postnl

Ik hoorde vanochtend op de radio dat er postzakken met post blijven staan of worden weggegooid omdat er te weinig personeel is om alle post te verwerken :shock: Wie heeft dit ook gehoord? Ik kan er nl via google niets over vinden. Ik zou het toch niet met mijn net wakkere hoofd verkeerd hebben gehoord? (al hoop ik van wel eigenlijk :shifty: )

ik mag het toch hopen van niet…

anders hoop ik eigenlijk dat ze gewoon steeds de blauwe enveloppen weggooien… :angel:

maar ik heb het niet gehoord iig…

ik heb er ook niets van gehoord, lijkt me sterk hoor

Euhm zou wel heel erg stug zijn…ze hebben ook een verantwoordelijkheid om post te bezorgen waarvoor een bedrag betaald is juist OM het te bezorgen. :wink: Enige wat ik me kan voorstellen is dat het later overkomt, net als tijdens de kerstperiode wanneer ze overstelpt raken met kaarten.

Alhoewel ik deze week juist weer een heel goeie ervaring heb met de post; zaterdag gebeld door vriendin die op vakantie is in een park met zwembad maar haar zwempak had vergeten. :o Hoppa dikke envelop, zwempak erin, zaterdag op tijd op de bus en maandag had ze hem over. :thumbup: Wat een service voor onder de 2 euro. :mrgreen:

hmmm dan ben ik toch benieuwd waar dat stukje radio dan precies over ging op de radio…?? De details die ik gaf in mijn eerste post heb ik echt wel zo gehoord, maar ik viel er natuurlijk ook midden in (wekkerradio ging af)

Ze mogen niet eens de post weggooien ook al hebben ze te weinig personeel, dan nog liever te laat bezorgen maar weg gooien? :naughty:

Wij hebben op het werk een jaar of wat geleden een zaak gehad van een postbode die rond kerst de ronde niet af had gekregen omdat er zoveel post was en een zieke collega of zoiets, en de post had laten staan, maar die werd dus mooi op staande voet ontslagen… ik denk dat het een uit zijn verband gerukt verhaal is hoor…

hadden ze niet zo stom moeten zijn om alle ervaren krachten de deur uit te jagen :twisted:

sorry…frustratiepuntje :mrgreen:

Ben zelf 8 jaar postbode geweest en heb nog nooit gehoord van dat er post weg is gegooid, behalve door iemand die daarna ook per direct ontslagen is.

Ik ben zelf gestopt na de komst van mn eerste moppie, maar dat was op een moment dat er dus steeds meer mensen uitgewerkt werden. Van mn oude collega’s is er bijna niemand meer bij de post en zijn er bijna alleen maar postbezorgers. Ik zeg niet dat die slecht zijn, maar ze kunnen niet de kwaliteit leveren die de “oude stempel” postbodes hadden, die hebben nog een opleiding moeten doen ervoor.

Maar goed, ik hoop inderdaad ook dat de berichten niet kloppen en dat het alleen een vertraging oploopt

Elmo, wat is dan het verschil tussen een postbode en een postbezorger? Wat leerde je dan in een opleiding?

een postbezorger doet tegenwoordig niet meer dan het BEZORGEN van de post. De postbode doet het voorbereiden van de wijk erbij.

Verder mogen postbezorgers geen aangetekende brieven bezorgen, een postbode wel.

Ik heb echt nog een “opleiding” (das wel een groot woord hoor) gehad daarvoor.

Het verschil is de eigenlijk de verantwoording over bepaalde dingen.

zowieso is er natuurlijk al veel veranderd, aan het begin van mijn postbodeloopbaan moest ik soms meer pakketjes meesjouwen dan post, dat is ook al lang niet meer, dus ach, tijden veranderen, maar of ze altijd ten goede komen…

Hier gooit de postbezorger tegenwoordig voornamelijk reclamezooi door de brievenbus, van de gamma enzo. Daar wordt het ook niet leuker op lijkt me.

@Kittycat wrote:

Hier gooit de postbezorger tegenwoordig voornamelijk reclamezooi door de brievenbus, van de gamma enzo. Daar wordt het ook niet leuker op lijkt me.

Dat is 1 of 2x per week dat ze er een ander iets bijkrijgen zoals de Gamma of het AH krantje.

Ik baalde daar altijd van eerlijk gezegd, want het is dubbelop in de tassen hahaha!

Maar ja, voor Gamma en AH en andere zaken, is het dan waarschijnlijk goedkoper rond te laten brengen door TNT dan door een ander bedrijf.

Volgens mij kreeg ik van de week Gamma, Karwei, AH en C1000 tegelijk (en niet eens echte post). Móest je dat dan ook in de bus gooien, ook al was er een ja/nee sticker? Niet dat wij die hebben hoor, al hou ik vooral van die gesealde pakketten reclame en niet van die losse zooi. Nu moet ik mijn post tussen de reclamezooi zoeken.

@Kittycat wrote:

Volgens mij kreeg ik van de week Gamma, Karwei, AH en C1000 tegelijk (en niet eens echte post). Móest je dat dan ook in de bus gooien, ook al was er een ja/nee sticker? Niet dat wij die hebben hoor, al hou ik vooral van die gesealde pakketten reclame en niet van die losse zooi. Nu moet ik mijn post tussen de reclamezooi zoeken.

als mensen een nee/ja sticker hebben hoef je geen folders te bezorgen, ook als post(bode/bezorger) niet …

Ik ben postbezorger geweest en heb (helaas) collega’s gehad die post achter hebben gelaten en dan heb ik het niet over 4 of 5 enveloppen. Maar echt tassen vol. Die gast is er gelijk uitgeknikkerd.

Waar op de radio? Tegenwoordig hebben sommige zenders ook uitzending gemist namelijk, je zou het gesprek dus misschien nog op kunnen zoeken.

weet wel van mijn man die tijdelijk op de ICT aldaar heeft gewerkt dat er in beoordelingsperiodes gewoon kratten in kasten gezet werden… wat je niet ziet is vast bezorgd :roll: .

Zodra de beoordelingen achter de rug waren kon alsnog die soms tot een paar week achterstallige post alsnog bezorgd worden.