Prednison bij baby, ervaringen?

Ik ben op zoek naar verhalen van babys die prednison hebben gehad. Ruben is al een behoorlijke tijd benauwd en het gaat nergens mee weg. Ik heb vandaag weer een nieuwe puffer meegekregen van de kinderarts maar als dit ook niet werkt wil ze misschien toch een prednison kuur gaan geven :cry: . Ze is nog wat terughoudens omdat ie nog zo jong is (7 maanden dan) Nou heb ik even een beetje zitten googlen naar prednison maar als ik dan lees wat het allemaal kan doen dan :shock: :shock: :shock: .



Ik weet niet of ik dit mijn kind wel wil geven :hand: maar ja als er echt geen andere oplossing is dan moet ik misschien wel want dit kan ook geen weken meer doorgaan.



Dus ik ben benieuwd of er hier moeders (of vaders :mrgreen: ) zijn wiens kind ook prednison heeft gehad. En waarvoor dan en hoe ging dat en wat hadden jullie daarvoor allemaal geprobeerd? etc. etc.



Kortom ik wil wil me een beetje verdiepen in prednison voor het geval ik volgende week vrijdag een keuze moet maken :wink: .

ik heb al meerdere keren goed resultaat gehad op een prednison kuur bij stein.



Hij had geen verdere bijwerkingen en hij werd snel minder benauwd

heb daarnet in een topic van Lydia zitten schrijven :wink:

haar kindje is nog jonger

Jeetje Danielle dat is zeker geen leuk vooruitzicht en eerlijk gezegd ben ik nogal huiverig met dit soort medicatie en zeker bij zulke jonge kinderen.

Puffers zijn al een aanslag op zo’n kleintje maar prednison lijkt me helemaal verontrustend. :?

Ik vroeg me af of je al eens naar een osteopaat bent geweest met deze klachten?

Ook bij benauwdheid kunnen ze vaak een hoop doen en zelfs door het astma fonds word het als een middel aangegeven dat het bij sommige kinderen kan helpen en veel verlichting kan geven.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om eens naar een osteopaat te gaan voordat je zulke heftige medicatie gaat geven.

Geen ervaring met prednison bij een baby, maar wel zelf een aantal keren gebruikt voor CU (Colitus Ulsurosa) Ook tijdens de zwangerschap gebruikt gehad van Tijn. Maar geen gevolgen gehad, mocht het ook gewoon slikken toen!



Het is een sterk middel (een echt paardemiddel) maar werkt wel snel!

Nou bij Ruben is het nog helemaal niet zeker dat het astma is hoor. Hij heeft waarschijnlijk een aantal weken geleden het RS-virus gehad en blijft nu alsmaar benauwd daarvan. Anouk heeft natuurlijk wel astma zoals je weet maar die heeft echt nog nooit prednison gehad :hand: . Dit is ook veel erger dan de aanvallen van Anouk :think: . Hij is echt de hele dag benauwd :cry: . Anouk heeft altijd na de ventolin een paar uur geen last maar bij Ruben heeft gewoon niks effect.



Maar de osteo kan ik wel eens bellen hierover, we zijn er ook geweest met Ruben toen ie 2 maanden was :wink: :thumbup: .



Offtopic :shifty: ik zie dat Luca een brusje krijgt, gefeliciteerd!

@Anne-marie wrote:

Geen ervaring met prednison bij een baby, maar wel zelf een aantal keren gebruikt voor CU (Colitus Ulsurosa) Ook tijdens de zwangerschap gebruikt gehad van Tijn. Maar geen gevolgen gehad, mocht het ook gewoon slikken toen!



Het is een sterk middel (een echt paardemiddel) maar werkt wel snel!




Ik denk ook wel dat het een paardemiddel is maar ik kan zo weinig vinden over het gebruik bij babies :? . En alles wat ik erover lees op internet maakt me niet echt enthousiast over het gebruik :wink:

Dank je voor de felicitaties. :wink:

Toen ik aan het googelen was kwam ik ook verhalen tegen van kinderen die na een RS virus inderdaad benauwd bleven.

Het kan dan zijn dat de longen gewoon te verkrampt blijven en de blaasjes niet goed ontspannen.

Een osteopaat kan de verkramping vaak wel aanpakken.

Lev krijgt het idd NU (deze dagen) en hij is idd jong ook. Zie http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=49034

Hoi Danielle,



De oudste van ons heeft als baby een prednison kuur gehad gedurende 6 weken. (om zijn epilepsie te verminderen)



Het is idd een paardemiddel, ik vond het toen ook vreselijk :frowning: , maar wij hadden geen keus (advies van de arts).



Misschien gaat het uiteindelijk bij benauwdheid op een andere manier (toedienen, of soort prednison) maar mijn zoon werd opgenomen en iedere dag bloeddruk gemeten, en elke dag 2x een prik met dat spul (drama). Sterker nog: hij mocht niet van zijn kamer af, omdat de weerstand wordt verlaagd. Nu is dit niet meer nodig heb ik gehoord.



Onze jongste heeft vorig jr. RS virus gehad (idd benauwd), maar het lijkt nu nog niet helemaal weg, wel minder.



Succes met je beslissing of je het wel of niet doet, ik weet dat dat erg moeilijk is :-*





Groetjes van mij