Poppenflesje: inhoud??

Ha, wat zit er in een poppenflesje? Dat melkachtige spul? Hoe kom je er achter wat de inhoud is?

Oh ja, en dan vooral met de gedachte: kun je het opdrinken en zo nee: hoe erg is het als je dat wel doet :wall:

Ik neem aan (maar weet het niet zeker) dat dit onschadelijk spul is, anders zou het niet aan de veiligheidseisen voldoen voor kinderspeelgoed.



Maar wat er in zit??? Geen idee!!!

volgens mij zit er maar heel weinig in, ik heb het idee dat het een dubbelwandig flesje is. maar ja wat is weinig, 10 ml, 20 ml, dat zou ik ook echt niet weten (heb ook niet zo’n flesje in huis)



ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit wil weten, is het flesje stuk gegaan?

Ik vond er gisteren eeentje…stuk gebeten op de kamer van mijn middelste dochter…

Geen idee wat er in zat, het was er iig uit.

Ze is er verder niet ziek van geweest zover als ik weet :shifty:

Ze noemen het een toverflesje, maar er valt weinig over te vinden. Volgens mij is het ook niet vloeibaar, maar zand achtige substantie.

Dit heb ik gevonden…



Ik ben een moeder van een dochtertje die een toverflesje (zo’n speelgoed flesje wat de inhoud in de dop laat lopen waar door het lijkt of het door de pop gedronken wordt)



Het flesje waar mijn dochtertje mee speelde heb ik gekocht bij de blokker. Zij heeft er zo’n 15 minuten mee gespeeld en toen was het flesje kapot en de inhoud door mijn dochter opgedronken. (voor iedereen die kinderen heeft weet hoe snel zoiets kan gaan ondanks dat je de hele tijd oplet)



Ik heb de huisarts voor de zekerheid gebeld om te vragen of de inhoud kwaad kon, deze moest eerst de giflijn raadplegen. Hij belde terug met de mededeling dat het niet giftig is maar dat het wel maag darm stornissen kan veroozaken. (Die heeft mijn dochter niet gehad gelukkig)

Dochter van vriendin had het vanmorgen opgedronken; speen stuk gebeten en zelf gaan drinken.

Volgens de hap moest ze goed drinken de hele dag, het zou geen kwaad moeten kunnen. En er zit bijna niets in inderdaad.

Maar ik ben nu wel benieuwd wat het voor goedje is!

Dit is dus de reden dat mijn kinderen niet van zulk soort dingen krijgen.



Je had toch ook van die rubberen ballen met vloeistof erin, geen haar op m’n hoofd.

Sharon had er ooit een gekregen en die heb ik stiekem weggegooid :shifty:

@mamma van sharondenise wrote:

Dit is dus de reden dat mijn kinderen niet van zulk soort dingen krijgen.



Je had toch ook van die rubberen ballen met vloeistof erin, geen haar op m’n hoofd.

Sharon had er ooit een gekregen en die heb ik stiekem weggegooid :shifty:




Of van die fluoriserende armbandjes :wall:

WIj hebben het onlangs ook gehad met zo’n flesje, kleine van mn nicht had hem kapot gebeten en zat het op te drinken. Er stond iets in het italiaans op waar ik toen op gegoogled heb en dat betekende iets van inhoud niet giftig. Heb toen ook de huisarts gebeld, moesten het uiteraard in de gaten houden maar ze heeft er geen last van gehad. Die flesjes komen hier ook niet meer in huis want ze gaan zo kapot.

wij hebben ook van die flesjes van toys xl het flesje hebben we nu 3 jaar en heeft vaak genoeg op een harde manier de grond gevonden en is nog steeds heel wel moet ik zeggen dat deze helemaal uit 1 stuk geperst is en de speen gedeelte ook hard is net als de rest van de fles.