Potjes icm rapley

Tja, de titel zegt het al, wat doe je met de gekregen potjes groente als je kind mag rapleyen.







En dan zie je er lekker uit als je klaar bent





Ik dacht dat ik nog een wortel in huis had, maar die is toch allemaal in de wortelstamp gegaan gister. Het blijft trouwens komisch om zelf geprakt eten te eten terwijl de jongste hier stukken eet.





Het idee kwam van mijn sz. We waren samen op vakantie en ons nichtje toen 8 maanden en een erg enthousiaste rapleyer kreeg door omstandigheden een potje worteltjes aangeboden (zo’n klein vanaf 4 maanden). Ze werd zo boos dat ze niet zelf mocht eten dat ze heel hard ging huilen/gillen met gebalde vuistjes en de ogen stijf dicht.

Sz heeft er snel wat pasta bij gegooid en na een tijdje heeft ze het toen toch maar gegeten.





Ze vond het iig lekker, maar bah wat smaken die potjes toch vies.

Leuk!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Super :inlove: Zo zien ze er ook uit als ze niet zelf eten, dus kan kunnen ze het net zo goed zelf doen :lol: :mrgreen:

Puur op de vraag:


Tja, de titel zegt het al, wat doe je met de gekregen potjes groente als je kind mag rapleyen.


Weggooien, weggevenm bewaren voor als je zelf een keer patat eet (bijv) of elders eet met je kind, groente gebruiken om te verwerken in een ander gerecht (bijv, ik gebruikte de spaggeti potjes wel eens puur als saus voor over de pasta, daar kan een kind ook zelf mee eten).

Geen idee wat je anders nog met potjes moet. Misschien verwerken door de aardappel,zodat er een soort stampot ontstaat die ze zelf met de handen kunnen eten.

Maar inderdaad, lief die foto.

Je eerste foto doet t niet… Heerlijk eigenwijs koppie heeft ze :slight_smile:



Fruitpotjes doen het trouwens ook prima als broodbeleg (hier heb ik ze aan grote zus gegeven als toetje).