Wij hebben al een aantal maanden een potje staan, maar erg veel doen we, oftewel Stan, er nog niet mee. Hij vind het wel interessant, dus soms laten we hem er even op zitten als hij uit bad komt, maar hij vindt het heel moeilijk om erop te gaan zitten. Bovendien hangt z’n ‘zaakje’ er dan vaak nog buiten :oops: . Dus echt handig gaat dat allemaal niet.
Nou vindt ie het ook altijd wel interessant als wij op de wc zitten. Dus nu zat ik me af te vragen of het niet slimmer is maar meteen naar zo’n toilettrainer te gaan met zo’n trapje en kleine bril. Wat zijn jullie ervaringen met potje en/of toilettrainer?
Heb er overigens niet zo veel haast mee allemaal hoor, zeker nu er een tweede op komst is, ga ik 'm niks opdringen. Maar hij zegt wel heel duidelijk bah als hij een poepie doet, en ook bij een plasje vaak. Dus het besef is er in elk geval.
:shock:
Zit ik nét te kijken op internet, en mezelf diezelfde vraag af te stellen… Ben jij mij al voor… :mrgreen:
Hier vindt Quentin het SUPER interessant als ik naar de wc ga… Hij gaat mee, geeft mij zelfs het wc-papier aan, begint hij mijn been af te vegen… :lol:
Ook geeft hij steeds duidelijker aan dat hij ‘moet’. Hij zegt nét voordat hij gaat poepen ‘blegh’ (moet er iedere keer weer om lachen :mrgreen:) en als hij moet plassen, wil hij z’n broek uittrekken… :think:
Lijkt mij rijp voor het ‘echte werk’ dus… :mrgreen:
Maar inderdaad, ik heb het vermoeden dat Quentin de wc zélf VEEL interessanter zal vinden dan zo’n potje… Ik bedoel, het is wel handig hoor, iemand die jou het wc-papier aangeeft… Daar niet van… :mrgreen:
Ik zit zelf nu dus ook te twijfelen… :think:
Dus meiden… Kom maar op met de tips! :mrgreen:
Ik heb trouwens wel een hele leuke toilettrainer gezien… :mrgreen:
Wij gebruiken het allebei en het maakt Demi niks uit
Soms rent ze als een bezetene naar het potje en het andere moment moet en zal ze op de wc gaan zitten met óf zonder verkleiner.
Er staat bij de wc een klein opstapje van IKE dus niet eens een spannende of dure trainer hoor!
Ik weet niet of ze hier nu super makkelijk in is of niet. Het is wel een makkelijk kindje maar wel een met een duidelijk eigen wil dus niet echt een die alles maar goed vindt. We hebben haar gewoon vanaf het begin (februari begonnen) de luier uitgelaten en een paar dagen natte broeken verschoont. Een paar keer per dag gevraagd moet je plassen? Ga maar even zitten. Soms wilde ze dan wel soms ook niet, eigenlijk is dit allemaal vanzelf gegaan.
Nu is ze zo goed als zindelijk: soms nog een ongelukje (vaak te druk aan het spelen!) en als we bv een dagje weggaan trek ik een luierbroekje aan voor de ongelukjes.
's Nachts nog een luier maar die is meestal droog de volgende ochtend. Hier moeten we natuurlijk binnenkort ook aan geloven maar ik vind mijn nog niet gebroken nachten nu nog erg lekker!
Succes ermee!
groeten
muts