pompoensoep recept

heb deze vraag vorig jaar ook ooit gesteld volgens mij, maar kan het topic niet meer terug vinden.



wie wil zijn recept voor pompoensoep met me delen???

ik heb drie verschillende soorten pompoenen gekocht, maar dan?

dus ben benieuwd naar jullie recepten!

cremre frache, kippenboulion, winterpeen, aardappel. pompoen… de groente en boulion koken tot gaar dan pureren… dan creme fraische erin… op smaak komijn peder en komijn nagels hmmmmmm

Ik doe gewoon pompoen, rode paprika, worteltjes… Pureren,mespunt zout, en een beetje room erbij. De wortels maken het wat zoetig.

Ik fruit een uitje of prei, doe er pompoen bij, bouillon, kookroom en een pot geroosterde paprika’s. Die maken het wat mij betreft echt helemaal af!

klikkerdeklik !



mss vind je hier ook nog wat ideetjes…



groetjes

Gerda

mmmm nog niet dat ik denk: ja dat is hem…

:think:



ik kan me herinneren dat ik er op advies van hier, ook veel kerrie in deed, dus ik denk dat ik maar gewoon iets ga brouwen… :think:

Mijn vader is kok en hij zegt altijd: vind je iets lekker? Dan gooi je het er in :mrgreen:



Zelf maak ik bouillon van kippenpoten, fruit in een pan wat knoflook en ui in olijfolie, dan de stukken pompoen erin en fruiten, bouillon erbij en zachtjes laten koken.

Als alles gaar is die kippenpoten ‘plukken’ erbij doen en dan pureren.

Garneren met wat creme fraiche en hele oude geraspte kaas :drool:



Hoeveelheden op gevoel doen, dit was bij mij een experiment wat erg goed uitpakte :mrgreen:

ik kook meestal ok wel op gevoel, maar vind het met pompoensoep zo lastig… in elk geval bedankt voor het delen van jou recept :slight_smile:



ik dacht net helder te zijn: ik ga gewoon mijn eigen berichten napluizen tot ik het topic van vorig jaar gevonden heb. gaan mijn berichten van september 2010 ineens over naar feb. 2011 :think: :think: :think:

Ca 500 gr. pompoenvlees in stukken.

1 a 2 sjalotten

1 winterpeen

sap van twee geperste sinaas appels. rood pepertje

Blikje cocosmelk.

500 ml. groente bouillon.

stukje verse gember.

laurier.

Citroengras.

om te garneren, creme fraiche en/of pompoenpit olie







dit gaat hem worden. b edankt voor jullie ideeen

Oeehhh! LEkker zeg! Jullie hebben allemaal lekkere recepten! Ik kan niet kiezen hoor! :drool:



Eerst Pinda Bravoe (surinaamse pindasoep) en dan maak ik pompoenoep :wink:

melk ipv water maakt het een lekkere romige soep.



Verder ben ik hier echt dol op de combi pompoen/koriander, dus koriander gaat er ook veel in.



gember is ook lekker erin.



en op het bord geitenkaas erover heen verkruimelen is ook een succes.

fiep: ik las in het andere topic van jouw geitenkaas tip, maar ik vind geitenkaas niet zo heel erg lekker om het zo puur te eten, wordt de smaak milder van de soep? en is een bepaalde soort geitenkaas aan te raden?

Pompoensoep is met gebakken spekjes erin is echt heerlijk!

Ik maak dit bijna elke week voor mijn kinderen…

Dit recept heb ik hier gevonden!

Zelf nog niet gemaakt, maar wil dat wel gaan doen komende week en er staan enthousiaste reacties van anderen bij: deze soep van De Groene Meisjes (vegan)