Hallo,
zoals aan mijn banner is te zien hebben we hier straks twee kleine kinderen. ons zoontje is 16 maanden als de tweede wordt geboren. nu vroeg ik me (vannacht in bed :oops: :roll: :lol: ) ineens af:
stel de oudste is beneden aan het spelen. de jongste wordt boven wakker. waar laat ik de oudste dan? :think:
alleen in de woonkamer laten lijkt me nu nog geen optie, misschien gaat het beter over een paar maanden maar nu kruipt hij overal op, duikelt van de bank etc. het is nogal een klimgeit :inlove:
hub zei ‘in de box’ maar dan moet die dus op de laagste stand blijven en dan kan ik uk2 er niet in leggen (dat is te diep, ik ben klein, ik kan zoontje er nu ook alleen in en uit zetten als hij staat)
oudste mee naar boven nemen en in zijn bed zetten vind ik ook zowat. wordt het bed dan geen vervelende plek waar je in wordt gezet omdat broertje/zusje weer huilt? :think:
dus ervaren moeders: hóe dat je dit? :mrgreen:
hihihi, ik moet wel een beetje lachen om je vraag. Er zijn ontzettend veel dingen die straks toch wel gaan veranderen moet doen en jij vraagt je dit af??
Mijn oudste was 18 maanden toen de jongste geboren werd. Ik zette hem altijd in de kinderstoel of liet hem wel 1 minuut alleen beneden.
Box hebben we nooit gehad, vind het een vreselijk iets.
Ik ben heel snel en kon echt wel binnen een halve minuut weer beneden zijn…Verschonen, aankleden en voeden deed ik altijd beneden…
Ik moet wel zeggen dat ik een draagdoek had aangeschaft en dat Mic.ah daar vaak in lag hoor. Dus overdag sliep hij niet heel veel in zijn bedje…
wat doe je nu met je oudste als je naar de wc gaat oid??
idd, benenen verschonen ed.
en slaapjes in draagdoek, kinderwagenbak e.d.
haha madre, roept u maar: welke beren zie ik nu (nog) niet?
ik ben nu maar 1 dag in de week alleen thuis met ons zoontje en dan is het geen probleem. boven opruimen of de was ophangen doe ik als hij slaapt of als hub thuis is. als ik naar de wc ga, laat ik de deur open en kan ik hem zien. dat vind ik toch anders dan op een andere verdieping zijn :think:
draagzak is een goed idee en beneden aankleden en verschonen ook. slapen in de box dan. de kinderwagen staat beneden in de berging (we hebben een bovenwoning)
ik denk dat je er zo wie zo vanzelf ingroeit.
je kan je oudste mee naar boven nemen en een traphekje voor het trapgat maken, zodat hij wel alle kanten op kan en jij zo bezig kan zijn met je je jongste. zo kun je ze ook omste beurt weer mee naar beneden nemen.
ik heb een open trap en ik hoor precies wat de oudste doet als ik beneden ben. elk geluidje is voor mij herkenbaar (ook in gegroeid).
je zal straks zien dat het allemaal vanzelf gaat.
Wij hebben een Chicco kinderstoel en daar zette ik Jim in het begin in als ik met Sem druk was (Jim was 18 maanden toen Sem werd geboren en kon al lopen). In die stoel zit hij echt heel goed en die kan ook met geen mogelijkheid omvallen. Even filmpje aan en hij was zoet. Verder ook idd beneden aankleden en voeden en verschonen e.d. Wat ik eigenlijk het moeilijkste vond en vind is Sem in bed leggen met Jim beneden omdat Sem aardig wat tijd vergt om in bed te krijgen. Dus helaas voor Jim heeft dat het afgelopen jaar betekent veel in de stoel en filmpjes kijken en lekker spelen en knuffelen met mama als Sem eenmaal slaapt.
Hoe herkenbaar :mrgreen: . Ik maakte me hier ook enorm druk over toen Elena nog niet geboren was. En uiteindelijk… is er nooit een vuiltje aan de lucht geweest.
Mijn zoontje was 20 maanden toen dochterlief geboren werd. Ik heb haar altijd de slaapjes gewoon in bed laten doen en Nordin bleef dan gewoon even beneden. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik wat dat betreft een voorbeeldig kind heb (geen klimgeit, zoals jij het zegt :mrgreen: ) en dat dochter ook supersnel in bed ligt en nooit moeilijk doet om in slaap te komen. Ik ben altijd heel duidelijk tegen Nordin. ‘Mama is heel even boven, Elena in bed leggen’ en laat hem dan ook antwoord geven zodat hij echt weet dat ik even weg ben. Vaak praat ik dan via de babyfoon op de kamer van Elena nog tegen hem en weet ik dus dat hij geen ‘gekke dingen’ aan het doen is. En als ik wat langer boven moet zijn (om haar in bad te doen o.i.d. dan neem ik hem mee. Ik heb daar ook speciaal een speelgoedkist voor boven gezet en meneer vermaakt zich altijd prima boven. Soms vraagt hij er zelf om, om mee naar boven te gaan :mrgreen: .
Sowieso is het misschien raadzaam om je woonkamer nog eens na te lopen op gevaarlijke situaties. Je kan natuurlijk niet alle gevaren wegnemen, maar het scheelt als je alles waar je wel zelf de hand in hebt kunt wegnemen.
En wat betreft slaapjes in de box, iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar mijn ervaring is dat je met een drukke dreumes beneden, je baby beter rustig in zijn eigen bedje kunt hebben…
Succes ermee en ik weet zeker dat je als de kleine er eenmaal is je echt afvraagt waar je je druk om hebt gemaakt. Het gaat eigenlijk allemaal vanzelf :mrgreen: .
Groetjes, Angel
Ik probeer Nikki wel zoveel mogelijk in haar eigen bedje te laten slapen en niet in de box of wipstoel, maar verschonen etc. doe ik meestal in de woonkamer, gewoon op de bank (zowel Nikki als Lotte). Als ik toch even voor wat “langere tijd” uit zicht ben, dan zet ik Lotte meestal even in haar stoel met een boekje of wat fruit. Kan dat even niet… dan neem ik haar mee (en zeul ik me even een breuk )
Maar alles went en je gaat er wel een eigen invulling aan geven, echt waar! Komt goed :thumbup: !
Het is even wennen in het begin, maar je merkt snel genoeg wat voor jou de beste oplossing is.
Sanne kwam erbij toen Bas 18 maanden was. Bas is een makkelijk mannetje en kon al erg goed lopen. Wij lieten hem gerust een enkele minuut beneden en verschonen etc deed ik beneden op tafel met een aankleedkussen (nu nog).
Als ik naar de wc ga dan gaat Bas vaak mee en anders speelt hij gewoon verder. Ben niet zo bang dat er iets gebeurt.
Wel heb ik de gevaarlijkste spullen hoger weggelegd om minder risico te lopen. Slapen in de box is hier nooit een optie geweest, dat is een speelplek en niet een slaapplaats. Kinderwagen wel veel gebruikt tot de 4 maanden overdag. We hebben een aparte ruimte beneden en daar legde ik Sanne voor het gemak vaak neer om te slapen.
De eerste 2 maanden kwam Sanne elke 2 uur voor een voeding.