poes van de buren verzorgen

zo… onze buuf is twee weken op vakantie, en omdat het kattenpenison in de buurt slecht was bevallen heeft ze gevraagd of ik op dr wil passen. Het mooie zwarte beestje zit in dr eigen huis, ik ga smorgens daar even heen voor de kattesnoepjes en smiddags voor de brokjes.



Maar… je snapt het wel, dat ik toch stiekum bang ben dat er wat gebeurd, weglopen oid, omdat ik nu binnen kom lopen.



De laatste dagen ben ik wel een aantal keer daar geweest, en ik ben ookw el buiten dat ze me ziet.



Moet ik me nog zorgen maken? dat ze weg zou gaan lopen oid? op zoek naar haar eigen baasje? ik ben er nu daar niet s avonds om haar aandacht te geven… of zou dat wel goed gaan?

Wat ik ervan weet is dat een kat zich aan het huis hecht…

Zolang ze in haar eigen huis is… en iemand haar voedt… boeit het een kat verder niet zoveel WIE dat is… :mrgreen:

Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken… let sowieso gewoon op met deuren… en hou haar kattenbak schoon… :thumbup: (en zet ook water neer… )

Katten lopen idd over het algemeen niet achter hun baas aan. Maar juist naar hun huis.

Dus niet te veel zorgen maken.

Onze buren doen altijd onze katten als. Wij weg zijn, gaat altijd goed.

Na een paar dagen weten ze precies waar/ bij wie ze moeten zijn en gaan de daar voor de deur staan bleren om eten vertellen ze altijd als we er weer zijn :lol:

Wij hebben hier ook altijd “oppas”. En bij vrienden is dit ook. Ja, ze zijn super nieuwsgierig, wie komt er en waarom zo weinig. Maar zolang ze brokjes krijgen en een schone kattenbak hebben vinden ze het best. (Natuurlijk zijn ze super blij als we weer thuis zijn :D)

vind het ook nog wel een klein beetje zielig, ze zat net al op onze schutting tussen ons in te mauwen. Normaal krjgt ze smorgens rond half zeven al kattesneopjes, tja… bij mij is ze pas rond acht aan de beurt :oops:

Wij gaan ook een weekje weg en er komt ook iemand om onze kat eten te geven. en de kattebak te doen.

De kat kan gewoon naar buiten enz.

Het leek mij juist zo zielig om hem naar een pension te doen.

Ik zat ook te twijfelen wat ik zou doen met de kat.

Onze buren hebben een binnenkat die enkel buiten gaat als de deur open staat en dan netjes op de tuin blijft. Ik pas geregeld op hun kat als ze een weekend of midweek wegzijn en dat gaat altijd super. Ik heb me er ook nooit druk over gemaakt. Bij mij mag ze ook buiten als ik er ben en ze blijft mooi in de buurt, haalt geen fratsen uit…toch vind ik het wel 'zielig’maar dat komt denk ik omdat ik een hondenmens ben en die zich veel meer hechten aan de baas.

Het is nu gelukkig niet zo warm. Ik heb ook eens op de 2 katten van mensen uit de buurt gepast. Het ging prima totdat ik op een gegeven moment als ik binnenkwam besprongen werd door vlooien. Ze hadden alle voorzorgsmaatregelen hiervoor genomen en zijn erg netjes maar door het hete weer zat het hele grasveld buiten vol vlooien en hadden de katten zo mee naar binnen genomen. Ik heb ze toen toch maar gebeld want het was echt erg. Er is toen iemand gekomen die de katten mee heeft genomen en sterk vergif heeft neergezet tegen de vlooien. Toen de bewoners thuis kwamen hebben ze het hele huis kunnen schoonmaken. Dus niet zo leuk.

Ja… Dat hebben wij dus ook een keergehad… Heel genant, maar we hadden ze echt gewoon behandeld. Een van onze katten is allergisch voor vlooien dus dat houden wij heel goed in de gaten.

en nu had tie gekotst, en had ik vanavond hem gevoerd en vrat tie wel de twee kattesnoepjes die juul gaf, maar zijn natte voer liet hij liggen…



vanmorgen lag er dan allemaal kots… jakkes… ben toch onzeker, ik ben helemaal geen kattemens enzo… weet ook niks af van die katten…



Hij gaat toch niet dood in die periode.





ennuh… volgens mij eheft ze helemaal geen kattebak :oops:

Ik zou ook bang zijn dat er iets met de dieren gebeurd als ik ze moest verzorgen voor iemand.



Mijn kat eet ook niet meteen zijn eten, hij eet dat in stukjes over de hele dag, dus misschien als je morgen gaat kijken dat ie gewoon gegeten heeft.

En die kots zijn misschien haarballen.

Dus ik zou me nog niet druk maken.

oooh Kok gaat mij deze twee weken redden :oops: :oops:

jaaah, de buuf is weer thuis, maar in plaats van na de buuf te gaan, kwam ze naar ons lopen toen ze naar buiten kwam :lol:



jhet is helemaal goed gegaan, en de buuf gaat dr weer lekker vertroetelen!