Potjesvraagje

Potjes olv*rit waren in de aanbieding, dus heb die gehaald… Altijd makkelijk om in huis te hebben… Maar nou zit in al die potjes van 6 maanden vlees… Op het cb hebben ze mij gezegd dat dat pas vanaf 7 mnd 2x in de week mag…

Weet iemand hier meer van???

In die potjes zit volgens mij zo weinig vlees dat het niet uitmaakt als ze het iedere dag krijgen. Je kunt ze ook af en toe een vegetarisch potje geven. Jasmijn vind de hutspot met kaas :drool: :sick: errug lekker. Die is overigens niet van olvarit maar van dat andere goedkopere merk.

In Belgie mag het vanaf 6 maanden :wink:

bij mij op het cb hebben ze daar nooit iets over gezegt eigenlijk.

Je moet ze in het begin niet te veel vlees geven idd, maar ik denk niet dat er veel vlees in zit. Anders ff kijken of er % op het potje staat.

Ennuh ze hebben er eventueel idd vega. potjes. of vis :wink:

Ik geef dat gewoon aan Naomi er zit maar zo weinig vlees in dat kan echt geen kwaad.

Laat haar maar lekker smullen :drool:

Het advies van het CB gaat hoofdzakelijk om zelf klaargemaakt vlees. De vlees in de potjes kan geen kwaad (zo vertelden ze mij het op het CB)

@Paschal75 wrote:

Het advies van het CB gaat hoofdzakelijk om zelf klaargemaakt vlees. De vlees in de potjes kan geen kwaad (zo vertelden ze mij het op het CB)

Ik vraag me dan direct af wat Olvarit met vlees doet voordat het in zo’n potje komt :think: :silenced:

@Biebels wrote:

@Paschal75 wrote:

Ik vraag me dan direct af wat Olvarit met vlees doet voordat het in zo’n potje komt :think: :silenced:

dan moet je ze dat vragen :stuck_out_tongue: :wink:

@Paschal75 wrote:

@Biebels wrote:
@Paschal75 wrote:

dan moet je ze dat vragen :stuck_out_tongue: :wink:

Dan zeggen ze toch dat dat beesie direct van de slacht in het potje gevlogen is :mrgreen: (en ik geloof ze toch niet :wink: )

het vlees in de potjes is , naar alle waarschijnlijkheid, flink doorgekookt, gemalen, en daarna nog een keer verhit om het houdbaar te maken… Als je ook op de potjes kijkt, is het vleesgehalte over het algemeen (pakt willekeurig potje erbij) zo’n 10% van de totale hoeveelheid… Da’s erg weinig. Als je zelf een maaltijd zou maken, zou dat gehalte veel groter zijn(half stukje vlees in de regel) Dan zou 2x per week voldoende zijn… maar omdat er maar zo ontzettend weinig en door-bereid vlees in de potjes zit, kun je dat nagenoeg verwaarlozen.

Zijn naar Duitsland op vakantie geweest en daar zat al vlees in de potjes van vier maanden (nestle)…

Haha dit is nieuw voor me. Ik heb dat nog nooit gehoord, dus ook niet op het CB… Nu ja me meisje word goed groot dus het zal wel goed zijn :think: :mrgreen: Maar ik denk dat die potjes zoiezo wel goed zijn anders zouden ze het toch niet verkopen vanaf die leeftijd. En variatie is zoiezo altijd goed. Dus ook wel is iets zonder vlees. Vegetarisch dus. Of vis bijvoorbeeld. Dat doe je toch standaard al lijkt mij.

Ik had dezelfde vraag, vind het wel een beetje vreemd want in de nestle potjes zit ook zout :think: Dat mogen ze toch ook nog niet?

Maargoed, Sarah moet toch niks van de potjes hebben, vers vind ze lekkerder :drool: