potjes olvarit bij 2 jaar....

Omdat zoon bijna niets eet (oud nieuws hier) en jongste dat ziet gaat het eten bij de jongste niet meer zo soepel.



Ze weigert het gewoon. In tegenstelling tot haar broer weigert ze ook brood. Ze eet wel fruit trouwens.

Als we haar vooruit laten eten wil ze ook niet.



Toen haar broer stopte met eten was hij nogal spekkerig :inlove: en uiteindelijk werd hij graatmager.

Zij is niet zo spekkerig, nooit geweest. Ze is heel tenger en heeft al eerder wat gedoe rond eten gehad na 2 ziekenhuisopnames met rs en noro-virus.

Haar weerstand is ook niet echt geweldig en icm haar gewicht wil ik eigenlijk niet dat ze nu ook stopt met eten.

Vooral niet met de winter in het vooruitzicht. Ze heeft weerstand nodig.



Nu had ik van de week een stom idee en nam een potje olvarit voor haar mee :silenced:

Ze begon helemaal te springen toen ze dat potje zag :shifty: en riep: jaaaa!! mij mij mij…



Manlief heeft het gevoerd (olvarit voer je is mijn mening :mrgreen: ik vind het zo smerig…) en ze at het met smaak op.



Dus dacht ik: dan ga ik ons eten pureren en eet ze dat maar de volgende dag, terwijl ik aan het koken ben.

Dat wil ze dus echt niet.



Vandaag weer een potje meegenomen en weer een gelukkige etende dochter.





Ik hou dus echt niet van potjesspul, maar zij wel…

Zou het erg rampzalig zijn als ik haar een paar keer per week bij voed met zo’n potje?

Volgens mij is het de beste oplossing voor zover, of heeft iemand nog betere tips?

hoewel ik er ook niet voor ben hebben wij het bij 1 van onze jongens ook een tijdje gedaan… 2 dagen in de week een potje erin.



en wanneer het veranderde ik weet het niet… maar inmiddels wordt er met de pot meegegeten en is hij zelfs degene die het meest willen proberen.

Rampzalig? Nee hoor, dat lijkt me niet!

Ik hou er zelf ook niet zo van, maar als je kind dan wel eet?! Ik zou er wel wat voor over hebben om gezellig heid aan tafel te hebben met een kind dat eet!

Onze dochter is 2 jaar en eet ook niet (geen warm), sinds ze 10 maanden is. Iedere avond gezeur word je ook zat! Nu is zij nog steeds flink, dus ze kan het wel hebben. En potjes hoeft ze ook niet, wat dat betreft is ze wel consequent :wink: Heel langzaamaan gaat het iets beter (ze eet drie hapjes broccoli, 2 sperziebonen of een hap wortel, of 5 maiskorrels…). We hebben weken gehad dat we al blij waren met gezelligheid…



Onze jongste eet goed, maar wil geen potjes (een keer geprobeerd toen we friet aten); ik hoop dus dat dat zo blijft!!!



En het schijnt over te gaan…

Nou, of het het ooit over gaat betwijfel ik. Lev eet al 2 jaar geen groenten en rijst/aardappel/pasta etc. Als hij een korrel rijst eet ben ik 2 dagen gelukkig :mrgreen:



maar ik denk dat we maar zo nu en dan er een potje in gaan stoppen. Als ze dat wel accepteert…



Zo raar, de oudste eet echt alles en geniet vreselijk van eten. Ik gun het de rest ook :wink:

Hier 20 maanden, en iedere dag 1/2 potje, en half vers (anders eet ie dus ook niet :wink: )

en als je dat van jullie nu een pureerd met een scheutje melk er door en dat in een potje stopt



(hier heeft het een hele tijd gwerkt) :mrgreen:

@lydia wrote:

Zou het erg rampzalig zijn als ik haar een paar keer per week bij voed met zo’n potje?

Volgens mij is het de beste oplossing voor zover, of heeft iemand nog betere tips?


Nee joh, echt niet stom.

Ik heb dat hier bij mijn kindje ook gehad, die was zooo mager en at ook vrijwel niks. Die heeft dus nog best lang potjes gekregen als er echt een heel slechte eet-dag geweest was.

Op een gegeven moment wilden ook de potjes niet meer. Toen aten we hier veel soep en regelmatig poffertjes of pannenkoeken, omdat dat wel goed gegeten werd. Gelukkig werd hier wel goed fruit gegeten en toetjes ook, maar ook brood ging toen slecht.

Ook gaf ik wat langer opvolgmelk, daar zitten toch extra voedingsstoffen in, maar ook dat werd op een gegeven moment geweigerd.



Je wilt gewoon dat je kind IETS eet, dan maar een potje, beter dan helemaal niks toch?





En kun je haar niet foppen met jullie eigen gepureerde eten in een leeg olvarit-potje?

