Een teveel aan vruchtwater :think: . Iemand hier ervaring mee en wat doen ze er eventueel aan?
Ik weet alleen dat het door mn suiker kan komen en verder eigenlijk nog niets. Ik heb ook gelezen dat dit soms een vroeggeboorte kan opwekken. Kortom iemand die hier iets meer van weet?
Hoi Ladybutterfly,
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het idd kan komen door je suiker. Vaak zie je dat het kind ook groter is dan normaal, ivm het vele suiker in het bloed.
Maar het zou ook kunnen komen doordat het kindje bepaalde afwijkingen heeft zoals een afsluiting van de slokdarm (oesophagusatresie). Maar dat zullen ze zeker goed controleren dmv echo’s.
Heb je een uitgebreide 20 weken echo gehad? Want dat is daar heel goed op te zien. Wat heeft de gyn of vk gezegd hierover?
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes Heidi
Hoi Heidi,
Ik heb een uitgebreide medische echo gehad ivm naar wat wij dachten afwijkening bij overleden broertje van mijn man. (bleek achteraf niet zo te zijn maar dus wel de uitgebreide echo gehad) Deze was perfect ook goed op groei.
Nu heb ik maandag een echo gehad en daaruit blijkt dus ook dat ze ruim 3 weken op groei voorloopt. En de gyn heb ik verder nog niet gesproken omdat ik de echo na die afspraak had.
(ik weet sinds maandag ook pas dat ik in t ziekenhuis moet gaan bevallen ivm zwangerschapsdiabetes)
Bedankt voor je reaktie
Ik denk dat het dan door je diabetes komt hoor!
Vervelend dat je zo in onzekerheid zit. Maar ik denk dat als het echt iets anders ernstigs was, dat je wel al op afspraak geroepen was!!
Verder kan ik je niet helpen! Sterkte meid :hug: :hug:
Mijn eerste met bijna 41 weken bevallen en hij was ook meer dan 8 pond, echt een dikkertje want verder niet lang ofzo. Toen ook mega veel vruchtwater, was ook alleen na de bevalling al 20 kilo kwijt :dance: maar echt een duidelijke oorzaak is nooit gevonden bij mij. bij de 2e dit allemaal niet het geval, juist een kleintje en gewoon netjes vruchtwater (dus geen dweilacties tijdens bevalling :oops: )
Hoop voor je dat het ook “gewoon niets” is en dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken!
Hey hallo,
Ik heb ook te horen gekregen dat ik zwangerschap suiker heb en idd dat je dan ook te veel vruchtwater produceerd en dat je kindje dan sneller groeit !
Dus zou bij jou idd van het suiker kunnen komen !
Groetjes loes