Portable dvd speler ervaringen

We willen graag voor onze vakantie van komende zomer (zo’n 10 uur rijden) een portable dvd speler aanschaffen. Niet om de kinderen 10 uur naar te laten kijken, maar wel om ze even rustig te houden mocht dat nodig zijn.

Ik kan er niet zo goed uitkomen welke ik zal aanschaffen.

Daarom graag ervaringen gezocht: welke hebben jullie en hoe bevalt hij?

Wij hebben een Nextbase, gekocht bij Halfords voor 100 euro. Kan je zo aan de hoofdsteun bevestigen. Ideaal met een draadloze hoodftelefoon. Wij hebben er nu nog 1,maar ga er nog 1 bijhalen voor onze dochter. Voordeel van 2 losse is andere filmpjes kunnen kijken.

@wishfull wrote:

Wij hebben een Nextbase, gekocht bij Halfords voor 100 euro. Kan je zo aan de hoofdsteun bevestigen. Ideaal met een draadloze hoodftelefoon. Wij hebben er nu nog 1,maar ga er nog 1 bijhalen voor onze dochter. Voordeel van 2 losse is andere filmpjes kunnen kijken.

Je hebt ook systemen met 2 schermen en dan wel op beide een andere, maar ook de mogelijkheid om wel dezelfde film te kijken.

Wij zijn ons toevallig ook aan het orienteren en de optie met 2 schermen met mogelijkheid tot 2 verschillende films is over het algemeen goedkoper als 2 losse spelers (en ik vind het ook wel handig dat ze er hier ook naar dezelfde film op zouden kunnen kijken… zeker de oudste 2 zitten in dezelfde films qua interesse).

Zou een 7 inch scherm groot genoeg zijn als er 3 kinderen op 2 schermen moeten kijken? Of zou 9 inch dan beter zijn?

mamaMarije, hebben jullie al enig idee welke het gaat worden?

Wij zijn inmiddels aan onze derde toe… pech gehad ofwel gaan die dingen gewoon niet lang mee.

Eerste was een onbekend merk, heeft een jaar goed gewerkt (maar ja, hoe vaak gebruik je dat ding in een jaar :roll: ).

De tweede was van Philips, ook na een dik jaar begon net als bij de vorige dat de films bleven hangen (dus iets mis met de laser), dat de cd-tjes soms gewoon niet geladen werden, dan bleef het weer hangen, schokken… irritant dus.

Nu hebben we eentje van de Aldi, van Medion. Het fijne aan deze is dat het ook films afspeelt via USB of via een SD-kaartje. Dus Xvid, Divx en MPEG4 compatible

Dus we hebben een hoop films op een kaartje gezet en de kinderen hebben nu lang filmplezier in de auto en geen last meer van geschok of blijven haperen. Deze hebben we nog niet lang dus hopelijk deze keer langer plezier !!

Mijn ervaring is dat de spullen van de Aldi vaak heel prima functioneren.

Als ik nu zou kunnen kiezen zou ik er 1 willen met 2 schermen en mogelijkheid voor 2 films tegelijk of samen 1 film. Wie zit er bij jullie in de auto in het midden? Ik zou de jongste dan bij een deur zetten met een eigen scherm en de 2 oudere samen een scherm laten delen.