Pos matcare test, neg test ziekenhuis en dik baarmoederslijm

Wie kan mij een antwoord geven op het volgende:

Op 3 juli jl. diende bij mij een miskraam aan (op 5w6d). Op 7 juli een echo gehad en bloed geprikt: baarmoeder was klein en schoon en hCG was 39.

Op vrijdag 18 juli dacht ik weer mijn eisprong te voelen en van zaterdag 19-7 op zondag 20-7 had ik klein beetje roze aan mijn wc-papiertje. Op maandag had ik een beetje slijm met een klein draadje bloed en op dinsdag 22-7 verloor ik wat meer heel licht rood/roze bloed. De volgende dag heb ik geen bloed verlies meer gehad, het voelde alleen net of er met naaldjes in mijn baarmoeder werd geprikt.

Omdat ik niet zeker wist of de afspraak die ik voor 23 juli had staan bij de gyn (en echo) was geannuleerd, belde ik op 22-7 nog het ziekenhuis om dit te controleren. Afspraak bleek niet geannuleerd. Over de bloeding zeiden ze dat dit een innestelbloeding zou kunnen zijn en ik moest maar een zwangerschapstest doen. Afgelopen donderdag 24-7 deed ik een matcare test en deze was positief. De volgende dag het ziekenhuis weer gebeld om een afspraak voor echo en gyn te maken. Als ik net als de vorige keer weer wat last van mijn buik zou krijgen, moest ik bellen en zou ik kunnen komen.

Gisteren was het dan zover… ik kreeg wat pijn in mijn buik en in mijn maag, gebeld en moest direct komen. Weer een echo en voor de zekerheid wilde men ook nog een zwangerschapstest doen. Je raadt het al… niets te zien op de echo (zou ook bijna niet kunnen… zou max. 4 weken zwanger zijn) en de zwangerschapstest was negatief. Daar stond ik natuurlijk wel verbaasd van te kijken en ik kon wel door de grond zakken. Negatief?? Hoe kan het dan dat mijn test thuis positief is en meerdere keren ook? Mijn testen zouden dan wel “vals positief” zijn, werd er gezegd. Mijn zwangerschapsklachten zouden wel komen door de miskraam. Ik moest er dus rekening mee houden dat ik gewoon ongi zou gaan worden, want ik had ook dik baarmoederslijm.

Op de echo was mijn baarmoederslijm inderdaad zeer goed te zien. Het was dik en had aan één kant een "bult.

Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met, of antwoord weet op de volgende vragen die er door mijn hoofd spelen:

• Kan ik binnen 4 dagen na mijn ovulatie een innestelingsbloeding hebben?

• Kan een matcare test 2 dagen na innesteling positief testen? (hCG waarde voor test moet min. 25 zijn en in het ziekenhuis gebruiken ze testen waarvoor hCG 50 moet zijn)

• Wat kan die verdikking in het baarmoederslijm zijn?

• Zou ik nu toch zwanger kunnen zijn, omdat ik nog een dik baarmoederslijm heb?

• Wie heeft er ervaring met “vals positief” testen met een matcare zwangerschapstest?

*Hoe snel stijgt het hCG in de derde week van een zwangerschap? M.a.w.: kan ik 2 dagen later in het ziekenhuis (met verdunde urine) een hCG waarde hebben die op dat moment niet door de test wordt waargenomen? (matcare op donderdag redelijk met ochtend urine uitgevoerd, test in ziekenhuis aan het eind van de dag.)

Bedankt voor jullie antwoorden.

jeetje meid wat een onzekerheid :? Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Ik kan helaas niet je vragen beantwoorden. Het enige dat ik wel eens heb gehoord is dat matcare of andere “goedkope” testen wel eens een vals positief aan kunnen geven… :? Bovendien zijn ze zo gevoelig dat het ook kan dat je voor je nod posi test maar wel ongesteld wordt, oftewel er heeft een bevruchting plaatgevonden maar bij het innestelen gaat het toch niet helemaal goed. En wordt je gewoon ongesteld.

Ik hoop voor je dat je ongi uitblijft!

Anders zou ik nog een CB test kopen dan weet je zeker waar je aan toe bent.

STerkte!!

Thanks Sandra!

komende vrijdag (1-8) nog een Clearblue test doen, als ik nog niet ongi ben. Het rare is: ik voel me gewoon zwanger en ook de vorige keer heeft mijn lichaam me niet voor de gek gehouden.

Ik wacht het wel af… zolang de :twisted: uitblijven en ik me misselijk blijf voelen en mijn (.)(.) groter en gevoeliger blijven… is er misschien nog hoop?!

geen :twisted: dan is er hoop inderdaad. Ik duim voor je! :pray:

kan het niet zo zijn dat het hcg van de vorige zwangerschap nog in je lijf zit :think:

ik weet het verder ook niet

maar hoop natuurlijk dat je superzwanger bent en alles goed mag gaan :pray:

@judith wrote:

kan het niet zo zijn dat het hcg van de vorige zwangerschap nog in je lijf zit :think:

ik weet het verder ook niet

maar hoop natuurlijk dat je superzwanger bent en alles goed mag gaan :pray:

Nee, hCG van de vorige zwangerschap is eruit (1 1/2 week geleden negatieve test), dus dat kan het niet zijn. Ook mijn ha zei dat 3 weken na een miskraam het hCG wel eruit is. Bovendien was het nog maar 39 op 7 juli…

Om antwoord op jou vraag te geven hoe snel HCG kan stijgen:

Ik heb met 3 weken & 4/5 dagen positief getest (zwangerschapstest.) Ziekenhuis testen met een bloedtest…ook een HCG van 712. En 2 dagen later (ik was 4 weken toen) hebben ze zelfs een hcg van 2500+ gemeten.

