je het moet mixxen???

ik zal het nog wel van de arts horen, maar het maakt me nogal nieuwsgierig!!!

xxx esje

he esje

hebben ze je dat niet verteld bij de spuit instructies?

de pregnyl spuit je 36 (exact!!) uur voor de punctie, om de eitjes een laatste boost te geven en klaar te maken voor een eisprong, de timing is zo belangrijk omdat voorkomen moet worden dat ze ‘springen’ voor de punctie (want dan zou je te laat zijn)

voor pregnyl heb je als het goed is 1 dag gonal-f rust, en meestal zijn je follikels dan allemaal rond de 18-20mm

dat mixen was idd wel een gedoe dus zou even langs gaan.

pregnyl wordt soms ook nog na de terugplaatsing gespoten omdat het ook het innestelen zou bevorderen, als ik me niet vergis is het pure hcg.

maar voor mij is het ook al weer even geleden maar de dames op de IVF-ICSI topic zitten er midden in, dus anders daar ook even vragen?

succes!

Inderdaad stom dat ze dat niet uigelegd hebben. Ik moest ervoor naar het ziekenhuis om hem te laten zetten. (ben zelf verpleegkundige en vriend ook :oops: :oops: , maar daar vroegen ze verder ook niet naar…). In de ene ampul zit poeder en dat moet bij de vloeistof in zodat het zich mengt, wanneer het goed gemengd is kun je het spuiten. Vraag anders gewoon of ze het in het ziekenhuis of op het spreekuur ofzo willen doen joh!

suc6!!

dat is inderdaad ook apart dat je die niet zelf kon zetten dan! ik moest gewoon zelf doen net als mijn gonal, mocht wel een eigen kant kiezen :stuck_out_tongue:

vond het wel een akelige koude rot prik, maar goed, 1 seconde en dan is weer klaar!

Als je niet kunt spuiten, mag je hem door de EHBO laten zetten.

En als je wel kunt spuiten, mag je hier kiezen.(In Hengelo/Almelo) Zelf doen, of laten doen.





Uitleg:

De vloeistof zuig je op met een grote naald en spuit je in de ampul met poeder. Dit meng je en zuig je weer op.

De kleine naald is voor het inspuiten. Dit moet heel rustig gebeuren. Gewoon in de buik.







Ik ken Gonal F (nog) niet en ik weet niet hoe je dit medicijn moet bewaren, maar Pregnyl moet je wel in de koelkast bewaren hoor!



Groetjes,

Noortje

Gonal F en de Decapeptyl moeten ook in de koelkast bewaard worden :wink:

Voor de Pregnyl moest ik halve doseringen spuiten, dus wél alles

mengen en dan tot de helf eruit spuiten. Ik zou ook even naar het

zh gaan voor uitleg, al is het maar voor je eigen gevoel ;-).



Suc6! :thumbup:

bedankt!!!

de arts zei me vandag al dat ik nog uitleg zou krijgen, maar ik was gewoon nieuwsgierig!!!

maar alsnog bedankt voor de info!!!