prakken.... en vlees?

Sterre vond het eerst maar niets, maar inmiddels gaat geprakte groente en fruit er toch met smaak in :dance: Liefst zelfs zo graf mogelijk, dus ik kook nu gewoon voor haar hetzelfde als voor ons, en ga er dan ff met een vork doorheen… lekker makkelijk, eindelijk vandat gehannes met die staafmixer af, maar zit toch ff met een vraagje…

wat doe ik nou met het vlees (of kip, of vis)? En tartaartje ofzo durf ik nog wel aan om in hele kleine stukjes te geven, dat is zo korrelig dat het toch uit elkaar valt. Vis lukt eigenlijk ook wel. Maar kip bijvoorbeeld? Hoe doen jullie dat? Gewoon hele kleine stukjes? Ben zo bang dat ze erin stikt :?

xHeske

ik deed het vlees altijd even door de staafmixer…

Als Sterre het al zo grof mogelijk eet is het mischien een idee om het vlees in kleine brokjes naast de maaltijd te leggen?

Dan kan ze zelf de kleine stukjes pakken en in haar mond doen.

Ik denk dat ze er dan gewoon op kauwt en als de stukjes klein genoeg zijn stikt ze er volgens mij niet in.

Voorbeeld: eerst een hapje prak en dan een stukje vlees?

wij doen gewoon kleine stukjes geven,

daar knauwelt die dan lekker op…

immer kip is heel zacht vlees en dus makkelijk te verwerken in de mond

bij ons gaat dat goed, een questie van uitproberen

de enne beeb kan dat wel al, en de andere heeft nog wat langer de tijd ervoor nodig om stukjes te kunnen verwerken… :wink:

Ga het zo eens proberen, kleine stukjes kip… Ben benieuwd of Sterre het zo eet. En anders toch de staafmixer er maar door :mrgreen:

ik geef de kip in stukjes, leg het vaak op zijn tafelblad en hij stopt het zelf in zijn mond.

Verder bij pasta zit het al door de saus. Ik pureer champignons, courgette, tomaten, beetje ui met staafmixer en roer dit door het gehakt. Gehakt blijft dus textuur behouden. Mjjaammm gaat er :thumbup: in.

Voor de rest eet Vasco vnl kip. Andere vleessoorten zijn zo taai.

Tartaar had ik laatste goed doorbakken, smaakte erg vies.

Verder vis (zalm, kabeljauw) ook gewoon in stukjes.