poes plast ineens op andere plekken

tijdens onze vakantie had onze poes op de laatste dag de mand met handschoenen/sjaals enz. ondergeplast. En mijn schoenen…

wij dachten dat het zou komen doordat hij ons mistte, dus hoppa, alles in de was en klaar. (behalve mijn schoenen, die stinken nu nog naar kattenpis :S)

echter wij waren eenmaal thuis, en toen heeft hij de rugzak die nog in de hal lag, ondergeplast…

en nu heeft hij dus vannacht de schoenen ondergeplast…

al die keren is de kattenbak gewoon schoon. Het enige wat veranderd is, is da hij voorheen altijd graag buiten was, en hij nu bijna niet meer naar buiten wil. Hij ligt het liefst de hele dag binnen, en is lang niet meer zo actief, maar dat is het enige.

Iemand een idee hoe ik de plasgeur uit de schoenen kan krijgen>?

en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meer alles onder plast?? :S

hij doet het niet op zijn eigen spullen, echt alleen maa op die van ons…

Eerst medische redenen uitsluiten. Dus even naar de dierenarts. Misschien heeft hij een blaasontsteking of blaasgruis. Als dat niet het geval is, is het een gedragsprobleem. Kan je ook het beste even met je dierenarts kortsluiten wat daarmee te doen.



Wat heel goed werkt om kattenpies mee uit materialen te halen is Ecodor. Kijk maar op hun site. Ik heb het spul ook in huis gehad en het werkte prima!

afspraak voor dierenarts is gemaakt inderdaad. kunnen we morgen terecht.

al denk ik dat het eerder gedragsmatig is, want hij schijnt het alleen s nachts te doen

Hier had ik ook 2 x een poes die dat in 1 keer deed! Bleken beide blaasgruis te hebben!1tje heeft het op het randje overleefd. heel zijn piemel zat vol stenen! Is 3 dagen opgenomen geweest bij de dierenarts!

Bij mijn ouders speelt dat ook, maar dat had/heeft waarschijnlijk te maken met een nieuwe buurkat die erg vaak in hun tuin kwam (en zelfs door het luikje naar binnen af en toe), waardoor de kat niet meer goed naar buiten durfde.

de dierenarts kon niets vinden en vlekje lijkt enorm gezond te zijn.

hij dacht eerst dat ze misschien ongelukkig zou zijn, want ze is ermee begonnen op de laatste dag van onzae (2 weken) vakantie, en ze deed het vooral op momenten dat ze niet bij mij in de buurt is/kan komen.



Echter nu deed ze het prinsheerlijk voor mijn neus ( bij wijze van)

ik was in de keuken, ik kom terug de kamer in, zie haar op sophie’s stoel zitten, loop ernaar toe en madam vlucht de kamer uit, en ja hoor, ik zie een plas liggen op fietjes stoel…



ik wordt er zooo moe van… ik loop elke dag te poetsen en te doen, en helemaal nu blijkt dat er lichamelijk niets aan de hand is, heb ik het er helemaal mee gehad… Haar kattenbak verschoon ik momenteel dagelijks, er komen een andere op onze plaats, en al helemaal niet binnen, er is niets veranderd behalve dat ik haar een stukje minder lief vind :S

hoe oud is ze dan ?



:hug:

zo oud is ze nog niet. 5,5 jaar nu…

Het lijkt bijna wel alsof je het over onze poes hebt. Zo begon het namelijk bij ons ook. Bij ons heeft gedragsmedicatie geholpen Tot zekere hoogte, zie nu mijn topic bij de keukentafel

ik was je topic inderdaad net aan het lezen… :hug:

hier ook een plasser :evil: Bij de ha geweest en behalve dat ze wat gal in haar urine had wat zou kunnen wijzen op nierproblemen oid is ze kerngezond.

Wordt er gek van. Hoewel ik al tijden zoiets heb van je gaat de deur maar uit, is het daadwerkelijk doen nog altijd niet gebeurd omdat ze je toch aan het hart gaat.

