Potje

Mijn zoontje van 1.5 zegt steeds als hij heeft gepoept. Ik ben dus een potje gaan kopen, want duidelijker kan toch niet.

Nou vraag ik me af of ik hem met het potje moet laten spelen of juist alleen gebruiken waarvoor het bedoeld is?

ik zou het alleen gebruiken waar het voor is bedoeld op een hele speelse manier zonder van hem iets te verwachten.

Elise is 2,5 dus kan het niet helemaal vergelijken, maar aan het begin speelde ze wel met het potje. Pop op het potje, water in het potje gooien als ze in bad zat, enz. Nu komt ze ook af en toe met potje aanzetten en zegt ze plass… niet dat ze er echt frequent op plast, maar ze weet dus wel waar hij voor is. Zou het dus voornamelijk nog niet aandringen, hem uitleggen waar het potje voor is en kijken hoe hij reageert erop…

succes ermee!

groetjes,

louise

hier hetzelfde. Sophie geeft 9 van de 10 keer aan als ze gepoept heeft of moet poepen.

WIj hebben het potje gewoon beneden naast de wc staan en nou loopt ze daar af en toe heen om het potje te halen. Ze zegt dat ze dan moet plassen en is ook echt pas tevreden als haar broek en luier uit zijn en ze op het potje kan gaan zitten.

9 vd 10 keer gebeurdt er niets maar ze weet dus wel dat ze op he potje moet plassen. Wij laten het maar zo. er zal vanzelf een moment komen dat ze snapt dat ze dan moet plassen.

Hier duurde t heel lang. hoe meer aandacht wij aan t potje besteedden hoe minder hij erop wilde zitten. Toen wij er geen aandacht meer aan schonken ging hij op t potje. :smiley:

Ik zou het potje inderdaad gaan introduceren en hem de ruimte geven om er mee te experimenteren.

Het ene kind vindt het heel interessant en wil er 10 keer op een dag op zitten, het andere kind vindt er niks aan.

Ik werk op een creche en daar gebruiken we het potje alleen om op te plassen of poepen of pogingen daartoe. Ik dwong een kind nooit, ik bood het wel aan. De allerkleinsten keek vaak alleen wat een ander kind op deed of wilden er met hun kleren aan op zitten.

Liefs Suzanne

@caroline20 wrote:

Mijn zoontje van 1.5 zegt steeds als hij heeft gepoept. Ik ben dus een potje gaan kopen, want duidelijker kan toch niet.

Nou vraag ik me af of ik hem met het potje moet laten spelen of juist alleen gebruiken waarvoor het bedoeld is?

Ik zou hem alleen gebruiken waar hij voor is. Maar zeggen dat je gepoept hebt betekend niet dat hij het van te voren aan kan geven dat hij moet poepen. 1,5 is wel erg jong voor zindelijkheidstraining.