Poppenhuis een hit ?

Ik heb een erg gaaf poppenhuis gezien voor mijn meiden, en Oma wil deze graag voor 5 december kopen.

Het is best een flink poppenhuis (1,20 hoog en bijna 90 breed) dat in de woonkamer zal gaan staan. Dus ben eigenlijk wel benieuwd of dit speelgoed is dat de meeste kindjes over het algemeen wel erg leuk vinden, en of het ook jaren leuk blijft?



Want anders vind ik het erg zonde van zo’n duur poppenhuis.





ik heb ook een variant van kidkraft besteld voor lynn voor haar verjaardag

ik hoop dat het een hit wordt hier

maar aangezien ze veel met haar barbies speelt ga ik er wel vanuit

Hier ooit een prachtig poppenhuis gekocht en er is misschien vijf keer mee gespeeld :roll: Zo jammer!



Achteraf gezien denk ik wel dat ik het gewoon te vroeg gekocht heb, als ik zie naar hoe mijn dochter nu speelt (zeg maar vanaf 7jr) denk ik dat een echt poppenhuis misschien eigenlijk meer voor die leeftijd geschikt is (misschien een jaartje eerder, maar zij kreeg m dus toen ze drie werd).

Hier spelen ze niet echt vaak met barbies. Als ze de kist met barbies pakken dan is het uitkleden en haren kammen.



Maar denk dat ze het leuker vinden om er een aantal setjes buigpoppetjes bij te hebben dan die stijve barbies.



Maar ben ook bang dat het een miskoop gaat worden en het jaren ongebruikt hier in de woonkamer gaat staan.

Al geloof ik wel dat mijn oudste het erg leuk zou vinden.



Als we het zelf zouden kopen en ze spelen er niet mee vind ik verkopen ook wat makkelijker. Nu zo lullig als Oma dit koopt en een smak geld uit geeft en ik het later verkoop omdat de meiden er niets mee doen.

Ik heb juist het idee doordat mijn dochter nu echt met barbies speelt (en daar dus ook wel een omgeving bij wil hebben) dat ze een poppenhuis nu meer zou waarderen als toen

Anders eerst huren bij de speelotheek?

Met het idee dat ze langer spelen met barbies als kleine poppetjes

Heb ik het huis speciaal gekocht waar barbies ook in kunnen

En Lynn kan er ook met andere poppetjes n spelen



Maar ik vind het ook lastig hoor en hoop het juiste uitgezocht te hebben

Lune: Wij komen nooit bij een speelotheek, en geen idee of er hier 1 in de buurt zit. En geloof niet dat ik zoiets groots thuis kan krijgen met onze auto :lol:



Babs in dit huis kunnen ook barbies, het huis is echt enorm. Ik vind die andere poppenhuizen allemaal zo druk, veel te kleine kamertjes en met stickers al ingericht. Met zo’n redelijk blanco huis kunnen ze hun eigen fantasie gebruiken. En makkelijk dat je aan alle kanten kunt spelen en het huis kunt draaien. Dan hebben ze ook hopelijk nooit geen ruzie :stuck_out_tongue:

Wij hebben nog een grotere versie, twintig jaar geleden gemaakt door onze buurman voor zijn dochters. Hij staat nu een half jaar op ella’s slaapkamer en ze speelt er steeds meer mee. Passen met gemak barbies in en ook lalaloopsy woont er. Ik zou zeggen doen.

wij hebben er 2 jaar geleden 1 gekocht op een garagesale.

5 euro voor betaald en al had het me 100 euro gekost: het heeft hier zijn geld echt opgebracht al. sophie speelt er al 2 jaar wekelijks mee.

Denk dat het heel erg van het kind afhangt, of ze wel of niet van poppen en barbies houd…

Wij hadden voor L. ook al vroeg een enorm poppen-/barbiehuis, supermooi! (nog groter als deze) Maar het bleek dat L. helemaal niet van poppen en barbies houd en er dus echt niet mee wou spelen…

We hebben dus inmiddels het huis verkocht met alle toebehoren en daar Lego en spelletjes voor gekocht…



Dus als je dochter echt van spelen met poppen en barbies houd, zou ik het zeker aanraden!!