zoals misschien een aantal weet hebben we veel poolse medeburen. Het maakt mij niet uit dat ze er wonen, afgezien van het feit dat ze compleet uitgebuid worden als je hoort wat ze moeten betalen voro een kamer. Helaas kunnen we er niks aan veranderen… Maaaar…
Laatst waren we getuige van een enorme ruzie tussen twee mannen in een huis waar ook twee kinderen zijn, van ws 10 en 12? oid! maar zeker nog niet in de leeftijd van boven de 12. Nu maakt mij dat ook niet uit, maar wat ik mij afvraag is moeten deze kinderen niet naar school? en… ik wordt er niet blij van dat ik weet wat dar afspeelt met veel drank op waar deze jongens van getuige zijn. Ze spreken absoluut geen engels of duits oid. Ze roepen altijd… poolisch polisch? neeh tuurlijk niet.
Maar…Nu ze zo lang hier zeker al drie maanden eerst gewoon lekker speelden of buiten waren om de omgeving te verkennen zaten ze net al bij mij achter op zoek naar bal, zoals ze zelf zeiden. Ze waren over de muur geklommen van zeker twee en half hoog! want onze tuindeur zat dicht! Ik wordt hier niet zo erg blij van.
DUs… weet iemand of deze ook leerplichtig zijn? of zouden ze illigaal zijn hier? of zijn ze op ‘vakantie’?
na wat googlen de gemeente maar gebeld. De leerplichtambtenaar is op de hoogte, maar aangezien ze niet staan ingeschreven op dat adres zitten ze waarschijnlijk hier illigaal. HEt verhaal gaat nog een staartje krijgen! we wachten wel weer af!
ALs de jongens wel ingeschreven stonden, moeten ze gewoon naar school! dus hopelijk is er voor de jongens ook wat meer te doen dan de buurt in, hangen, redbull drinken of zelfs bier… maar dat schijnt daar nomaal te zijn :shock:
Bier op jonge leeftijd in Polen is enigszins normaal. Elk geval het gebied waar ik ben geweest… (Zawiercie.) Daar dronken jongetjes van 8 jaar oud al.
Als Poolse niet meer illegaal zijn, dus zich gemeld hebben bij BD etc. mogen hun kinderen gewoon naar school in Nederland.
Zo doet de overbuurvrouw van mijn zus het ook, haar dochter van 6 gaat daar naar school en praat volledig Nederlands , moeder praat Pools , Engels en klein beetje Nederlands.
Niet alle Poolse mensen betalen meer huur, ligt maar net aan of je ze zichzelf gemeld heb.
Dat komt hier best vaak voor in de straat… Dat het een staartje krijgt zeg maar. Ineens is dan de deur vergrendeld en als die dan wordt opengemaakt volgt er een zeer hoge boete.
Waar ergens woon jij Konijn?
Ik vind het trouwens wel gezellig, die Polen hier. Ik sta elke ochtend te kijken hoe idioot vroeg ze de deur uit gaan, om keihard te werken en 's middags komen ze thuis en dan zien ze er afgepeigerd uit… Maar geen jongeren/kinderen overlast. Volgens mij gaan de meesten gewoon naar school.
@lydia wrote:
Ik vind het trouwens wel gezellig, die Polen hier. Ik sta elke ochtend te kijken hoe idioot vroeg ze de deur uit gaan, om keihard te werken en 's middags komen ze thuis en dan zien ze er afgepeigerd uit… Maar geen jongeren/kinderen overlast. Volgens mij gaan de meesten gewoon naar school.
Dat klinkt inderdaad gezellig Lydia

@Karin2 wrote:
@lydia wrote:
Dat klinkt inderdaad gezellig Lydia![]()
ik vind het vooral gezellig dat je even langs loopt

Oei mijn post ziet er inderdaad wat raar uit :oops:
Nou… de gezelligheid bestaat vooral uit het speeltuinleven hier aan de overkant. Daar zitten de moeders en vaders met peutertjes, die spelen gewoon leuk met onze kinderen.
En met voetbal was het ook leuk

Ik bedoel eigenlijk vooral dat het net zo gewoon gaat als met elke bewoner hier, of die nu superhollands is, turks, indiaas of van de Ukraine…
En dat is over het algemeen toch echt gezellig