praktische vraag, tweede kind, 1 babyfoon

Hoi,



even een vraag aan iedereen met twee kinderen…



Hoe doen jullie het, of hebben jullie het gedaan met de babyfoon? Ik heb nu nog steeds de babyfoon op Nikkie haar kamer staan, maar er komt een tweede aan en dan wil ik daar de babyfoon hebben staan. Ik ben alleen “bang” dat ik Nikkie dan niet meer hoor. De kinderen slapen boven en wij zitten 's avonds beneden…



Bestaan er misschien ook babyfoons waar twee zenders op 1 ontvanger zijn aan te sluiten en werkt dat dan? Bij Alecto kan het niet, dat heb ik al nagevraagd…

Wij hebben hem nu op de overloop staan.

Ik was eerst ook bang dat we Rhodé niet meer zouden horen aangezien de babyfoon dichter bij de kamer van Amélie staat, maar die horen we gelukkig nog heel goed.



Ik zou het gewoon eens uitproberen. Als je Nikkie niet hoort als hij nu op de gang staat denk ik dat je beter een 2e babyfoon kan aanschaffen.



Oh ja, volgens mij heb je wel babyfoons waarbij je 2 ouderunits heb, maar ik zou zo even niet weten welke dat nou was…kan je vast wel op googlen.

de slaapkamers van de kinderen zijn naast elkaar en ik heb de babyfoon nu in de kamer van merlijn staan( is de jongste) en als lente wakker wordt hoor ik haar luid en duidelijk!



liefs van rose :-*

Is NIkkie dan zo vaak wakker 's-avonds?

Ik heb de babyfoon nooit meer aanstaan en bij Sven heb ik ook (nog)geen babyfoon…soms laat ik de tussendeur van de gang naar de

huiskamer een beetje openstaan. Vaak ook niet.



's-nachts staat dat ding uiteraard nooit aan want we slapen allemaal

op de eerste verdieping.

Wij hebben er 1 en die staat bij Xander. Merijn horen we wel als hij wakker wordt, want die roept dan heel hard mama. Dat hoor je zelfs nog door de babyfoon heen. Maar dat gebeurt eigenlijk haast nooit

Wij hebben ook 1 babyfoon. Toen binkie net geboren was stond de babyfoon op de gang, want de slaapkamers van de kinderen liggen naast elkaar.

Eigenlijk is de babyfoon vrij snel naar de kamer van zoonlief gegaan, omdat dochterlief ons bijna nooit nodig had 's nachts. En had ze ons nodig dan riep ze gewoon heel hard of kwam ze naar de trap toegelopen.

@Paschal75 wrote:

Is NIkkie dan zo vaak wakker 's-avonds?

Ik heb de babyfoon nooit meer aanstaan en bij Sven heb ik ook (nog)geen babyfoon…soms laat ik de tussendeur van de gang naar de

huiskamer een beetje openstaan. Vaak ook niet.



's-nachts staat dat ding uiteraard nooit aan want we slapen allemaal

op de eerste verdieping.




Nee, Nikkie is niet vaak wakker 's avonds, maar als ze eens wakker wordt, wil ik er wel voor haar zijn en haar niet uren laten bleren.



En zo uiteraard vind ik het niet dat ie 's nachts uitstaat. Ik heb de babyfoon ook 's nachts naast mijn bed aanstaan. Gewoon voor mijn eigen gevoel.



Waarschijnlijk gaan we het tegen de tijd dat de tweede er is, gewoon proberen met de babyfoon op de babykamer. Nikkie zal snel genoeg snappen dat we haar dan niet meer horen met zacht gefluister, maar dat ze ons dan echt moet roepen.

Wij hebben de Alecto DBX-82 met een extra babyunit (DBX-83), dus 2 baby-units en 1 ouder-unit !

Werkt helemaal top ! :thumbup:

Wij hebben ook 2 zenders en 1 ontvanger. Komt omdat ik Jesse eens overstuur bovenaan de trap vond, omdat ik hem niet hoorde :oops: :cry:

@Pimpernella wrote:

Wij hebben de Alecto DBX-82 met een extra babyunit (DBX-83), dus 2 baby-units en 1 ouder-unit !

Werkt helemaal top ! :thumbup:




Nou ja! Op de jonge gezinnenbeurs heb ik het op de tand van Alecto nagevraagd. Daar zeiden ze dus dat dat nog niet bestond. Dan moest ik echt een tweede babyfoonset aanschaffen. Nou, blijkbaar waren dat van die studenten die bijverdienen op de beurs en niet veel van het product zelf weten. Ik ga er dan toch nog eens achteraan bellen.