Echter, ik vind het echt smerig. Kan nergens bloemen neerzetten, of kleren, tassen laten slingeren. Ze doet het ook tegen de achterwand in de keuken :sick:



Zij is ook heel stress gevoelig.

ik wordt er dus ook knettergek van, maar wegdoen dat zal niet gebeuren. het is mijn meissie, en normaal gesproken is ze een hele lieve poes. IS ze nog, op dat plassen na dan…

maar vind het wel steeds vervelender en irritanter worden…

Smurf, wat erg :hug:

ellen, je hebt van die spray’s…



spuit het op de plekken waar ze vaak plast…



5.5 jaar is best wel oud, maar nogmaal je moet haar echt op heterdaad betrappen, helaas met water, of een leeg flesje met kleine steentjes, zodat het veel herrie maakt, dat schrikt ze enorm af…



:hug:

tja, water vind ze geweldig. staat ook het liefst bij ons onder de douche, dus dat zal niet werken.

ook koffiedrap, alluminiumfolie, ballonnen, herrie; maakt allemaal niets uit, ons meissie is er dol op.



Ik kreeg op hyves inderdaad ook al de tip van een spray, maar de pest is dus dat e het niet op een vast plekje doet… voorheen in de gang (maar niet op haar eigen stoeltje natuurlijk, die ook in de gang staat) maar vanmorgen dus ineens op sophie haar stoel…



ik heb ook evcht geen flauw idee wat de oorzaak zou kunnen zijn… er zijn geen veranderingen hier, ik ben niet zwanger, er is geen kleintje bijgekomen, er is niemand uit huis gegaan, enz.

alleen haar gedrag is wel wat veranderd. Was ze voorheen heel actief en erg graag buiten, nu ligt ze het liefst de hele dag wat te liggen, gaat af en toe een beetje op onderzoek uit, lijkt iets te zoeken en wil liever niet naar buiten…

Moeilijk is dat dan he,ik maakte voorheen altijd hoopjes was, zodat ik het gelijk op kon pakken en in de was kon doen, maar sinds ik deze kat heb gaat dat dus niet meer, hij plast op/in mijn was :sick:

verder gelukkig nergens…



maar ik vind poezenbeesten erg leuk, maar hier geen kat meer :snooty:



maar dierenarts kan verder niets voor je doen ??? :think:

Echt… van de dierenarts kreeg ik toen de tip/het advies om de poes weer poes te maken. Onze noesse leek wel heel erg afhankelijk van ons te zijn geworden en vroeg aandacht door te plassen… (kittens plassen, mama poes likt schoon). Wat noesse verder nog deed was aan mijn trui sabbelen (dus spenen)… Dus…

Ik moest haar een soort van verbannen naar buiten. Dit heeft echt geholpen.

Alleen bij mij als ik echt tijd voor haar had, voor de rest naar buiten.

klinkt heel sneu, maar met een paar weken was het afgelopen (en de stank nog niet dat kan ik je ook zeggen).

wij hebben ons vlekje nu ook weer wat meer naar buiten gedaan, en sinds vrijdagochtend heeft ze in elk geval niet meer binnen geplast. (even afkloppen antuurlijk!) hopen dat het helpt, want ze wordt er niet leuker op anders.

@knipoogje1983 wrote:

want ze wordt er niet leuker op anders.


understatement…

Een kat die overal in huis piest is niet te houden… los van het stinken is het behoorlijk onhygienisch…

Hiernaast bij de buren komt er een stank uit hun huis, gewoon omdat ze de kattenbakken niet schoonhouden ze hebben 3 volwassen katten, en dan 4 jonge poesjes, ze zijn op vakantie, hun zoon is thuis met zijn vriendin die maken het niet schoon de oudste dochter is ook langs geweest en blijven slapen en er word niets schoongemaakt :sick:

de deur gaat open , de wind staat erop, nou ik ga maar binnen zitten hoor, die stank is niet te harden, dat ruiken ze zelf toch ook :sick: :shifty:





Wat ik wil zeggen als je poes of kater overal maar gaat zitten, leef je voordurend in de stank, dan vind je je poezenbeest ook niet leuk meer toch, althans ik niet :wink: