power point

Mijn oudste gaat een spreekbeurt houden. En nu wil hij Power Point gebruiken. Want de hele klas gebruikt het.

Ik vind dit wel een beetje snel gaan allemaal hoor…Ik ben zelf niet zo heel handig met de computer, en mijn man al helemaal niet. Deze generatie is ons met computerkennis natuurlijk ook wel ver voor, maar in groep 5 je kind al niet meer kunnen helpen, dat vind ik wel heel snel. :frowning:



en we hebben niet eens power point op de computer :?



Enfin, ik weet niet wat ik nou eigenlijk precies wil zeggen met dit berichtje, maar op de een of andere manier raak ik geloof ik een beetje gefrustreerd van dit soort dingen :eh: :eh: En wil ik gewoon heel erg dom terug naar de tijd van plaatjes omhooghouden en gewoon …GEWOON!!! Weeeeeh :cry:



:oops:

Powerpoint klinkt ingewikkelder dan het is en werkt een beetje zoals Word. Je voegt plaatjes, tekst etc. toe aan ‘digitale dia’s’. Ik neem aan dat ze ook op school computers hebben waar ze zo’n presentatie in elkaar kunnen zetten, dan kan hij thuis misschien alvast wat plaatjes zoeken en bedenken welke tekst hij erbij wil schrijven :think: Dáár kun je dan iig mee helpen :hug:



Enne heel eerlijk: zelfs op een middelbare school knijpen leerlingen hem toch altijd voor een presentatie. Niet zo zeer omdat ze een powerpoint moeten maken maar omdat voor de klas staan en een praatje houden toch spannend is. En juist hierbij hebben ze alle steun nodig die ze kunnen krijgen: dat kan ook zonder kennis van computers en bovendien kan niemand dat beter dan mama :shifty: :-* :hug:

Klopt wel hoor.



Zelf heb ik wel eens iets gedaan met PP, en ik kom er zeker wel uit. 't Is meer een beetje de irritatie van “begint dat nu al”. Ik vind het zo vroeg. Laat die kinderen gewoon eerst wennen aan het voor de klas iets doen. Hij heeft al een boekbespreking gedaan, en gelukkig is hij net zo als zijn moeder. Ik vond dat als kind juist heel leuk (ben niet voor niets juf geworden :mrgreen: :wink: )… Hij vindt dat dus niet zo erg, maar hij wil goed voor de dag komen denk ik…



En dan heb ik voor mezelf dus ook nog de vraag: wil ik het wel aanschaffen???Want we hebben het dus niet hier. Dilemma!



Tja, ik weet zelf niet eens wat het punt nou is. Maar ik voel gewoon ergernis :eh: :oops:

Snap ik :-*

ik heb alleen het begin gelezen



maar met een digi bord tegen woordig, kan bijna alles :thumbup:



jaspers spreekbeurt hebben/hadden we gewoon in word gedaan,

ook een hoop foto’s erbij, en hij had een 9 :inlove:



we hadden alles uitgeprint, en achter hem de spreekbeurt op het digibord

de juf werkte trouwens ook super goed mee!

alles op een cd gebrand, en klaar !



heel veel succes, de eerste spreekbeurten blijven zo spannend :inlove:

Hoi Hanneke,



Hier moeten ze dat ook al vanaf die leeftijd. Als je aan je kind vraagt heeft hij waarschijnlijk op school dit al gebruikt. Door het dagelijks gebruik van een digibord gaat dit allemaal een stukje sneller. Onze dochter doet al die dingen al helenmaal zelf, ik mag haar echt niet meer helpen :naughty: en zij is net 10. Anders vraag je het even aan de docent wat nu precies de bedoeling is.

Wij hebben ervoor gekozen om die programma’s en internet gewoon in de huiskamer op de computer te hebben zodat we ook precies kunnen zien wat ze aan het doen is.



Succes ermee,



Petri