praten

Mijn jongste Dinand zit sinds kort op de PSZ en hij praat slecht… Nu begint hij ook te stotteren. De PSZ gaat er op letten maar meer niet…



Ben ik overdreven om met hem naar de huisarts te gaan voor Logopedie te vragen of niet?



Wat is jullie ervaring hiermee?



celes

baat het niet schaad het niet.

maar ik zou gewoon als ik jou was naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar de logepediste. je kan er beter vroeg bij zijn als te laat.

Ik ben ook bezig om bij de logopedie te komen en het duurt best lang want er worden ook nog andere onderzoekjes gedaan vóór je daadwerkelijk bij de logopediste terrecht komt.

Ben vandaag bij het audiologisch centrum geweest en daaruit bleek dat er met het gehoor niets mis was, maar heb formulieren meegekregen want ik moet thuis observeren en op het kdv moeten ze dat ook en in het nieuwe jaar krijg ik es een nieuwe oproep :roll:

Vind wel dat het allemaal lang duurt hoor, ik loop al een hele tijd met dit.



Als ik jou was zou ik idd een verwijs halen bij de huisarts want eer je aan de beurt bent ben je weer een tijdje verder.

:-*

Sebastiaan stottert sinds kort ook.

In een week tijd van goed praten naar vreselijk stotteren. Een vriendin van mijn zus is logopediste en zei vertelde dat we ons niet direct zorgen hoeven te maken. Het komt veel voor op deze leeftijd, hun gedachten zijn al veel verder namelijk.

Haar advies was, zorgen dat je duidelijk laat zien dat je goed luistert en als hij iets heeft gezegd wat voor hem heel moeilijk was, dat ook tegen hem zeggen. BV “dat was moeilijk hè?” En als hij iets gezegd heeft herhalen we het vaak en zeggen dat 'ie het goed gedaan heeft.

Sinds we dat doen is het al veel minder geworden.

O, en in het begin zeiden we ook: praat maar even rustig en ook dat hielp.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips.



Groetjes,

Heleen

Nou ik heb zeker wat aan jullie tips meiden…



super hoor. Ik ga wel ff nar de huisarts om advies in de winnen en hem aandacht geven als hij praat…



jullie hioeren van mij… Ik hou jullie uiteraard opde hoogte Kus celes