Pompoen of pippo voor 3e verjaardag?

Pippo is voor ki tot 3 jaar, pompoen voor 3 en ouder. Wat spreekt het meeste aan dan? Pippo vindt ze erg leuk, maar ze is ook best toe aan uitdaging. Wat bevalt iedereen?

Ze vindt trouwens de rompompom interessant omdat ze daar ook in kan kleuren, dat kan in pompoen wel, pippo niet. Maar als ik door pompoen blader vind ik het best pittige info en minder te kijken als het pippo boekje. Oudere zus kan natuurlijk ook meedoen met pompoen. Lastig… pippo is meer voor nu, pompoen misschien meer voor over een paar maanden?

Ik ken het eigenlijk niet, zijn het boekjes ?

Ik zou ook niet weten waar je het over hebt… :shifty:

Het zijn een soort tijdschriften voor peuters/kleuters, erg leuk hoor!

Ik zou 2 of 3 maanden de Pippo en Pompoen los kopen en kijken wat het best bevalt.

Ik ben toevallig ook aan het rondkijken voor een peutertijdschrift.

In pippo zitten wel hele simpele dingen, echt te makkelijk voor een 3 jarige, maar pompoen is wel weer pittig…



Je hebt ook dopido? Voorloper van doremi (voor kleuters). Ik weet niet of je daar zomaar een abbonement op kan nemen, of dat het alleen via school / psz kan. Doremi had ik vroeger zelf als kleuter, ook via school. Dat kan nog steeds op heel veel scholen, maar hoe het precies in z’n werk gaat… geen idee…



ik zag dat er ook een zandkasteel tijdschrift uitkomt. Uitgegeven door Zwijssen. Op de psz hebben ze hier de pop ‘puk’ die komt terug in dat tijdschrift, lijkt me ook erg leuk!



Ik denk nog even verder en lees nog even mee :wink:

Bedankt!

Ik heb nu de pippo gedaan, voor een paar maanden en dan ga ik daarna naar de pompoen. Pompoen is nog best pittig denk ik idd.

ik zag dat er ook een zandkasteel tijdschrift uitkomt. Uitgegeven door Zwijssen.


Verkeerd gekeken :wink:
Was een oude website, er stond verkrijgbaar vanaf december, maar ik zag later dat de website van 2008 was. Verder kan ik nergens iets vinden over het zandkasteel tijdschrift.

Ik heb nu bambino loco gekocht, ook een stukje uitdaging; ze vindt het erg leuk. Ze had nog een cadeaubon liggen.

Pippo is leuk, maar voor haar te weinig 'doen' Ik heb 2 proefnummers liggen.
Om te lezen heeft ze al genoeg boekjes en we gaan ook regelmatig naar de bibliotheek. Ik zou dus graag een tijdschrift willen met kleurplaten en puzzeltjes, een doolhof, iets met cijfers (ze kent de cijfers 0-9).

Klopt, het is meer lezen en ze wil hier ook meer doen. Pompoen is echter te moeilijk qua doen, evenals rompompom. Dus ter overbrugging toch maar pippo, sluit mooi aan bij de thema’s van het jaar.

Rompompom is voor kleuters toch?

Pompoen vond ik ook nog vrij pittig idd.



Ik zoek ook wel eens peuterwerkbladen via google.

Of schrijfoefening peuter.

Krijg je ook wel leuke doe opdrachten :slight_smile: