Ik geef nu potjes van 6 mnd met warm eten (groente, vlees etc.).
Voorheen de potjes van 4mnd, maar het gekke is dat op t potje van 4 mnd. staat dat je deze 30 sec. op 600 watt (magnetron) moet verwarmen, en op het potje van 6 mnd. (die eens zo groot is) dat je die ook 30sec. op 600 watt moet verwarmen.
Dus gister zo serieus als ik ben hetgeen gedaan wat op t potje staat, maar deze was dus (potje van 6 mnd) gewoon nog koud/lauw…
Hoeveel sec. warmen jullie deze potjes en op hoeveel watt?
En…mag je deze potjes met warm eten wel een 2e keer opwarmen als het koud is geworden tijdens het eten geven?
Zijn er meer moeders die het eten de eerste periode uit de potjes geven?
Of koken de meesten onder ons zelf de bijvoeding?
Veel vraagjes…hihi ik hoop dan ook op veel antwoorden!!!
Groetjes van Mij
ik geef ook potjes, dan wel de 8 maanden potjes en prak het dan nog wat fijner, (daar zitten meer verschillende smaken tussen)
ik heb geen keuken machine om het eten zo fijn te krijgen dat hij het ook leker vind, ik heb het we,l eens geprobeert om het fijn te prakken maar dan is het net of ie stikt in het eten en blijf ik dus maar even hangen aan de potjes tot dat hij zijn 1e tandjes krijgt
hier warm ik de potjs op totdat ze warm zijn de ene keer is dat 40 sec de andere keer 60, en ook ik warm het wel weer op als het te langzaam gaat en het eten koud is geworden
Ik doe hetzelfde als kimmetje. Ik zet de magnetron op 40 sec. Meestal is dat hier warm genoeg.
Weer opnieuw iets warm maken doe ik ook. Siënne is niet altijd de snelste
Dat is natuurlijk per magnetron verschillend dus ik zou mij
niet vastbijten in de tijd die op het potje staat.
Ik doe meestal 40 seconden en dan is het lauw, niet heet maar
lekker eetbaar voor mijn dochter. Als ik het langer in de
magnetron doe dan moet ik iedere keer proven of het niet
te heet is en dan vind ik erg :sick: Vandaar dat ik het niet te heet doe.
Maar Anoek eet zo snel dat het de tijd niet heeft om koud te
worden dus ik hoef het nooit nog een keer op te warmen
hoi
fransje eet ook 6 maanden potjes maar ik schep het altijd in een platic bakje.
En dan ongeveer 30 sec let eerlijk gezegt niet echt op de tijd op het potje.
hij eet het dan gewoon op ondanks het afkoeld.