poepen

:oops:

Ik heb een vraagje Sem eet goed en plast ook goed maar poepen gaat wat moeizaam lijkt wel hij heeft soms een paar poepluiers per dag en soms helemaal geen… Maar hij zit vaak te persen !! Onder het eten en onder het slapen het lijkt net een tomaatje dan. Maar als ie het er dan uitheeft is het niet hard ofzo… heeft ie moeite ermee en moet ik daar wat aan doen??

Na het persen gaat hij ook altijd heel hard huilen !! Zo zielig misschien dat iemand dit herkent :think:

Het kan zijn dat het hem wat moeite kost… Wisselende ontlasting kan, dat is geen probleem…

Als het langere tijd aan blijft houden zou ik er mee naar de huisarts… Het kan ook zijn dat ie door de warmte wat meer vocht zou kunnen gebruiken… Evt 10 ml water bij elke fles( als ie zijn flessen goed drinkt) zou het wat kunnen verhelpen…

hoi,

Wij hadden/hebben dit bij Lana ook. Ik heb het toen de eerste keer op het CB gevraagd en toen werd mij aangeraden om over te stappen van Nutrilon 1 naar Omneo (Lana krijgt alleen flesvoeding). Dit heb ik een maand volgehouden, alleen werd het poepen er niet beter op.

Ze poepte om de 2 a 3 dagen en dan koste hethaar heel veel moeite en lukte het ook eigenlijk alleen als ze op de commode lag zonder luier om. Toen het CB mij voor mijn gevoel niet verder kon helpen, ja over haar buikje wrijven met de klok mee en eventueel haar anusje masseren zodat ze weet waar ze heen moet persen ben ik naar de huisarts gegaan.

Deze heeft mij toen aangeraden om te stoppen met de Onmeo en gewoon weer over te gaan op de Standaard Nutrilon en dan een paar druppeltjes olijfolie in haar fles te doen.

Het poepen is nog steeds niet het makkelijkste, maar het gaat wel stukken beter. Het is was zachter en soms zelfs heeeeel dun.

Het kan overigens geen kwaad als ze een dag niet poepen, mijn huisarts zei de ene baby poept 8 keer op een dag en de ander 1 keer in de 8 dagen :smiley:

Succes!!