Postafene/ Emesafene

Heeft iemand dat hier wel eens tijdens de zwangerschap geslikt tegen de misselijkheid? En zo ja, hoe lang, tot welke zwangerschapsweek en wanneer precies op de dag.

Ik slik ze nu al 11 dagen. Het spugen is nu minimaal, maar voel me nog steeds niet goed. Ik slik 1 pil per dag (je mag er 2x 1 pil per dag) en dat doe ik vroeg in de ochtend (omdat het gespuug anders al vroeg begint en ik te laat ben). Vraag me alleen af of het wel zo goed is om deze pilletjes langer dan 10 dagen te slikken.

Edit: in Nederland wordt vaker Emesafene voorgeschreven en lijkt p Postafene. Emesafene is het bestanddeel van Postafene (meclozine) + vitamine B6

Nee heb ze nooit geslikt. Ik heb gewoon continue over de wc heen gehangen eigenlijk :oops:

Weet niet, heb persoonlijk altijd me twijfels bij zo’n pilletjes.

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik het zonder pilletjes gedaan, maar was echt lang heel ziek en misselijk. Nu voel ik mij weer zo slecht, alleen heb ik nu voor onze dochter te zorgen, dus de hele ochtend boven het toilet hangen is wat lastig. En volgens de vk en gy is het echt echt niet schadelijk voor de baby.

Zijn er mensen die wel ervaring hebben met Postafene?

niet met postafene, maar ik had emesafene en die hielpen best goed, het was niet helemaal weg, maar ik hoefde niet meer over te geven.

@bieslookje wrote:

niet met postafene, maar ik had emesafene en die hielpen best goed, het was niet helemaal weg, maar ik hoefde niet meer over te geven.

En van welke zwangerschapsweek tot welke week heb je Emesafene geslikt?

eh van week 8 t/m 15

Ik heb mijn eerste zwangerschap Emesafene gebruikt en behoolijk lang ook. Ik geloof van week 6 tot ongeveer week 18. Deze zwangerschap gelukkig niet nodig. Sterkte!

Ik heb emesafen zetpillen gebruikt, vanaf week 10 geloof ik t/m week 20

ben nu geloof ik 2 weken gestopt.

Helaas is het spugen nog niet helemaal weg…maar heb niet meer die ochtendmisselijk die ik tot voorkort steeds had.

Vandaag toevallig weer even een terugval heb sinds 11.00 al 3 keer boven de pot gehangen :sick:

ook emasafene gebruikt, zetpillen, en nog een andere maar ik kom niet op de naam. Het hielp bij mij erg weinig helaas, wel een aantal wkn frequent gebruikt.

Sterkte!

Ik werd bij Emesafrene zoooo beroerd. ( duizelig) dus dat heb ik bij mijn dochter niet lang gebruikt. Ik heb toen maar de kiezen op elkaar gezet en lekker door gespuugd. Het was in week 16 ineens over.

hier gebruikt vanaf week 7 tot week 16

hier hielpen ze niks… ze gingen het spugen tegen maar misselijk bleef ik en nix ergers dan misselijk en het er nie uit kunnen gooien

ben gestopt en nog steeds broert met 30 wkn mijn gyno zei dat die echt out of optios was kwa medicatie :?

Ik mocht er 4 per dag…

Heb ze vanaf week 6 tot week 20 gebruikt, toen niet meer en toen in week 23 weer een paar dagen 1 per dag.

Nu niet meer, de misselijkheid wordt er toch niet meer echt minder van…

Tijdens de 20 wkn echo was alles prima in orde met beeb en het kon volgens de gyn echt geen kwaad…

Primperan heb ik zelf geweigerd, zag zulke rare bijwerkingen, leek me geen slim plan :snooty: