positieve test door clomid?

een vriendin van mij heeft 1 kuur clomid gehad en ze had een positieve test, maar op de echo was niks te zien … en nou heeft ze net vrijdag weer een test gedaan dus 6 weken na de clomid kuur en die was negatief…

kan de positieve test gekomen zijn door de clomid?

ons ziekenhuis is nou niet echt scheutig met info , en ze is hierdoor behoorlijk van slag… :cry: (ik heb haar al gezegd dat het mischien tijd wordt om toch uit te wijken naar een ander ziekenhuis want hier krijgt ze toch geen antwoorden)

niet door de clomid

maaaaar vaak krijgen clomid dames ook een spuit pregnyl .

te vroeg testen kan dan vals positief geven…want pregnyl is hcg .

dus ff navragen :shifty:

Je kunt niet positief testen door Clomid. Inderdaad wel als ze Pregnyl heeft gehad om de eisprong op te wekken of om de luteale fase te ondersteunen. Je kunt pas testen als je zeker weet dat de Pregnyl weer uit je lichaam is, anders test je vals-positief. Hoeveel dagen na de Pregnyl/eisprong had ze dan getest? Wel balen dat ze dan nu ineens negatief test en er verder niks op de echo te zien is! :?

Groetjes,

Jippie

ze had 4 weken na de clomid kuur getest… , dan is de pregnyl er toch wel al uit toch? :think: (als ze die al heeft gehad… :think: )

Als je 10.000 eenheden Pregnyl gespoten hebt om de eisprong op te wekken, dan duurt het ongeveer 12 dagen voordat dat weer uit je lichaam is. Als je Pregnyl spuit om de luteale fase te ondersteunen, moet je op de 5e, 7e en 9e dag na je eisprong 1500 eenheden spuiten, dus die moeten eerst ook weer uit je lichaam zijn, voordat je kunt testen. Maar ik neem aan dat ze die niet gehad heeft.

Pregnyl krijg je twee weken voor je ongi…

Ik bedoel … als je Pregnyl krijgt toegediend, dan word je als het goed is, na 14/15 dagen ongesteld… als je dan niet zwanger bent natuurlijk! Dus als je vóór je NOD hebt getest, kan het zijn dat je door de Pregnyl positief test.

Normaal is Pregnyl na 10 dagen uit je lichaam.

Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op en ik praat wel over een dosis van 5.000 eenheden. (Soms wordt 10.000 eenheden gegeven.)

Groetjes

Noortje

wat ik zo weet heeft ze niks hoeven te spuiten dus ik ga er van uit dat ze dus geen pregnyl heeft gehad :think: ik ga het morgen wel eens even aan haar vragen… gets ik vind het zo sneu he … ik zo trots met mijn kleine meisje en hun zo in onzekerheid… tis zo dubbel…

Ja, het is idd sneu… :hug:

Begrijp ik goed dat ze nog helemaal niet meer ongesteld is geweest deze cyclus? Misschien moet ze haar bloed laten checken.

Welke test heeft ze gebruikt? Ik lees hier namelijk dat Romed testen ook vals positief testen. Ik heb ze zelf nog nooit gebruikt, maar dit kan ook een verklaring zijn.

Geef haar maar een dikke knuffel, :hug:

Liefs,

Noortje