Ok ik vermoed niet dat er iets aan te doen maar dan heb ik iig mijn hart gelucht.
Nena slaapt erg onrustig de laatste tijd en negen van de tien keer is er poep in het spel. Zoals vanavond om 22.30 maar soms ook in de loop van de nacht. Vaak heeft ze er eerst al last van (we zijn met van alles bezig dat ze niet van die mega dikke, compacte drollen cq kanonskogels heeft) maar dit schema helpt ook niet. Wil eigenlijk onderhand wel weer eens normaal doorslapen ipv met een miepende, huilende of onrustige dochter te zitten/liggen.
Lasse poept al sinds jaar en dag even na zes uur als hij wakker is geworden (ook heel fijn - want dan worden wij er bij geroepen :roll: omdat hij niet altijd zin heeft zijn eigen kont af te vegen :shifty: )
Iemand een suggestie hoe dit eventueel naar de dag te krijgen :shifty:
zo niet, misschien medestanders :shifty:
Er schijnt wel iets aan te doen te zijn want een vriendin van mij heeft van de poeppoli een schema gekregen. Overigens ook vanwege obstipatie.
Hoe het exact in elkaar zit weet ik niet maar ik weet dat ze haar dochter op vaste tijden op de wc moet zetten, daar wel echt behoorlijk de tijd voor moet nemen maar dat er in de loop van de tijd verandering in komt.
Ik geloof dat ze een half uur na de maaltijd met haar dochter op het toilet moet gaan zitten, echt wel een minuut of 10 geloof ik. Of er iets komt of niet, toch volhouden, uiteindelijk gaan ze daar dan echt aan wennen.
Nena is twee jaar en twee maanden en gaat nog niet naar de wc - zouden we wel iets meer aan kunnen doen maar zie met nog niet 10 minuten met haar zitten :shifty: .
Maar een poeppoli - wel iets om te onthouden omdat het wel een ding is zeg maar- Lasse eet hetzelfde en nergens last van maar zij is altijd al meer een darmen kind geweest.
Net kotst ze ook de boel onder - soms denk wat er onder niet uitkomt moet er boven uit ofzo.
Ik moet het nog maar eens een tijdje in de gaten houden en anders maar eens een verwijzing vragen ofzo.
En veel laten drinken he. Dat lost vaak al een hoop op.
Hier hadden wij hetzelfde probleem met Amélie.
Zij had dan geen obsipatie, maar juist een stuk of 10 diaree luiers per dag (en ook ‘s nachts) Ze werd altijd heeeel vroeg wakker, met gevolg dat ze niet meer ging slapen
Ook nadat we erachter kwamen dat ze KMA heeft bleef ze de hele dag en nacht door poepen (geen diaree meer, maar gewone poep)
De oplossing? Zindelijk ‘maken’!!!
Amélie poept nu maar 1 keer overdag en soms 2 keer. Echt ongelooflijk!
Ik snap er werkelijk niets van, maar denk dat ze nu controle heeft, en het dus ook kan ophouden :think:
We zijn ermee begonnen toen ze 2 jaar en 3 maanden was, en ze was binnen 2 weken volledig (ook s’ nachts) zindelijk :shock:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen trouwens, want het enige dat ik had gedaan is een papier in de wc op gehangen, en voor ieder plasje mocht ze een stikker erop plakken…dat is alles :lol:
Maar heb je al hulp voor haar obstipatie? Laxeermiddelen of roosvicee laxo? Lijkt me ontzettend zielig voor je meisje :hug:
Voor de obstipatie zou je Forlax jr. of Movicolon jr. kunnen gebruiken, dagelijks een zakje. Dat is om de ontlasting zachter te maken, soort van vezels. Volgens de arts van Sem kan het geen kwaad en gaan je darmen er niet slechter van werken of zo (luie darmen). Wat je ook zou kunnen doen is op het moment dat je al in de gaten hebt dat er iets dwars zit een klysma zetten, denk dat je die via een ha wel zou kunnen krijgen, dan komt de ontlasting binnen een paar minuten tot een half uur los. Lactulose werkt ook, maar dat heeft een paar uur nodig.
Ik zou denk ik eerst een tijdje de Forlax (smaakt lekkerder dan Movicolon) eens per dag of twee keer per dag doen. Wel goed laten drinken daarbij want dat onttrekt weer wat meer vocht uit het lichaam. Maar misschien ook eens een verwijzing naar een ka of gastroloog vragen, ze heeft er duidelijk last van en misschien is daar wel een medische reden voor.
Sterkte meis, weet hoe het is! :hug:
De appelsap skippen blijkt al heel erg te helpen. Eerst mocht ze het niet daar ze nog al een stevige baby was maar dit losgelaten nu ze proportioneel groot en stevig is :mrgreen: Maar dit schijnt te verstoppen dus nu weer afgeschaft en zoveel mogelijk water.
Hoe dan ook net twee weken met vakantie geweest en alleen maar zachte poep en ook niet zoveel gedoe meer in de nacht.
Ook nog wat crackerspul afgeschaft dus dat helpt hopelijk ook.
Tijdens de vakantie ook de slaapzak weer ingevoerd ipv veel bloot slapen (en geen deken willen :roll: ) dus al met al betere nachten gehad.
WEl even kijken hoe het straks gaat met weer kdv en wat ze daar krijgt.
Ze heeft nog wel een aambeitje :shifty: Volgens ass van de ha zou het vanzelf weer verdwijnen maar ik zie het vanzelfverige nog niet zo gebeuren :think:
wij hebben het met Sarah ook. Soms dat ze snachts in haar luier poept en dan smorgens of overdag de dag erna verder gaat. Heel vervelend vooral nu ze geen luier meer heeft snachts en nog niet wil poepen op de wc…
ik heb lactulose. Geef bij het ontbijt door de yogie 15 ml en die dag poept ze voor het avondeten. En als het niet werkt de volgende dag weer 15 ml.
Het beste is dat je het iedere ochtend geeft maar ik vind het niet nodig om het altijd te geven omdat ze h ook wel eens uit zichzelf gaat zonder dat het dik of hard is.
onze ha heeft het voorgeschreven maar je kunt het ook gewoon kopen voor een paar euro bij de apotheek. De ha zegt dat het geen kwaad kan en geen luie darmen kan veroorzaken, dat vind ik wel erg makkelijk gezegd dus ik geef het liever niet al te vaak.
overgens drinkt ze nu iedere ochtend drinkontbijt van goede morgen bij haar ontbijt en met al die vezels merk ik ook duidelijk verbetering :thumbup: