Hallo dames.
Heeft er iemand ervaring met een Poppoli?
Ben met name geïnteresseerd in Radboud Nijmegen.
Of eventueel Lucas Andreas Amsterdam.
Twijfel tussen die twee maar waarschijnlijk Nijmegen.
Bedankt alvast.
Is het niet deels afhankelijk van wie je ernaar doorverwijst? De meeste doorverwijzende artsen zullen ervaring met een bepaalde POP poli hebben en je daarnaar doorverwijzen ook vanwege het onderlinge contact. Daarbij zal ook meespelen je eigen ‘aanrij-tijd’ naar de poli. Ze zullen meestal wensen dat je bij hen bevalt en dan staat er veelal een voorkeur voor een POP poli die op max een kwartier aanrijd-tijd ligt. Ze zullen allemaal vergelijkbaar ‘werken’ daarom bestaan er vaste protocollen voor de meeste behandelingen. Het allerbelangrijkste is de anamnese en de intake. Daaruit wordt een behandelplan gemaakt wat gevolgd gaat worden.
Ik heb zelf enkel ervaringen in meerdere ziekenhuizen ivm de kinderwens die via IVF vervuld moest worden maar echt tot nu toe heb ik Zutphen gehad als voortraject en begeleiding bij de zwangerschap, topziekenhuis heel fijn ook qua begeleiding na onze overleden dochter en de daaropvolgende 2 zwangerschappen. Apeldoorn, echt prima ziekenhuis al is het daar al drukker en massaler maar zolang je de meeste tijd dezelfde personen ziet gaat het super daar. Nijmegen is nog veeeeel massaler maar echt hartstikke fijne mensen ondanks dat we ze niet vaak zagen (per behandeling 2 x en dat in totaal dus een keer of 10-11 desondanks wisten ze je daar echt op heel fijne, warme en menselijke manier te helpen). Amsterdam zal nog massaler zijn maar ook daar zal gelden; zolang je een vaste groep behandelaars hebt bouw je vanzelf een band op en zal het daar ook prima zijn. Als je keuze krijgt zou ik zelf aanraden bij beide een gesprek aan te vragen om de sfeer te ‘proeven’ en pas daarna je keuze te maken. :thumbup: En zeker bij POP poli’s zullen ze heel goed bezig gaan met het bouwen van die band en zo weinig mogelijk verschillende gezichten.
Hoi Rhiannon. (mooie naam trouwens)
Ben bij mijn ha geweest voor info. Ik had al van alles gelezen op internet. De ha had geen ervaring met een poppoli en zei kijk maar zelf waar je heen wilt en dan was het goed. Een kwartier gaat mij sowieso niet lukken, bij geen enkele poppoli, maar in dat opzicht zou Nijmegen dan handigste zijn. Fijn dat je goede begeleiding hebt gevonden bij zo’n traject. Zal best pittig zijn of niet? Als ik dat mag vragen natuurlijk. Ah dus Radboud heb je goede ervaring mee? Ja die zal het wel worden nu ik er langer overnadenk. Het is dichtste bij. Amsterdam was ik geintesseerd vanwege de jarenlange ervaring met een poppoli. Op internetsite veel gekeken. Dus vandaar mijn interesse voor dat ziekenhuis. Ja moeten er gewoon heen om te kijken. Sfeer proeven is goeie tip. Dankjewel voor je reactie.
Ps: de reden dat ik erheen ga is medicatie. Paroxetine. Misschien dat er nog andere mensen hier bij het forum die medicijnen gebruikt hebben?
Ho mo,
Ik slik zelf ook al jaren paroxetine maar heb ervoor gekozen om af te bouwen. mocht dit niet goed vallen ga ik weer terug naar mijn oude dosis. Oo dit moment ben ik 3 weken geheel gestopt en dit gaat erg goed.
Ik kan met de gedachten dat dit nodig is voor het goede doel een hoop angsten etc weg krijgen , heel fijn.
Mag ik vragen waarom jij er voor kiest door te slikken?
Hier veel twijfels gehad. Heb nu de afspraak dat als ik merk dat t toch slechter met mij gaat ik alsnog een verwijzing krijg.
Succes ,met het vinden naar een fijne poli!
Mo, alleen ervaring is niet alles hoor. De ervaring die het ene ziekenhuis opdoet wordt echt wel gedeeld met andere ziekenhuizen. In Apeldoorn hadden ze bv erg weinig ervaring met vrouwen die hydrosalpinx hebben = vocht in de eileiders, maar zij hebben rechtstreekse contacten met oa dus Nijmegen maar ook het AMC. Soms kan het dan helpen om bv eens een afspraak te maken bij een VK bij je in de buurt. Veel verloskundige praktijken hebben een kinderwens spreekuur. Daar kunnen ze je heel veel informatie verstrekken. Wordt veelal volledig vergoed door je verzekering trouwens. Indien nodig kunnen ze je of doorverwijzen naar de gyn voor een afspraak (heel veel ziekenhuizen zijn al multidisciplinair en kunnen al enorm veel voor je betekenen mbt meds en zwangerschap waardoor je dus niet ver zou hoeven reizen) en ik weet niet of je deze site http://www.lkpz.nl/behandelcentra.php al had gevonden?
