Positieve test: kan Parlodel de uitslag beïnvloeden?

Hallo allemaal,



Sinds een tijdje slik ik het medicijn Parlodel, omdat mijn prolactinegehalte te hoog was/is. Mijn laatste menstrauatie had ik op 2 november jl. en afgelopen donderdag (13-12, ongeveer 10 dagen overtijd) vond ik het de hoogste tijd worden voor een zwangerschapstest. Het resultaat was duidelijk positief, maar na alle vruchtbaarheidsproblemen ben ik wel sceptisch geworden. Ik heb de volgende ochtend weer een test (ook Predictor) gedaan, ook die was positief. In het kader van drie maal is scheepsrecht vervolgens die avond nog een keer een test van de apotheek gedaan en ja, deze was ook duidelijk positief (streep bijna zo duidelijk als teststreep).



Mijn vraag is of Parlodel het resultaat zou kunnen beïnvloeden. Ik hoop zo dat ik echt zwanger ben, maar kan het nog niet geloven. Heb nergens last van, dus dat maakt me extra wantrouwend. Binnenkort maar even mijn gynaecoloog bellen… Alvast bedankt voor jullie reacties in elk geval!



Groetjes, Fiona

Hoi Fiona,



ik denk dat je echt mag zeggen dat drie maal postitief toch echt wel een zwangerschap betekent hoor! De testen meten het HCG hormoon, dat alleen wordt aangemaakt als je zwanger bent. Het meet niets van het prolactine gehalte. Gefeliciteerd alvast! En je kunt altijd om een bloedtest vragen bij je huisarts, dat gaat iets sneller dan via de gynaecoloog.

Bedankt voor je snelle reactie, voel me al een stuk geruster en blijer! Omdat ik nog onder controle van de gyn sta dacht ik dat dit de snelste weg zou zijn, maar misschien is de huisarts nog een betere optie. Prachtig dochtertje heb je trouwens!



Groetjes, Fiona

Parlodel beïnvloed de test niet hoor! Ik ben ook zwanger na gebruik van Parlodel (en de laatste paar dagen van de cyclus Dostinex omdat Parlodel psychoses kan veroorzaken!).



GEFELICITEERD!



X Do

Hallo Dominique,



Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, geweldig! Ik vond het erg fijn je berichtje te geven, klonk hoopvol… Vandaag had ik mijn eerste echo en tot mijn ontsteltenis was er helemaal niets te zien (en ik zou al bijna 7 weken moeten zijn). Wat wel werd ontdekt is dat ik een tussenschot in de baarmoeder heb en tot mijn verbazing las ik dat jij dit ook hebt! Wow, onze verhalen komen wel overeen, zeg! Gaat het allemaal goed? Ik lees allemaal nare verhalen op internet, maar op het forum gelukkig ook hoopgevende, optimistische berichten.



Ik heb morgen een bloedtest en moet dan maar even afwachten: of echo was te vroeg, of miskraam afwachten of buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Niet erg leuke scenario’s, maar we moeten maar positief blijven… anders een nieuwe kans in 2008.



Groetjes, Fiona