popcorn

ik denk met dat hete weer, ik probeer eens uit of tom popcorn lust :shifty: aangezien hij alleen kurkdroog voedsel wil :roll:

en jahoor…proppen met die handen :o

:drool: :inlove:

hoe (on) gezond is popcorn?

kan ik dit zeg dagelijks geven of is het echt snoep en dus voor in het weekend?

hangt er van af, zit er boter, zout, of suiker door??

als je zelf mais poft is het “gezond”

zelf poffen natuurlijk :lol:

tom schrok zich wild, krijsen en trillen dat ie deed om het geluid :hug:

met idd een klein beetje suiker :drool:

las net dat popcorn snel verteert en omgezet wordt in suiker…je kan, net als alle witte melen er suikerziekte van krijgen :?

najaaah denk ik dan, alles met mate dood niemand hoor :hand:

ik ga maar weer poffen :inlove:

en…boter :roll: :sick: :mrgreen:

HAHAHA ik wilde het ook gaan doen…maar mocht niet van vriendlief…vond hij nog te vroeg…dus over een paar maanden gaan we het proberen :mrgreen:

hij tufte de harde stukje keuuurig uit :clap: :lol:

Grappig deze vraag: ik wilde 'm ook net posten. :smiley: Dochterlief is 15 maanden en ik vroeg me af of ze nog te jong is voor popcorn. Volgens haarzelf niet want ze vindt het erg lekker.

Ik heb verschillende dingen over popcorn gehoord. Ik heb het idee dat als je het zelf maakt dat het een gezonde snack is. Maar met mate, natuurlijk.

Misschien nog een tipje: ik pof de corn en strooi er dan een beetje kaneel overheen. Dat geeft een lichtzoete smaak. Daarmee is suiker overbodig.

Veel pof- en smikkelplezier.

Heyya

O ja, dochterlief krijgt alleen ‘snoep’ (lees: eten met suiker) in het weekend. Popcorn valt bij ons in de door-de-weekse-categorie.

Kilo’s heb ik er van gegeten als klein kind. Mijn ouders waren anti-snoep en anti-chips, maar zelfgemaakte popcorn mocht wel. (Laagje olie in een pan, zakje maiskorrels erbij, deksel er op en knallen maar!) Lekker warm met een beetje zout, heeeerlijk!

Popcorn is ook handig als je misselijk bent en niets binnen kan houden. Omdat het zo licht verteerbaar is kan je dit goed verdragen als je maag van streek is. Mijn oma kwam met deze tip en het werkt! (althans: bij haar kinderen en bij mij!)

Heerlijk!!!

Maar… let goed op als je kind dit eet, Anna Sofie is er bijna een keer in gestikt. Sommige korrels zijn net niet goed genoeg gepoft en zijn nog keihard. Daar kun je je aardig in verslikken. Dus wel oppassen hoor, ik ben toen heel erg geschrokken.

Ik vind popcorn ook heel lekker, heb het nog niet aan Tycho gegeven.

Ik heb zelf wel eens last dat er zo’n velletje achter in mijn keel blijft steken, ik ben bang dat Tycho daar ook last van krijgt.

Hebben jullie klientjes daar geen last van dan?

mijn oudste kinderen (4 en 6 jaar) hebben het onlangs (uit een uitdeelzakje a la chips) voor het eerst gekregen en vonden het maar niets!

zelf gepofte popcorn ken ik niet goed, maar het klinkt gezonder omdat het niet gezout of gezoet wordt, er komt wel olie bij te kijken, maar het klinkt niet ongezond!

tom verzamelt alle harde stukjes in zn mond en tuft ze dan uit op mn hand :inlove:

@Guusje wrote:

tom verzamelt alle harde stukjes in zn mond en tuft ze dan uit op mn hand :inlove:

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

dana heeft een keertje 3 nibitchipjes gekregen :drool: vond ze erg lekker.

verder zijn we nog niet gekomen. ze eet graag fruit, rijstewafels als tussendoortje.

oja en laatst voor het eerst een perenijsje omdat madametje op haar mondje was gevallen en het ijsje diende als verkoeling, maar ze vond dat ook erg lekker :mrgreen:

tom is een keer bijna gestikt :?

sindsdien als hij iets in zn mond had, vroeg ik het hem uit te spugen en zeg dan ahhhhh belgh…na een aantal keren voordoen en nadoen…doet e het nu zelf :thumbup: hij komt zelfs naar me toe gelopen als ie iets kwijt wil :inlove: zolas rozijntjes waar ie de yochurt af gezogen heeft :roll: :sick:mrgreen: