Potje of wcbrilverkleiner?!

Lieve mensen.

Onze dochter is 21 maanden oud en we willen langzamerhand met haar beginnen met zindelijkheidstraining. Ze kan zelf aangeven wanneer ze een poepje heeft gedaan en vaak (eigenlijk altijd) ook al wanneer ze een poepje moet doen. We hebben het potje gewoon bij ons in de huiskamer staan, maar op 1 of andere manier zit ze daar niet lekker op. Misschien is ze nog te klein?! Zijn potjes er eigenlijk in verschillende maten?!
Nu zit ik er aan te denken of een wcbrilverkleiner misschien wel wat kan zijn?! Of zou ze daar ook nog te klein voor zijn?!

Ze heeft verder heel veel interesse voor de plasjes van papa en mama en voor de wc zelf. Ze kan zelfstandig staan en gaan zitten, broek omlaag doen gaat nog niet echt heel goed, maar daar kunnen we haar eventueel nog mee helpen, nietwaar?!

Wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen?!

Groetjes, Suzie.

je hebt van die wc-verkleiners met een trapje die zijn wle handig; zet je zo aan de kant.
en ja potjes zijn verschillend van vorm en maat.
dus het kan best dat ze niet fijn zit op het potje wat je nu hebt.
dat probleem hadden wij hier nl. op een gegeven moment ook, ben toen samen met zoon een nieuw potje gaan halen.
maar als ij de wc toch al intressant vind en niet eng vind, kun je ook zo’n verkleiner met trapje nemen.

Ik zal er eens over nadenken. Ze heeft het echt niet op het potje staan. We hebben wel gezegd dat als ze een plasje of een poepje op het potje doet, ze een sticker op haar potje mag plakken. Nu is ze dus nog maar 21 maanden en ze is gek van stickers plakken, maar ze wil er ook 1 hebben als ze niets heeft gedaan. Is ze dan toch nog te jong voor dit systeem?! Nou ja, ik zie het wel. Ik zal eens rondkijken naar een ander potje of een wcbilverkleiner.

Overigens hebben het oude potje van mijn man nog. Ook daar zit ze niet lekker op. Ze zegt dat ze het koud vindt…

Groetjes, Suzie.

We gaan het eerst met het potje proberen, hebben we besloten. Ik heb laatst een boekje gekocht over een konijntje dat op een potje leert plassen. Ze mag het verhaal graag horen. Hopelijk krijgt ze zo meer belangstelling voor het potje. We hebben ook stickers voor haar gekocht. Als ze een plasje of een poepje op de pot doet, krijgt ze een sticker op de pot geplakt. Maar eh…voorlopig wil ze er nog niet met de blote bips opzitten!!! (wel met de broek aan).

Wordt vervolgd…

Het potje is nog steeds geen succes. Ze wil er wel op, maar alleen met kleren aan en meestal gaat ze er dan nog omgekeerd op zitten ook nog.

Ze krijgt inmiddels wel steeds meer belangstelling voor de wc en vandaag heeft ze, met behulp van papa, ook even op de wc gezeten. Er kwam niets, maar dat was op zich niet echt erg. We zitten er toch sterk aan te denken om dan maar toch een wc verkleiner te kopen, zodat ze zelf kan zitten en we haar niet hoeven vast te houden.

Bij vrienden van ons werkt dat ook beter dan het potje. (hun dochter is bijna drie).

Groetjes, Suzie.

Mijn dochtertje wordt in april 3 en die wil nog steeds niet op het potje! Auwie aan bips zegt ze dan. Nu hebben wij een wc verkleiner en wil ze geregeld er op zitten, mama plassen zegt ze dan, maar als ik haar er dan op zet, komt er niets! Ja 2x is er iets gekomen, maar ik blijf volhouden hoor. straks als het weer mooi weer wordt, kan ze buiten spelen zonder luier en misschien als ze dan plast in der onderbroekje dat ze het dan wel leert.
Het is wel laat vindt ik voor bijna 3 jaar, maar ik kan het niet dwingen he, komt vanzelf wel hopelijk.

Hallo…

Mijn zoontje is nu 3 en wilde ook nooit op het potje.
Heb gewoon zijn luier afgedaan en gezegd dat hij nu eem grote jongen is en niet meer in zijn broek hoeft te plassen.
Want als hij straks naar school moet dan met hij ook op de wc plassen.
Nou dat ging dus perfect, want als ze een paa keer helemaal nat zijn dan bedenken ze zich wel hoor.
Een luier is ook wel erg makkelijk.
Nu plast en poept hij de op het potje…
MIjn tip is dus wel leer het meteen op de wc met eem verkleiner.
Mijn zoontje izt op de peuterspeelzaal en daar zegt hij dus ik wil op het potje plassen en niet op wc.
Aangezien ze daar alleen wc’s hebben…

Dus denk daar ook even overna… Succes!

Ik heb een tijdje onze dochter een paar uur per dag zonder luier rond laten lopen en haar plasje en poepje deed ze zoveel mogelijk op haar potje of de wc. Nu ik echter hoogzwanger ben, kost het me te veel energie om er mee bezig te zijn…

Maar beiden werkten voor mijn dochter.