Poes stinkt naar poep

Sinds een week of 3 stinkt onze poes heel erg naar poep. Soms is het zo erg dat we haar buitensluiten. Ik dacht eerst aan wormen, dus heb haar ontwormd. Ook hebben we ivm de vorst een kattenbak neergezet, zodat ze makkelijk kan poepen. Maar na 2 weken is het nog niet minder.

Naast dat het vies is, vind ik het ook ontzettend zielig voor haar. Sinds de geboorte van Marie wordt ze sowieso al minder geknuffeld en nu mag ze niet eens meer op de bank.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?



Het is een gestereliseerde poes van ongeveer 7 jaar oud. We hebben ook een andere poes en die heeft nergens last van.

Ligt ze niet toevallig in de kattebak te slapen?

De kat van mijn moeder doet dat dus ook ineens, en stinken dat beest :sick:



Dus als je toevallig houtkorrels in de bak heb moet je eens kattegrind gaan gebruiken dat ligt niet lekker.

Misschien is dat het wel.

Misschien een belletje naar de dierenarts?

Als ze niet steeds ligt te rollen in de poep ofzo :roll: , zou ik inderdaad even de dierenarts bellen. Zijn het geen scheten die ze laat? Misschien heeft ze wel ergens een fistel o.i.d. waardoor ze zo ruikt. Lijkt me hoe dan ook niet goed…



Onze kat had een tijd terug constant diarree, maar daar kregen we weinig van mee, omdat hij niet op een kattenbak gaat. Hij rook daardoor ook meer naar poep. Bleek een bacteriele infectie!

Het slapen in de kattenbak is hier ook bekend! Deed onze oudste poes toen ze klein was (en bang was).



Zou anders ook de DA even bellen, gewoon voor advies.

De kattenbak staat buiten en daar slaapt ze niet in. Ze stonk ook al voordat we de bak hadden (hebben we normaal niet, maar nu vanwege vorst en sneeuw wel), in de bak zit catsan en dat is hele ‘frisse’ vulling. Rollen in de kak zie ik haar eigenlijk ook niet doen.



Ik zal zo de dierenarts even bellen…

We gaan om half 12 ff heen. Ze moest toch ook nog steeds gechipt en dan hebben we dat ook meteen gehad… Ben benieuwd!

Waarschijnlijk weet je het antwoord nu al, maar ik enk dat het de anaalklieren zijn… Heeft onze poes ook regelmatig.

Dan zijn ze wat verdikt en gaan we even naar de DA die dan de klieren uitknijpt…



Hoop dat het was en je nu weer met een frisse kat thuis bent!

De DA vermoed een voedselallergie, ook omdat ze veel braakt. Heb een ab-kuur meegekregen voor een bepaalde ziekte en speciaal voer dat ik 2 weken moet gebruiken en nog een speciale wormpil. Over 2 weken moet het dan over zijn. En dan weer het gewone voer proberen.

De poes is gezond, maar wel aan de zware kant. Heb haar ook meteen laten chippen en heb vlooienspul meegenomen. Waarschijnlijk daarom heb ik niet voor het consult hoeven betalen :slight_smile: Maar 117 euro is ook wel duur genoeg :?

Dieren zijn helaas niet goedkoop nee… Wel tof dat je het consult niet hoefde te betalen!



Ben benieuwd… Hebben hier ook een poes met allergie, maar na dieet en bloedtest is er niks uitgekomen (ze krabt zichzelf open). (Momenteel gaat het goed!) Succes met voeren, hoop dat ze het lekker vind!

@Tigru wrote:

Dieren zijn helaas niet goedkoop nee… Wel tof dat je het consult niet hoefde te betalen!



Ben benieuwd… Hebben hier ook een poes met allergie, maar na dieet en bloedtest is er niks uitgekomen (ze krabt zichzelf open). (Momenteel gaat het goed!) Succes met voeren, hoop dat ze het lekker vind!




Tigru wilde even op jou reageren, die kat van mijn broer krabde zichzelf ook open, ook daar was niet te vinden, echt ze krabde tot bloedens toe!



speciaal voedsel niets hielp, dure kosten, nu heeft zeprednison spuitjes gehad geloof ik en het krabben is over, kat is nu een heel ander beestje :thumbup:



niet geschoten is altijd mis :wink:

@melanie wrote:

@Tigru wrote:
Dieren zijn helaas niet goedkoop nee… Wel tof dat je het consult niet hoefde te betalen!



Ben benieuwd… Hebben hier ook een poes met allergie, maar na dieet en bloedtest is er niks uitgekomen (ze krabt zichzelf open). (Momenteel gaat het goed!) Succes met voeren, hoop dat ze het lekker vind!




Tigru wilde even op jou reageren, die kat van mijn broer krabde zichzelf ook open, ook daar was niet te vinden, echt ze krabde tot bloedens toe!



speciaal voedsel niets hielp, dure kosten, nu heeft zeprednison spuitjes gehad geloof ik en het krabben is over, kat is nu een heel ander beestje :thumbup:



niet geschoten is altijd mis :wink:




Juist, zo’n spuitje heeft hier ook geholpen tegen onverklaarbaar braken

(ws stress)

En bij kat van schoonzus, die zich ook kaal krabde, helpen die spuitjes ook

(één keer in de zoveel tijd)



Fijn Noor dat er niet veel bijzonders aan de hand is met de kat!