potjandorie

Fijn die dreumespuber.

Ze zeggen negeren, maar jeetje peteetje zeg dat valt soms niet mee.

Madam slaat, schopt bij een luierverschonen waardoor ik me een boksbal voel, schreeuwd (wat nieuw is), rent weg en ja de bekende NEE, o en niet te vergeten ze lacht je uit als je boos ben grrrr.

Deze dingen weet ik soms niet hoe ik dat moet afleren bij haar.

Dat slaan, schoppen en gillen argggggggggggg.

Dat vind ik het ergst en het moeilijkst om te negeren.

Ik zeg wel dat ze mama niet pijn mag doen enz, maar daar heeft ze lak aan.

Hoe gaan jullie er mee om of ben ik nou zo zeikerd???

Maar niet te vergeten ze is naast dat een schat van een meid.

Ze helpt je overal mee, vooral met opruimen.

N is lekker een giebelkont en is ene vrolijke meid.

ik herken het allemaal, hier is momenteel ook de harde neenenenenenenee een erg leuk woord.

Lianne is wel wat jonger maar geloof dat die van jouw en die van mij in dezelfde fase zitten :wink:

Ik probeer het te negeren, positief gedrag te belonen en als ze echt doorslaat dan pak ik af wat dr lief is.

En dat krijgt ze dan pas aan het einde van de middag terug.

Wel heb ik hier als stelregel: 2x waarschuwen en bij de 3e keer pech en dat geef ik bij de 2e keer ook aan.

Als ze niet wil eten prima, dan eet ik gewoon waar ze bij is en zeg dan ontzettend overdreven dat het ontzettend lekker is en negeer haar negatief gedrag en zodra ze dr mond open doet en een hap wil krijgt ze weer aandacht.

Commode schoppen… geen idee wat je daarmee kunt doen… is hier ook een errug groot probleem :angel:

hier slaat Arielle en ze slaat vooral in je gezicht. Ik denk omdat het zo lekker kletst :wall:

Ik roep dan ‘au!’ en trek een heel zielig gezicht… Maar het enige wat ik daarmee heb ik bereikt is dat ze nu ook heel hard ‘AU’ roept als ze het doet (you gotta love them :inlove: )

Nu probeer ik het met ‘zachtjes’ en ‘aai’ omdat ze wel doorheeft dat dit betekent dat je iets zachtjes streelt (bijv. de poes en de knuffel… en nu hopelijk ook mama en papa).

Nu is het sowiezo wel een stoeimadame. Gaat gerust boven op je zitten en ‘paardje rijden’ enzo :inlove: dreumes dat het is…

Volgens mij zijn ze nog te klein om te snappen dat iets wat zij doen bij jou zeer doet… dus nog wat maandjes wachten…

hier wordt dat soort gedrag niet getollereerd…

dus na 2 waarschuwingen gaat ze op de gang.

daar mag ze dan uit haar dak gaan of wat ze ook wilt…

en als ze weer rustig is dan mag ze binnenkomen en dan maken we het goed.

destijds ook bij de oudste gedaan en die weet nu ook dat als hij voor de 3x in de fout gaat hij op de gang moet…

gisteren was het weer zover… hij gaat dan ook echt zelf naar de gang lopen en daar zitten tot hij niet meer boos en komt dan terug :inlove: :thumbup:

daarna is het ook goed en gaan we weer door met de dag…

hopelijk vind jij ook een methode die voor jullie werkt…

het is niet makkelijk als ze in zo’n bui zijn…

en soms helpt het om ze een stevig te knuffelen net zo lang tot ze toegeven en dan is het over…

probeer vooral het 'goede 'gedrag te benadrukken, dus als ze helpt met opruimen… dit ook zeggen… wauw wat goed dat je mee helpt, en wat kan je dat ook netjes…blablabla…

bij minder goed gedrag, eerst afleiden endat soort trucjes… als laatste optie apart zetten, even afkoelen…

succes

Gelukkig hier niet de enige die daar moete mee heeft.

Hier word het ook niet geacepteerd.

Ze moest dan van mij ook na 2x waarschuwen en 3e keer naar de hoek, maar ja ze loopt steeds weg.

dus ik zet haar nu op haar stoel.

Ook met dat stevig knuffel doe ik ook wel eens.

En ik moet zeggen dat helpt soms wel als ze helemaal over de emmer gaat.

Met dat slaan zeg ik ook altijd auw en dat ze lief moet zijn.

Dus zachtjes en aaien.

Zeker beloon ik haar met goed gedrag en dat ze het goed doe enz.

Maar het valt soms niet mee als ze in zo bui zit.

Vooral als ze hystirsch doe of paniek.

Wij maken het ook altijd goed met elkaar en knuffelen we dan even.

Dus dat is ook weer posetief.

Ik ben ook een dreumespuber-mama :wink: !

Het is dat we geen behang hebben, anders plakte ik die van mij er lekker eens voor een half uurtje achter.

Lars is nog wel een stukje jonger dan jou dochter, maar hij heeft ook alle symptomen die jij opnoemt. Hier helpt momenteel niks, straffen en negeren doet hem heel heel weinig. Soms snapt hij het ook niet denk ik.

Wij kregen ook het advies van CB om vooral veel pluimen te geven en zijn driftbuien maar even te laten komen. Lars is dan niet zo bereikbaar en dan helpt straffen al helemaal niet. Het gaat over, het gaat over… zeg ik steeds tegen mezelf.