Na 6 maanden volledige borstvoeding zijn we deze week begonnen met bijvoeding voor ons zoontje, te weten groente.
Nu produceert hij opeens wel 7 poepluiers op een dag, voorheen meestal ongeveer 1 per 2 dagen.
Is dit een normaal bijverschijnsel dat de darmpjes nog moeten wennen of kan dit wijzen op een allergie?
Groetjes,
Birdy
Hier kwamen er ook ineens véél meer poepluiers dan voorheen!! Eerst 1 keer per week, nu ineens wel 4 per dag. Je kunt even een tijdje rustig aan doen met de bijvoeding. (of het allergie kán zijn weet ik niet)
:? Hier ook…
Ze poepte echt om de dag soms om de 2 dagen…
Nu echt vaaaaaaaaaaaaaaaak,soms dagen iedere luier wel een beetje of veeeeeeeeeel poep :roll:
Hier precies hetzelfde. Toen ik nog bv gaf 2 tot 3 keer in de week. En sinds ik begonnen ben met bijvoeding zeker wel 2 tot 3 keer op een dag.
Groetjes Heidi
Hier inderdaad ook hoor, rond de 6 maanden nog maar om de 1-2 dagn een poepbroek en toen we met fruit/groente begonnen vaak wel 2-3 keer op een dag gemiddeld.
Wel logisch, BV is natuurlijk zo op je kind afgestemd dat er weinig afvalstoffen overblijven om ontlasting van te vormen.
Ik denk dat zolang je kind geen krampjes, exceem, onrust of dergelijke klachten krijgt je ook niet meteen aan een allergie van voeding moet gaan denken.
Jorrit heeft flesvoeding gehad, en had toen 1 keer per dag een poepluier.
Nu met de bijvoeding heeft hij ook meerdere poepluiers per dag.
Hij heeft er geen last van verder.
Groetjes Chico.
Hmm… Ymke had tot het weekend 1x per week een poepluier (volledige bv). Van t weekend zijn we met hapjes begonnen en ze poept nog steeds erg weinig (nu al 4 dagen niet…)
Is dat ook normaal??
Hetzelfde hier… sinds een dag of tien bezig met groenten. Ervoor 4 keer per dag, nu ook al twee dagen niet :think:
Inmiddels poept Ymke elke dag een btje… 1 keutel om precies te zijn… Ze heeft er geen last van, maar ik vraag me toch af of dat wel ok is??(dat het een keutel is en niet zachter/vloeibaarder)
En die lucht :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
ALs je 6 mnd borstvoedingspoep gewend bent…In vergelijking met wat ze nu produceert rook dat echt naar bloemetjes. :lol:
Liefs Pinot