Postcodeloterij

Ik wil eigenlijk eens mee gaan doen met een loterij. Natuurlijk zoek ik dan een loterij waarbij de loten het goedkoopst zijn en waarbij je de meeste kans hebt op een prijs(je). Wat raden jullie mij aan? Ik ben alleen een beetje bekend met de Staatsloterij.

Nu kijk ik bij de Postcodeloterij bij uitslagen en zie ik achter de postcodes soms nog een nummer staan. Bij een oude postcode van ons staat een nummer, maar dat kan onmogelijk een huisnummer zijn, wat betekent dat nummer dan wel?



Groetjes,



Viratine

Als ik het goed heb is dat een lotnummer? :think:



Ik speel al vanaf mijn zestiende mee en heb nog maar weinig gewonnen.

Toevallig in december 10 euro :roll: En nu en dan eens 5,- of een beker Ben&Jerry’s ijs. Dus ik weet niet hoe het met andere loterijen is, maar ik heb hier in elk geval nog nooit veel gewonnen, maar “durf” ook niet op te zeggen, want stel dat… :shifty:

ja klopt dat is het lot nummer helaas bij ons het verkeerde lot nummer anders haddden we 20 euro gewonnen. nu alleen de ijsprijs :drool: :drool:

Mijn vader zegt altijd:



“De postcode loterij helpt!” En vult dan aan met: “Je van je geld af” 8)

kenissen van mij hebben 1 januari 2008 euro gewonnen…

en ze konden het heeeeel goed gebruiken(hondje was geopereerd enzo)

ik heb met de pcl meerdere keren per jaar prijs :thumbup:

nooit iets groots, maar altijd leuk :dance:

een paar jaar geleden aandelen kpn :lol: 8)

en nu dit jaar een paar keer een musical :thumbup:

ook regelmatig kleine geld prijsjes van max 50 euro



staatsloterij ben ik mee opgehouden: dat was nooit wat :thumbdown:

Ik speel nu een jaar of 2 mee met de pcl en de staats. Bij de staats win ik veel vaker. Ik heb zo’n beetje om de maand wel iets, meestal je eigen inleg terug. Bij de pcl heb ik een keer de ijsprijs gewonnen.



Binnenkort gaan we verhuizen en dan wil ik toch de pcl op gaan zeggen.

De staatsloterij verloot ook op niet gekochte loten, dus de kans dat je daarmee iets wint is best wel klein.



Stel dat van de 10.000 loten er maar 5.000 worden verkocht heb je 75% kans dat je niets wint… maar ook 25% kans dat je wel iets wint.



Als ik aan zoiets mee zou doen (en dat doe ik niet :wink: ) zou ik denk ik voor de poscodeloterij gaan. Waarom weet ik niet precies, maar een gevoel zeg maar.

Ik heb dus bij de pcl veel minder vaak iets gewonnen dan bij de staats. De staats speelt ook met laatste cijfers, dus dan win je nog wel eens wat.

Ik kwam laatst mijn kraamhulp tegen die woont ook in Wijchen en had dus net de pcl opgezegd !! :shock:



Ze baalde als een stekker :wall: :doh: :wall: :doh:



Ik speel meestal in de staatsloterij mee, en vaak eigen geld terug, dus weer een kans voor de volgende maand !!!