is ponypark slagharen leuk voor een 5 jarig meisje wat geen grote durfal is?
Volgens mij wel. Minder heftig. Beetje kermisachtig.
Mijn schoonbroer en schoonzus zijn pas geweest.
Zoontje van 5 en dochtertje van 3. Ze vonden er niet veel aan na twee uur waren ze daar ook weer weg.
Hadden ergens anders hun huisje, maar hadden kaartjes voor Ponypark Slagharen.
Was na het schijnt maar 1 lange straat.
Ligt eraan hoelang je ervoor moet rijden.
Ik zou er niet heen gaan voor enkel Slagharen, ik zou dan een ander pretpark uitzoeken.
Maar als je er in de buurt woont dan is het best wel leuk, het is natuurlijk geen Efteling.
Wij hebben Drievliet op 15 minuten fietsafstand dus als we naar een kleiner pretpark gaan is dat handiger.
ik wilde het combineren met een weekendje daar op de camping.
maar dat is dus eigenlijk niet te doen dan?
wij zijn vorig jaar naar slagharen en hellendoorn geweest met Elize. maar slagharen vonden wij niks aan. te weinig attracties waar ze in kan en het park zelf is ook niet zo leuk.
hellendoorn daarentegen is veel leuker. veel attracties die ook voor kleine kindjes kunnen (of als ze niet zulke durfals zijn) dit jaar zijn er we er weer geweest, deze keer mét sebastian en vrienden wiens kinderen al iets ouder zijn (6 en 8)en iedereen heeft zich supergoed vermaakt.
ik zou het niet aanraden. ik zou voor hellendoorn gaan en daar vlakbij een huisje huren (landal de hellendoornse berg is er 5 minuten vandaan)
Hier sluit ik me bij aan, Hellendoorn is leuk voor iedereen, er zijn daar spannende attracties, maar ook veel dingen voor kleine kinderen. Slagharen heeft vooral attracties voor de wat oudere jeugd en achtbaan-liefhebbers, het is allemaal net wat groter, enger en lawaaieriger.
Als je kinderen niet van die durfals zijn, zou ik daar (nog) niet naartoe gaan.
bedankt allemaal!
het wordt dus geen slagharen voorlopig voor ons
Wat leuk is,is een weekendje huttenheugte en dan een passepartou voor Plopsa. Ze zijn het park aan het uitbreiden, het is nu nog niet klaar, maar dat duurt vast niet lang meer
Slagharen is leuk voor kids vanaf een jaar of 8,aangezien ze daar best veel van die durf-attracties hebben(achtbanen).
Hoewel je natuurlijk ook al jongere durfals hebt. :mrgreen:
Onze dochter(ban bijna 11) gaat bijna elk jaar met schoolkamp daar naar toe.Ze blijft het heel leuk vinden,dus dat zegt genoeg denk ik. :mrgreen:
zijn pas met een aanbieding daar geweest op de camping…
Met kind van ruim 2 en kind van ruim 4…
Er is genoeg voor kinderen van deze leeftijd hoor. Maar ik vind het geen geweldig pretpark… Het is een lange straat met voornamelijk attracties aan de uiteinden van die straat en in het midden is een stuk met winkeltjes restaurantjes of dingen waar je voor moet betalen. (wax handjes maken, schilderijtjes maken, slotmachines…)
Onze kinderen vonden het geweldig en wilden na 3 dagen nog niet weg…“ik wil nog in een paar attracties” waren de woorden van de oudste…
De shows zijn leuk, er is een zwembad op het park (als je slecht weer hebt), in heel veel kun je al met hele kleine kinderen in.
En in combinatie met de camping is het niet duur…
Ik denk dat je je best kunt vermaken daar, en dat je na een weekend Slagharen denkt: “zo, hier hoeven we voorlopig niet weer naar toe!”
Als je toch in de buurt bent van Slagharen is de dierentuin in Emmen misschien een leuk alternatief. Heel erg leerzaam en je kunt er echt wel een dag vol krijgen. Er is tegenwoordig zelfs een heel overdekt speeltuingebeuren wat er zelfs voor mij nog leuk uitzag.
Iets verder noordelijk dan Emmen ligt Exloo, daar vind je kabouterland. Toen ik klein was hebben mijn ouders me er mee naartoe genomen en ik kan het me nog levendig herinneren. Er is veel te zien en te leren, en voor kinderen voelt het zo lekker mysterieus. Bovendien is het overdekt.
Ik weet niet of je er wat aan hebt!
Ik ben 2 weken terug gegaan met mijn 2 jongens (bijna 4 en 1,5) Ze hebben zich wel vermaakt, alleen kan je niet overal in met kleine kinderen.
Ikzelf vond er weinig aan, maar ik heb genoten van mijn jongens, omdat zij zo genoten (even het extreem koude weer niet meegerekend dan)
Moet wel heel eerlijk zeggen, dat toen wij gingen waren de kaartjes 27,50 pp en dat vind ik in verhouding veel te duur voor dit park. Ik heb de mazzel gehad dan dat ik 4 gratis kaartjes heb gekregen, anders waren wij er ook niet naar toe geweest.