Ik zou het ook geven :angel:, een kind dat een aantal dagen niet gegeten heeft is ook niet fijn. Als C. een dag of 2/3 weigert te eten geef ik haar de dag erna als ze weeer weigert toch ook echt een boterham. Je moet iets. Potjes hoeft ze ook niet.

Maar ik zou het niet elke dag doen, pas als ze een paar dagen geen avondeten op heeft.

Vroeger werd er gedreigd met “Gaasterland”, dat was voor kinderen blijkbaar zo traumatisch dat ze wel gingen eten.



Je kunt het proberen :lol: :liar:



Ik denk dat je het goed doet. stap 1 is, ze weer aan het eten krijgen als dat vertrouwen er is kun je pas een stapje verder.



Hier ook al 2,5 jaar een ‘geen warm eten luster’ toch zijn er het afgelopen half jaar wat vorderingen geboekt. Ik probeer die maar te onthouden en te bedenken dat het ooit wel goed komt. Onze buurman eet al 60 jaar iedere dag doperwten. Hij ziet er best goed en gezond uit 8)

Misschien een raar idee, maar om het zelf te koken en dan in een olvarit potje te stoppen? Misschien trapt ze daar wel in :think:

Binnen is binnen, als dat het enige is dat ze eet, dan moet dat maar.

M.ea is vier en als het vlug moet gaan of wij eens zonder kids uit eten gaan of … dan eet ze ook nog wel eens een potje hoor, en dan is het feest :inlove:

@sopje wrote:

Binnen is binnen, als dat het enige is dat ze eet, dan moet dat maar.


Eens :thumbup:



Jammer dat Lev nog steeds zo slecht eet :hug: Jasper eet nog steeds muizenporties, maar lust heel veel in vergelijking met vroeger iig :wink:

Ik zou het ook zonder problemen geven.



Ik zou allang blij zijn dat er uberhaupt iets gegeten wordt :angel:



(maar goed, ik heb hier dus ook een dochter die niet graag eet. en inmiddels heb ik dus ook een babyzoon die onverzadigbaar is…wat een verademing om hem te zien genieten van zijn boterham)

Lars heeft vanaf 1,5 jaar ook de groente geweigerd. Vlees en aardappels at hij wel. Om toch groente binnen te krijgen, gaven we hem ook 2/3 keer per week een potje.



We zijn er nu eigenlijk helemaal klaar mee. Vanavond heb ik een potje geprakt. Het eerste hapje ging goed, daarna wilde hij niet meer. Schreeuwen en krijsen dat hij niet wilde. Ik was er echt klaar mee. Even op de gang en daarna was hij lief en heeft hij zijn bordje helemaal leeggegeten. Hoezo uitproberen??? Hopelijk dat het morgen gelijk goed gaat.



Ik zou haar gewoon een potje geven. Beter iets dan niets. En als zij het lekker vindt. Prima. (snap ook niet waarom, maar ja).

kun je niet foppen door je eigen eten in dat potje te doen?? en laten zien dat je potje pakt etc?

Niek is 7 jaar en eet eh… wat de pot schaft in muizehapjes… ze is en blijft een beroerde eter en dan ook alles want ze eet ook geen brood en gaat helaas 4 van de 5 dagen met een lege maag naar school… ik heb dat opgegeven, kan haar moeilijk in de houdgreep nemen en dwingen.



Maar zij heeft dus tot zeker haar 3e verjaardag olvarit gegeten, sterker nog… maar 1 smaak ook nog.

tussen haar 15maanden en 3 jaar at ze elke dag een potje macaroni met ham en kaas voor 8 maanden weg.

En gezien we allllllllles al hadden geprobeert, was ik al blij dat ze dat dan at.

Met 3 begon ze ook dat niet meer te willen, hebben we een periode gehad van helemaal niet eten en hadden we een 3 jarige van nog geen 10 kilo in huis die veel ziek was en er bleek en slecht uitzag.



Hier hebben we uiteindelijk begeleiding bij gehad, wij trokken het niet meer.

Nu eet ze dus wel, mondjes maat, dat wat ze lekker vind gaat er goed in, als ze zelf kookt, eet ze ook.

Maar nog steeds niet veel en niet alles…

Ik zou dus blij zijn met olvarit en als ze dat graag eet, prima…

Lars is al ruim 2,5 jaar en krijgt ook heeeeeel af en toe een potje olvarit. Hij vind het heeeeeerlijk. Voor de rest eet hij slecht tot matig. Hoe ik het ook aan bied het blijft een moeizaam iets.

Ik zou het lekker doen hoor, er zit tenminste wat voedzaams in. Beter dan elke dag hetzelfde eten, variatie is minstens zo belangrijk.

Het gaat vanzelf wel een keer over :wink: !!

@Mouse! wrote:

Misschien een raar idee, maar om het zelf te koken en dan in een olvarit potje te stoppen? Misschien trapt ze daar wel in :think:




Hier werkt dat in elk geval niet. Er zit een zachte smaak aan die Olvarit potjes die Lars er zo uit haalt. Wel grappig dat sommige kinderen zich zo laten neppen…