positieve ovulatietest tijdens menstruatie: advies gevraagd

17 dec kreeg ik bloedverlies tijdens mijn zwangerschap. Het voelde gelijk niet goed. Op 20 december ben ik het vruchtje (6 1/2 week) verloren. Totaal 10 dagen gebloed (inclusief dagen voor werkelijke MK).

Op 17 januari werd ik voor het eerst weer ongesteld (op dag 28 ). Die keer duurde de menstruatie volgens mij 7 dagen. Vervolgens op 4 februari weer ongesteld geworden (op dag 19 al). De ongesteldheid is op dit moment erg hevig. Eerst 6 dagen veel bloedverlies met grote “bloedbrokken”. Sinds gisteren minimaal. Vandaag is het al dag 8 van de menstruatie.

Gisteren bij de apotheek ovulatietesten gekocht om zicht te krijgen op mijn cyclus. Vanmorgen de test gedaan volgens gebruiksaanwijzing en gelijk een behoorlijk vette streep. Dat betekent een ei-sprong, maar ik menstrueer nog!!!

Voor de Mk had ik een cyclus tussen 29 en 34 dagen en was ik 4 a 5 dagen ongesteld.

Wat zal ik doen? (monnikspeper? huisarts? afwachten?) Of wie heeft advies?

Jammer, het bericht wordt wel bekeken, maar niemand advies?

hey meis je bericht staat er net joh en het is rond etenstijd ihhi

Ik ken je alleen zeggen dat je cycles totaal in de war kan zijn na de mk en dat dit helemaal niks wil zeggen,

wat je meot doen vraag je

euhm tja, dit is je 2e menstruatie of 1e? Als het je 1e is zou ik gewoon het even aanzien , en bij een 2e kun je altijd even navragen bij je arts,

maar dan nog, na de mk hoe spijtig en rot ook, is je hele hormoonhuishouding in de war.

Succes, en ms krijg je beter nog hulpp als ik je kan geven :-*

Tja, beetje haast :mrgreen:

@bianca81 wrote:

Ik ken je alleen zeggen dat je cycles totaal in de war kan zijn na de mk en dat dit helemaal niks wil zeggen,

Maar het is dus koffiedik kijken wanneer mijn cyclus weer gewoon is? :roll:

@bianca81 wrote:

euhm tja, dit is je 2e menstruatie of 1e? Als het je 1e is zou ik gewoon het even aanzien , en bij een 2e kun je altijd even navragen bij je arts,

Eerste ongi na 28 dagen, tweede ongi begon op dag 19.

@bianca81 wrote:

maar dan nog, na de mk hoe spijtig en rot ook, is je hele hormoonhuishouding in de war.

Ik vraag me wel af of klussen zin heeft tijdens licht bloedverlies?????? Heb ik nu een echte eisprong of kun je ook een positieve ovulatietest hebben, terwijl er dus geen ei-sprong is? :roll:

Ik kan je helaas geen advies geven, ik heb hier geen ervaring mee…maar ik wil je even veel succes wensen en sterkte!

sommige ovulatie testen geven een positieve kruisreactie met hcg: het zwangerschapshormoon.

aangezien je helaas net een miskraam hebt gehad kan het dus zijn dat je ovu test positief is.

het kan een aantal weken duren voordat het hormoon je lijf uit is…

ik zou voor de zekerheid toch even de huisarts bellen :hug: :-*

@Heksje wrote:

sommige ovulatie testen geven een positieve kruisreactie met hcg: het zwangerschapshormoon.

aangezien je helaas net een miskraam hebt gehad kan het dus zijn dat je ovu test positief is.

het kan een aantal weken duren voordat het hormoon je lijf uit is…

ik zou voor de zekerheid toch even de huisarts bellen :hug: :-

Ik heb twee weken na de miskraam een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Vandaag om zwangerschap of BBZ uit te sluiten na de ovulatietest een zwangerschapstest gedaan en die was echt negatiever dan negatief.

Maar heel lief, dat jullie zo meedenken. Doet me erg goed. :-

meis, koffie dik kijken , ja eig wel frustrerend hé?

Weet je ze zeggen altijd als je géén bloeding krijgt na een mk is vaak ergerder dan wel bloeding. Je lichaam is iig aan het werk daaarbinnen.

Je hebdt een 1e menstruatie gehad, en nu ligt bloed halverwege, althans vrij vroeg, kan het ms komen dat je wel rond je eisprong zit maar dat er een bloeding optreed tgv daarvan ?

Ow meis ik weet het ook niet, maar lieverd als je er toch zo mee zit bel jemorgen even de ha voor een gesprekje, gooi je vragen op tafel en laat het uitleggen joh. Dan heb je het van iemand die het wél goed weet.

Maar het blijft een feit dat een lichaam een raar iets is, en daar kan je ha ook weinig aan doen.