Vier dagen na je eisprong een innestelingsbloeding kan eigenlijk niet. De innesteling is pas 7-10 dagen na de ovulatie. Een eicel moet eerst bevrucht worden, daarna blijft het nog een aantal dagen in je baarmoeder rondzweven voordat de innesteling begint. Dus dit zou wel heel erg vroeg zijn.

Je kunt dus ook niet al twee dagen na een innesteling positief testen. Je HCG gaat pas stijgen als een vruchtje goed ingenesteld zit en ook hier gaan een paar dagen overheen. En het stijgt zo langzaam, dat kan een test nog niet oppikken, zelfs een hele gevoelige test niet. Als je een week na je eisprong een bloedonderzoek zou doen en dan naar het HCG zou kijken, kun je misschien een hele lichte stijging zien als er zwangerschapsactiviteit is. Maar een urine-test kan dit dan nog niet oppikken, hooguit misschien 1-2 dagen voor je NOD.

Een verdikking in je baarmoederslijm kan op een zwangerschap wijzen, maar inderdaad ook op een aankomende menstruatie.

Over Matcare-testen heb ik inderdaad wel eens gelezen dat mensen er positief mee testen en dat ze dan alsnog ongi worden/niet zwanger zijn. Maar er zijn ook heel veel mensen die er wel positieve ervaringen mee hebben.

Je urine later op de dag is zeker meer verdund dan ochtendurine. Als jij dan ook nog eens een gevoeligere zwangerschapstest gebruikt dan die in het ziekenhuis, dan kun je thuis positief testen en daar negatief. Dus dat hoeft op zich niks te zeggen. Het is wel zo dat je HCG-waarde moet stijgen. Dus als je een paar dagen later zelf weer test met dezelfde zwangerschapstest, dan zou de streep duidelijker moeten zijn. Waarom kijken ze eigenlijk dan niet naar je HCG-waarde in je bloed? :think: Zoiets is toch veel duidelijker?

Heel veel succes met alles!

Groetjes,

Jippie

@Jippie wrote:

Vier dagen na je eisprong een innestelingsbloeding kan eigenlijk niet. De innesteling is pas 7-10 dagen na de ovulatie. Een eicel moet eerst bevrucht worden, daarna blijft het nog een aantal dagen in je baarmoeder rondzweven voordat de innesteling begint. Dus dit zou wel heel erg vroeg zijn.

Je kunt dus ook niet al twee dagen na een innesteling positief testen. Je HCG gaat pas stijgen als een vruchtje goed ingenesteld zit en ook hier gaan een paar dagen overheen. En het stijgt zo langzaam, dat kan een test nog niet oppikken, zelfs een hele gevoelige test niet. Als je een week na je eisprong een bloedonderzoek zou doen en dan naar het HCG zou kijken, kun je misschien een hele lichte stijging zien als er zwangerschapsactiviteit is. Maar een urine-test kan dit dan nog niet oppikken, hooguit misschien 1-2 dagen voor je NOD.

Een verdikking in je baarmoederslijm kan op een zwangerschap wijzen, maar inderdaad ook op een aankomende menstruatie.

Over Matcare-testen heb ik inderdaad wel eens gelezen dat mensen er positief mee testen en dat ze dan alsnog ongi worden/niet zwanger zijn. Maar er zijn ook heel veel mensen die er wel positieve ervaringen mee hebben.

Je urine later op de dag is zeker meer verdund dan ochtendurine. Als jij dan ook nog eens een gevoeligere zwangerschapstest gebruikt dan die in het ziekenhuis, dan kun je thuis positief testen en daar negatief. Dus dat hoeft op zich niks te zeggen. Het is wel zo dat je HCG-waarde moet stijgen. Dus als je een paar dagen later zelf weer test met dezelfde zwangerschapstest, dan zou de streep duidelijker moeten zijn. Waarom kijken ze eigenlijk dan niet naar je HCG-waarde in je bloed? :think: Zoiets is toch veel duidelijker?

Heel veel succes met alles!

Groetjes,

Jippie

Er wordt inderdaad vaak gezegd/gedacht dat een innesteling pas na een dag of 7 - 10 zou kunnen plaats vinden. Ik heb echter wel vaker verhalen gehoord van vrouwen dat ze dus al een dag of 4 na de ovulatie een innestelingsbloeding hebben gehad.

Vaak wordt er ook gezegd, dat je pas zwangerschapsklachten kunt hebben, nadat er een innesteling heeft plaatsgevonden. Zowel bij mijn zwangerschap van Nynke als in juni, had ik die verschijnselen al de dag na de ovulatie. En ook nu begon ik direct met maagzuur en misselijkheid en mijn (.)(.) voelden ook al heel snel wat gespannen aan en zo nu en dan ploffen ze echt boven mijn BH uit. Normaal heb ik dit dus niet.

Hoelang voor de menstruatie onstaat er in het baarmoederslijm een verdikking? Enig idee?

Even een update:

Heb net een positieve CB test gehad (niet met ochtend urine). Voor de zekerheid de infolijn gebeld en ze bevestigden mij dat je van ongeveer een hCG waarde van 50 een positieve test kunt hebben. En aangezien ik geen ochtend urine heb gebruikt… Bij een hCG waarde van 39, heb je in ieder geval geen positieve CB test. (39 was de waarde op 7/7)

Conclusie: kon dus 6 dagen na ovu al positief testen met matcare midstream test en dat 2 dagen na een innestelingsbloeding (die op dag 4 na de ovu plaats vond). (of zouden nou al die testen vals positief uitvallen?)