Praktische vragen over clomid

Hallo,

Ik heb een aantal hele praktische vragen over clomid en ik kon de antwoorden in andere gesprekken niet vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bij mij is PCOS geconstateerd. Na het stoppen met de pil (ongeveer 9 maanden geleden) ben ik nog geen enkele keer ongesteld geweest.

Nu ga ik waarschijnlijk starten met clomid, maar ik kan niet wachten totdat ik alle informatie krijg en heb nu al een aantal vragen:

  • Wordt voor de start met clomid altijd eerst een ongesteldheid/onttrekkingsbloeding opgewekt? Bij de echo zeiden ze dat mijn baarmoederslijmvlies heel dun was, dus misschien is het dan niet nodig?
  • Wanneer kan ik starten met clomid, omdat ik geen cyclus heb, weet ik niet wanneer dag 1 zou zijn. Of is dat dan tegelijkertijd met opwekken menstruatie alsof dat dag 1 is?
  • Na hoeveel dagen na de start wordt de eisprong normaal gesproken verwacht?
  • Wanneer testen ze dit? Vanaf die verwachte dag en hoe vaak/wanneer dan nog meer?
  • Kun je bij die eisprong meteen proberen zwanger te worden?

    Nou, het is een hele rij vragen geworden, hopelijk weten jullie de antwoorden.

    Groetjes Nienke

Hallo Nienke,



Ook bij mij is PCOS geconstateerd. Ik mag na de uitslag van een zaadonderzoek beginnen met clomid 50 mg. Als ze je menstruatie opwekken zal de eerste dag met helderrood bloed je eerste cyclusdag zijn. Als ze geen menstruatie opwekken zul je waarschijnlijk starten zul je denk ik starten op het moment dat je de pillen krijgt. Je start dan dus op cyclusdag 270 ofzo. Ik weet niet of ze eerst een menstruatie opwekken, je zou denken dat ze eerst het oude bloed eruit willen.

Je start volgens mij op cyclusdag 3 met clomid en de eisprong komt dan tussen cyclusdag 12 en 20. Je zult gelijk van je eerste eisprong gebruik mogen/kunnen maken.

Je start met clomid 50 mg en dan hebben de meeste ziekenhuizen volgens mij geen controle of je eisprong krijgt.



Dat zijn een hele rij antwoorden, hopelijk kun je er wat mee

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Nienke