Succes en sterkte. lief van hier

Tja, ik wil graag mijn vrouwelijke huisarts :oops: . Bij mannen jank ik zo snel :roll: . Erg he? Niet a.s. week maar de week erna een paar dagem vrij, denk dat ik dan maar eens langs ga.

is niet gek hoor dat je je eigen en dan vrouwelijke arts wil ik ga altijd ooknaar dezelfde liefst, das een mannelijke, en die is ontzettend :thumbup: top.

Wat je ms nog kunt doen is even gewoon de vraag aan de ha-ass voorleggen,

of ben je in het zkh geweest, een gyn kan je natuurlijk ook meer vertellen.

@bianca81 wrote:

is niet gek hoor dat je je eigen en dan vrouwelijke arts wil ik ga altijd ooknaar dezelfde liefst, das een mannelijke, en die is ontzettend :thumbup: top.

Wat je ms nog kunt doen is even gewoon de vraag aan de ha-ass voorleggen,

of ben je in het zkh geweest, een gyn kan je natuurlijk ook meer vertellen.

De assistente is niet zo’n tactvol type, dus dan vraag ik het liever aan de HA zelf :roll:

wawa, heb je een echo gehad na je miskraam? Kan het niet zo zijn dat nog niet alles weg is?? (Weet het anders ook niet, roep maar wat)

Zou ook de huisarts of vk inschakelen anders

@boefje wrote:

wawa, heb je een echo gehad na je miskraam? Kan het niet zo zijn dat nog niet alles weg is?? (Weet het anders ook niet, roep maar wat)

Zou ook de huisarts of vk inschakelen anders

De VK heeft zowel het vruchtje als de baarmoeder d.m.v. een echo gecontroleerd. Dus in principe zou alles weg moeten zijn.

tja op een echo is nooit alles tezien, was bij mij ook niet zo, ik had zelfs een curetage na een cureta terwijl ik de uitdriving met volledige compleetheid thuis deed voorafgaande aan de 2 curetages.

Maar meis, bel gewoon effe als het je dwars zit, de zeneuwen zijn ook niet fijn lijkt me

@bianca81 wrote:

tja op een echo is nooit alles tezien, was bij mij ook niet zo, ik had zelfs een curetage na een cureta terwijl ik de uitdriving met volledige compleetheid thuis deed voorafgaande aan de 2 curetages.

Maar meis, bel gewoon effe als het je dwars zit, de zeneuwen zijn ook niet fijn lijkt me

Op zich geen zenuwen hoor. Ik vraag me alleen af of klussen nu tot zwangerschap zou kunnen leiden :oops:

Lieve wawa lees nu pas je vraag hier. Ik vermoed toch dat je een eisprong hebt gehad anders kan die test niet positief uitslaan aangezien je geen zw hormoon meer in je bloed hebt. Ik denk dat een kluspartij wel degelijk voor een zwangerschap kan zorgen omdat je niet meer zo erg vloeit. De celletjes zullen volgens mij gewoon naar boven zwemmen op zoek naar je ei. Je cyclus is vrij kort nu dus optimaal gebruik maken van de tijd door vroeg te klussen is nooit verkeerd en verder rest je niets dan afwachten op je NOD. Ik hoop dat het raak is veel geluk meid.

Liefs jane

hmmmm… weet het niet hoor, een vriendinnetje van me test al weken achter elkaar posi op ovulatietesten, dat kan dus ook niet.

Ik weet dus niet of je zo hard kunt zeggen dat een positieve ovu test ook echt een ovu betekent…

suc6

@muts99 wrote:

hmmmm… weet het niet hoor, een vriendinnetje van me test al weken achter elkaar posi op ovulatietesten, dat kan dus ook niet.

Ik weet dus niet of je zo hard kunt zeggen dat een positieve ovu test ook echt een ovu betekent…

suc6

Dat is vreemd en is zij al naar de HA geweest?

Ik heb helaas ook al te vaak gezien dat een ovu test niet altijd betrouwbaar is. Zo is een oude vriendin van me (lang leve hyves) al 2 jaar bezig met zulk soort testen en gedoe (nee willen de mmm niet in).

Alhoewel de MK voor jou misschien qua tijd al “lang” geleden lijkt is het voor je lichaam misschien nog niet over en moet het misschien even wat meer de tijd krijgen om tot rust te komen. Ik weet dat je graag zwanger wilt worden en dit liever gister dan/als vandaag. Deze stress erom kan iig ook niet goed zijn. Probeer het even los te laten en lekker klussen als je zelf zin hebt. En wie weet…

Weet dat het misschien niet leuk klinkt dit alles. Maar denk ook dat dit het advies van de dokter zal zijn. Afwachten…

Ik heb geen stress om het zwanger worden hoor, maar van een cyclus van 19 dagen en dan vervolgens 9 dagen ongesteld zijn word ik niet echt vrolijk.