:thumbup:
ah zielig voor dat eendje…
Maar zelfde geld was het eendje al dood en heeft jou kat hem gevonden en doet nu heel stoer alsof hij hem gevangen heeft, kan ook he…
Gelukkig hier geen last van aangezien mijn katten niet vrij buiten lopen, alleen in onze tuin.
heb net mama eend en broertjes en zusjes brood gegeven is wel het minste wat ik kon doen.
ze had er 10 en nu nog maar 5
mijn poes is dus niet de enige er zit ook steeds een raaf ofzo en mamaeend ligt op de uitkijk en jaagt hem steeds weg eten die kuikens :think:
en zal me poes vanavond iets lekkers geven de held
Ja en eksters zijn ook van die gemene beesten voor die kleintjes… :roll:
tja…percentueel overleven er maar een paar…anders hadden we een eendenoverbevolking gehad. En ik als eigenaar van 2 eenden kan je zeggen dat die poep erg smerig is…
@Jennifer77 wrote:
tja…percentueel overleven er maar een paar…anders hadden we een eendenoverbevolking gehad. En ik als eigenaar van 2 eenden kan je zeggen dat die poep erg smerig is…
eigenaar van 2 eenden :inlove:
heb je ze vanaf babyeendje ?
Ik snap heel goed dat je je er rot onder voelt, maar zo is het nu eenmaal.
Bij ons in het park begint ieder nest met zo’n 15 kuikentjes en daar blijven er meestal maar max 5 van over.
Niet enkel katten, maar ook meeuwen, reigers en snoeken doen zich te goed aan de kuikens.
Vlak bij Sharon haar school hebben we een singel, daar heeft mammaeend 10 van de 10 kuikens groot kunnen brengen. Erg leuk om te zien hoor.
Maar stel je nou eens voor dat ieder eendenstel 10 kuikens grootbrengt dat kan echt niet hoor.De populatie wordt daardoor veels te groot.
Je krijgt er overlast van inderdaad in de vorm van ontlasting wat weer ziektes voortbrengt enz enz
Dan moeten ze afgeschoten of vergast worden en dat is nog veel zieliger toch?
:-*
er is nu ook een hele grote dikke vogel aan het proberen een kuikentje te pakken heb hem net weggejaagt maar hij kwam steeds terug ik rennen en nikki lag helemaal dubbel :roll:
ik vind zo zielig stomme (PIEP) vogel :twisted:
ja zielig zeg:(
k heb zelf nu 3 babyeendjes om groot te brengen. de mama is onder een auto gekomen
Gèrum dat baby eendje. Met zoiets zou ik het ook niet droog houden hoor.
Enne wat een knappe poes, dat die zo’n reddingsactie heeft gedaan zeg!
ik denk er nog steeds elke keer aan dat kleine eendje
Vroeger hadden we 14 katten en 3 honden. die werden met vers vlees gevoerd door mijn ouders…hadden we ook eendagskuikens in de vriezer, brrr…(ja ook koud!)
Zielig, maar ben je zelf vegetarier? Dat is meestal een veel zieliger stukje vlees
@bianca&? wrote:
@Jennifer77 wrote:ik heb 2 loopeenden. Ze zijn niet echt handtam, maar ze zijn ons wel gewend. Ik kan ze oppakken en aaien, maar of ze het zo leuk vinden :think: :think: :think: :think: . Daarom doen we dat ook maar niet teveel. Ik heb ze vanaf 5 weekjestja…percentueel overleven er maar een paar…anders hadden we een eendenoverbevolking gehad. En ik als eigenaar van 2 eenden kan je zeggen dat die poep erg smerig is…
eigenaar van 2 eenden :inlove:
heb je ze vanaf babyeendje ?
lijkt me erg leuk
@bianca&? wrote:
lijkt me erg leukis hele gezellig, zeker nu de winter weer achter de rug is…dan zie je pas heel je elkaar mist :inlove:
alle eendjes van mamaeend zijn er niet meer
ze had er 10 en ligt nu alleen langs de kant van het water arme mamaeend :hug:
Hier hebben wij ook van die takkereigers en eksters en weet ik nogwat meer van die rotbeesten! Ja ook die moeten eten om in leven te blijven, ik weet het, maar het gebeurt hier pal voor mijn neus, wij wonen namelijk direct aan een singel en hebben een grote raampartij aan de voorkant waar de keuken zit en waar wij dus ontbijten, lunchen en avondeten :?
Eergisteren had hier een mama eend ook 12 kuikens en zojuist nog maar 6 En van de week heb ik een vrouwtje (zonder kuikens) moeten redden van haar eigen soortgenoten :shock: Mannen wel te verstaan, die hebben haar bijna verzopen met zijn tienen (en 1 meerkoet met identiteitscrisis kennelijk :think: )
Ik heb haar uiteindelijk toen ze haar de kant op hadden gejaagd kunnen redden tussen 2 takken vandaan waar ze echt vastzat met haar kop
Dus hier hebben waarschijnlijk meer mannetjes dan vrouwtjes vorig jaar overleefd :thumbdown: Hoop dat dit jaar het evenwicht wat wordt hersteld :thumbup:
Kan het eendje nog een keer nestelen dit seizoen of niet :think: Heb ik eigenlijk geen idee van :shifty: Is toch heel sneu dat ze nu helemaal geen kindjes meer heeft
ik wordt zo verdrietig soms van de natuur
10 eendjes en geen 1 over mama ligt echt stil de hele dag
en idd hier wordt mama eend ook aangevallen door de mannen :evil:
ik heb ze vorige keer ook weg gejaagd die mannen en die K#$%%^$#^T vogels :twisted:
het is dat die eend niet snapt dat ik lief voor haar ben maar zou alle mama eenden in huis halen en als haar kindjes groot zijn weer buiten zetten.
Snap helemaal wat je bedoelt!!! Heb haar hier ook mee naar huis genomen hoor :shifty: Maar ze was helemaal door en doornat en verzwakt, ze was zo lang onder water gehouden door die etters :evil: Ik heb haar op laten halen door de dierenambulance omdat ik niet weet wat ik nu met een eend zou moeten :shifty: en 2 jongens en 3 katten :shifty: :lol: Maar denk dat ik morgen toch nog even de dierenambulance ga bellen of ze nog weten welk eendje het was en of ze het heeft overleefd allemaal