Persoonlijk, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk vond ik het het prettigst om zo dicht bij huis als mogelijk was te blijven. Naarmate een zwangerschap vordert is reizen sowieso niet prettig vaak en als je eenmaal rondom bevallen zit wil je al helemaal alle mogelijke zorg direct om de hoek hebben.
Alleen een POP poli zal geen optie zijn trouwens want een VK is altijd betrokken al zou het alleen al zijn vanwege de nacontroles na een bevalling en een gyn in de buurt ook voor de reguliere controles. Dus daar starten waar het straks ook ‘eindigt’ bij de verloskundige? Heel veel succes en je vind vast een plek waar je je prettig bij gaat voelen. Dat geldt ook voor het zwanger worden. :thumbup:
Ik ben in A’dam geweest op de poppoli en echt heel goed geinformeerd. Ik hoef daar niet te bevallen vanwege de afstand ( a’dam - den haag) dat kan gewoon hier in de buurt. ik ben 1 keer voor dat ik zwanger was geweest om advies te vragen en de risico’s te bespreken en 1 keer toen ik zwanger was om nog het een en ander te bespreken. Ik hoef nu niet meer terug tenzij ik dat zelf nog zou willen.
IK heb ook geprobeerd te stoppen met de AD alleen pakte dit helemaal verkeerd uit en moest ik weer beginnen vandaar dat wij eerst voor advies zijn geweest
@Jo0tj wrote:
Ho mo,
Ik slik zelf ook al jaren paroxetine maar heb ervoor gekozen om af te bouwen. mocht dit niet goed vallen ga ik weer terug naar mijn oude dosis. Oo dit moment ben ik 3 weken geheel gestopt en dit gaat erg goed.
Ik kan met de gedachten dat dit nodig is voor het goede doel een hoop angsten etc weg krijgen , heel fijn.
Mag ik vragen waarom jij er voor kiest door te slikken?
Hier veel twijfels gehad. Heb nu de afspraak dat als ik merk dat t toch slechter met mij gaat ik alsnog een verwijzing krijg.
Succes ,met het vinden naar een fijne poli!
Hoi! Bedankt voor je bericht. Ja zeker mag je dat vragen. Heb het geprobeerd af te bouwen, maar dat pakte bij mij helemaal verkeerd uit. Zeker een half jaar uit de roulatie geweest. Ik heb ook begrepen dat het gewoon kan met gebruik van paroxetine. Maar zonder is absoluut beter, maar ja dat gaat niet. Ik ben voor jou erg blij dat het lukt. Wauw al drie weken zonder. Zover ben ik toen niet eens gekomen. Erg fijn voor je! Heerlijk!
@Natassia wrote:
Ik ben in A’dam geweest op de poppoli en echt heel goed geinformeerd. Ik hoef daar niet te bevallen vanwege de afstand ( a’dam - den haag) dat kan gewoon hier in de buurt. ik ben 1 keer voor dat ik zwanger was geweest om advies te vragen en de risico’s te bespreken en 1 keer toen ik zwanger was om nog het een en ander te bespreken. Ik hoef nu niet meer terug tenzij ik dat zelf nog zou willen.
IK heb ook geprobeerd te stoppen met de AD alleen pakte dit helemaal verkeerd uit en moest ik weer beginnen vandaar dat wij eerst voor advies zijn geweest
Hoi Natassia!
Bedankt voor je bericht. Wij zijn nu op het punt van info zoeken. Ben nu niet zwanger. Ik geloof in goed geïnformeerd ergens aan beginnen. Kijk het moet allemaal maar lukken om zwanger te worden maar dan weten we maar vast hoe het misschien straks gaat. Vooral als er bijzonderheden zijn. Geprobeerd met ad te stoppen maar dat gaat niet. Ging bij mij ook fout. Moet er gewoon aan dat het niet zonder kan. Helaas. Maar heb begrepen van ha dat het gewoon kan met paroxetine. Ook op website van Sint Lucas gelezen dus nou ja het is niet anders. Fijn om te weten dat jouw ervaring goed is. Mag ik vragen: Waarom is het voor jou/jullie Amsterdam geworden? Erasmus heeft ook een poppoli toch? Ik dacht dat je vanweg de medicijnen altijd in ziekenhuis moest bevallen? Vanwege monitoren van de baby ook een dag of 2? Dat is dus niet persee zo? Haha ik heb veel vragen hè.
@Rhiannon wrote:
Mo, alleen ervaring is niet alles hoor. De ervaring die het ene ziekenhuis opdoet wordt echt wel gedeeld met andere ziekenhuizen. In Apeldoorn hadden ze bv erg weinig ervaring met vrouwen die hydrosalpinx hebben = vocht in de eileiders, maar zij hebben rechtstreekse contacten met oa dus Nijmegen maar ook het AMC. Soms kan het dan helpen om bv eens een afspraak te maken bij een VK bij je in de buurt. Veel verloskundige praktijken hebben een kinderwens spreekuur. Daar kunnen ze je heel veel informatie verstrekken. Wordt veelal volledig vergoed door je verzekering trouwens. Indien nodig kunnen ze je of doorverwijzen naar de gyn voor een afspraak (heel veel ziekenhuizen zijn al multidisciplinair en kunnen al enorm veel voor je betekenen mbt meds en zwangerschap waardoor je dus niet ver zou hoeven reizen) en ik weet niet of je deze site http://www.lkpz.nl/behandelcentra.php al had gevonden?
Persoonlijk, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk vond ik het het prettigst om zo dicht bij huis als mogelijk was te blijven. Naarmate een zwangerschap vordert is reizen sowieso niet prettig vaak en als je eenmaal rondom bevallen zit wil je al helemaal alle mogelijke zorg direct om de hoek hebben.
Alleen een POP poli zal geen optie zijn trouwens want een VK is altijd betrokken al zou het alleen al zijn vanwege de nacontroles na een bevalling en een gyn in de buurt ook voor de reguliere controles. Dus daar starten waar het straks ook ‘eindigt’ bij de verloskundige? Heel veel succes en je vind vast een plek waar je je prettig bij gaat voelen. Dat geldt ook voor het zwanger worden. :thumbup:
Hoi Rhiannon.
Ja kan me voorstellen dat het fijner is om dicht bij huis de hulp ook te hebben. Het is onwetendheid van mijn kant maar ik dacht dat het dan allemaal daar moest. Bij ziekenhuis met de poppoli. Dus controles en gyn ook. Ik dacht dat dat moest omdat zij meer verstand hebben van vrouwen met die medicijnen en achteronder psych. problemen. Hebben verloskundigen overal verstand van die medicijnen en begeleiding met (in mijn geval) angstige mensen. Mar eh ik heb liever niet iedere keer een rit helemaal naar Nijmegen of Amsterdam. Pfff nee haha. Op de website van Sint Lucas staat ook van alles over klinisch kraambed. Dat je er meerdere dagen moet blijven enz… Moet nog veel uitzoeken haha. Heb die website van lkpz gezien inderdaad. Maar bedankt voor vermelden. Ik heb er veel aan gehad ook. Er zijn meer ziekenhuizen met een poppoli dan ik wist.
Hoi mo,
Vervelend dat het niet goed ging zonder. Ik heb 3 jaar geleden met 2 weken al een terugval gehad en inderdaad nu best trots dat t al 3 weken goed gaat.
Inderdaad kan paroxetine niet veel kwaad, de kams op geboren hartafwijking gaat volgens mij alleen een half procent omhoog.
Ik begreep toen idd ook dat een klinisch kraambed noodzakelijk was. Mischien verschilt dat wel met soort en dosis…
Blijf je schrijven op kok? Zoja, ik blijf je volgen. Ben erg benieuwd hoe het gaat met de pop poli voor als ik het toch nodig ga hebben
@Jo0tj wrote:
Hoi mo,
Vervelend dat het niet goed ging zonder. Ik heb 3 jaar geleden met 2 weken al een terugval gehad en inderdaad nu best trots dat t al 3 weken goed gaat.
Inderdaad kan paroxetine niet veel kwaad, de kams op geboren hartafwijking gaat volgens mij alleen een half procent omhoog.
Ik begreep toen idd ook dat een klinisch kraambed noodzakelijk was. Mischien verschilt dat wel met soort en dosis…
Blijf je schrijven op kok? Zoja, ik blijf je volgen. Ben erg benieuwd hoe het gaat met de pop poli voor als ik het toch nodig ga hebben
Hoi hoi.
Nou als het die weken nu al goed gaat. Het ging toen bij mij vrij snel hoor dat het minder ging door het afbouwen. Ik ben niet eens zover gekomen als jij nu. Dus dat moet gewoon heel goed teken zijn. Jij hebt die Poppoli vast niet nodig.
Misschien probeer ik het over een hele tijd nog wel eens. Eerst maar hier mee bezig zijn. Een ding tegelijk hihi. Ja wat je zegt over klinisch kraambed heb ik ook gelezen. Twee dagen ofzo moet je blijven om de baby te monitoren. 70% van de kinderen schijnt helemaal niks geen klachten te hebben en de overige 30% trillingen en huilerig. Dat moet dan ook vrij snel weer over zijn. Maar toch rottig idee. Dus het beslissen of we er echt voor gaan doen we eigenlijk daarna pas. Wil echt goed de risico’s weten. Dus ja begin maar bij de Poppoli. Als ik geweest ben zal ik hier schrijven hoe het gegaan is. Ben benieuwd of wachttijd lang is.