Wij hebben nu de Alecto DBX-88, maar mijn vraag aan Alecto was dus in het algemeen…

hier staat ie in de hal/overloop. hoor het prima hoewel ik soms even goed moet luisteren wie het nou is (liep gister met flesje voor zoon naar boven terwijl het dochterlief was die huilde :doh: )

snachts staat ie uit omdat we niet meer elk geluidje en huiltje van zoonlief wilden horen (slaapt nog steeds 5 van de 7 nachten niet door :? )

Wij hebben de babyfoon naar de kamer van de jongens gedaan. Amy horen we echt overal boven uit als die huilt, dus het was niet meer nodig :wink:

Wij hebben een 2e babyfoon gekocht van Alecto. De goedkoopste die we nu hebben , de DBX85 kost nu nog zo’n 50 euro.

We gebruiken ze beiden nog steeds. De kinderen lijken erg op elkaar qua geluid en de oudste wordt nu heel vaak 's avonds en 's nachts wakker omdat ze moet plassen.



En zelf hebben we meer rust omdat we beide kinderen goed kunnen horen.

@Wijnanda wrote:

@Pimpernella wrote:
Wij hebben de Alecto DBX-82 met een extra babyunit (DBX-83), dus 2 baby-units en 1 ouder-unit !

Werkt helemaal top ! :thumbup:




Nou ja! Op de jonge gezinnenbeurs heb ik het op de tand van Alecto nagevraagd. Daar zeiden ze dus dat dat nog niet bestond. Dan moest ik echt een tweede babyfoonset aanschaffen. Nou, blijkbaar waren dat van die studenten die bijverdienen op de beurs en niet veel van het product zelf weten. Ik ga er dan toch nog eens achteraan bellen.



Wij hebben nu de Alecto DBX-88, maar mijn vraag aan Alecto was dus in het algemeen…




Ik heb het ook nagevraagd toen bij de winkel. Je kan wel een babyfoon kopen waar je twee zenders op een ontvanger kan aansluiten, maar dat zijn geen digitale, maar analoge babyfoons. Dan heb je dus veel kans op storing. Ik heb zelf de babyfoon van Prenatal gekocht. Eigen winkelmark, maar precies dezelfde als de Allecto. Alleen het logo en de prijs zijn anders.



En ook hier vind ik het gewoon prettig voor mijn eigen gevoel, en gaan ze ook s’nachts aan op het nachtkastje :wink: .

@Wijnanda wrote:

@Paschal75 wrote:


's-nachts staat dat ding uiteraard nooit aan want we slapen allemaal

op de eerste verdieping.






En zo uiteraard vind ik het niet dat ie 's nachts uitstaat. Ik heb de babyfoon ook 's nachts naast mijn bed aanstaan. Gewoon voor mijn eigen gevoel.




ik had het ook over onze eigen situatie Wijnanda :wink:
Hier staat ie niet aan 'snachts omdat de slaapkamer naast de onze
ligt en ieder kuchje, snottertje en zware ademhaling haalt mij al
uit mn slaap en ik sta al naast dr bed bij wijze van spreke voordat ze uberhaupt kan gaan huilen. Vandaar dat IK zei; uiteraard staat dat ding 'snachts
nooit aan.

P.s kom je ook weer eens gezellig bij ons clubje buurten ? :)
heb je al een tijd niet gezien...

@Riz wrote:

@Wijnanda wrote:
@Pimpernella wrote:
Wij hebben de Alecto DBX-82 met een extra babyunit (DBX-83), dus 2 baby-units en 1 ouder-unit !

Werkt helemaal top ! :thumbup:




Nou ja! Op de jonge gezinnenbeurs heb ik het op de tand van Alecto nagevraagd. Daar zeiden ze dus dat dat nog niet bestond. Dan moest ik echt een tweede babyfoonset aanschaffen. Nou, blijkbaar waren dat van die studenten die bijverdienen op de beurs en niet veel van het product zelf weten. Ik ga er dan toch nog eens achteraan bellen.



Wij hebben nu de Alecto DBX-88, maar mijn vraag aan Alecto was dus in het algemeen…




Ik heb het ook nagevraagd toen bij de winkel. Je kan wel een babyfoon kopen waar je twee zenders op een ontvanger kan aansluiten, maar dat zijn geen digitale, maar analoge babyfoons. Dan heb je dus veel kans op storing. Ik heb zelf de babyfoon van Prenatal gekocht. Eigen winkelmark, maar precies dezelfde als de Allecto. Alleen het logo en de prijs zijn anders.



En ook hier vind ik het gewoon prettig voor mijn eigen gevoel, en gaan ze ook s’nachts aan op het nachtkastje :wink: .




De Alecto DBX-82 met 1 uitbreiding van de DBX-83 storen echt niet hoor. Er zitten echt zoveel kanalen en subkanalen op, het lijkt me sterk als die gaan storen ! En zijn wèl digitaal hoor.

Ik heb 2 babyfoons, 1 van Alecto en 1 van Phillips, beide van die dect dingen. Wij slapen op zolder en de kids hebben meestal de deur toe dus 's nachts gaat die hier aan. Bij ons was dit het voordeligst, even de reclamefolders inde gaten houden.