hallo,
Het ziet er naar uit dat we hier binnenkort aan de zindelijkheidstraining kunnen gaan beginnen, aangezien Lukas aan geeft dat hij gaat poepen (en weg kruipt) en roept wanneer hij klaar is.
Nu vraag ik me af wat beter is. Het potje of de wc :think: Het potje lijkt me makkelijk omdat ik hem daar zelf even op kan laten zitten en het binnen handbereik is, maar de wc is hetzelfde waar mama en papa heen gaan (en dus interessant), hoeft hij niet meer te wennen van potje naar wc en een wc is er bij iedereen (in tegenstelling tot een potje).
Ik neig toch meer naar de wc (met brilverkleiner). Wat raden jullie aan?
Wij hebben al een brilverkleiner en een potje in huis. In de boekjes van Joost gaan alle beestjes op een potje :roll: dus daar durft hij af en toe op. Niet dat hij er wat op doet hoor,maar hij gaat er na het bad altijd even op zitten en zegt dan psssshhhjt pasje zonder dat hij wat doet… :mrgreen:
Ook al geven ze het aan, ze moeten er natuurlijk lichamelijk ook klaar voor zjn en ik denk dat dat hier in elk geval nog niet het geval is. Hij gaat wel altijd met mij mee naar de WC maar durft er toch nu toe echt niet op… Dat enge grote gat onder hem vindt ie niks…
we hebben een potje en een wc bril verkleiner.
Potje hebben we boven staan,want daar hebben we geen wc en de verkleiner dus beneden!
Maar Yara wil tegenwoordig alleen maar op de wc! Elke keer als mamma moet dan moet ze ook (en mamma moet vaak) Dus tja zij ook elke keer er maar op ,maar het is denk ik 2 van de 10 keer dat ze wat doet.
Maar alla zo kan ze er wel aan wennen,maar ze kan nog niet aangeven wanneer ze daadwerkelijk moet!
Hier gebruiken we zowel potje als wc (met of zonder verkleiner)
Het maakt Demi niet uit, soms wil ze op het potje (makkeljk want dan hoeft ze niks te missen van bv d’r favoriete tv serie…) en soms moet en zal ze op het toilet.
Ik vind het allemaal best zolang ze het maar niet in d’r broek doet!
Demi is vanaf februari (dus toen was ze net 2) zindelijk! (en daar ben ik best trots op, zeker omdat het gewoon heel spontaan vanzelf gegaan is…)
gr
muts
We hebben beide in huis, maar gebruiken alleen de brilverkleiner. Dat werkt prima.
Het potje gebruiken we nu voor onderweg, mocht dat voor gaan komen…
@dena wrote:
In de boekjes van Joost gaan alle beestjes op een potje :roll:
Da’s inderdaad waar… :roll:
Mijn jongens hebben de pot nooit wat gevonden en ik vrees hun zusje ook niet. Ze zijn gelijk op de wc met verkleiner gegaan en na een week mocht die er ook al vanaf omdat ze bij anderen toch ook die verkleiner niet bij zich hebben.